avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1049 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie de urmas
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie de urmas

Am si eu o intrebare: mai am dreptul la pensie de urmas in situatia urmatoare?

Tatal meu a decedat in anul 1998. In prezent eu am implinit varsta de 26 de ani, dar sunt in continuare student. In fiecare an, din luna octombrie, pensia mi se oprea automat pana la furnizarea unui document (adeverinta de studii), care sa ateste faptul ca eu sunt in continuare student. Avand in vedere ca am implinit varsta de 26 de ani, nu am mai dus la Oficiul de pensii nici o adeverinta. Totusi, azi am primit prin posta pensia aferenta lunii Ianuarie.
Exista vre-o modificare a legii pensiilor, ce imi confera mie dreptul la aceasta pensie, sau trebuie returnata Oficiului de Pensii?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
Beneficiarii pensiei de urmas pot cumula pensia cu veniturile realizate dintr-o activitate profesionala, daca veniturile brute lunare realizate nu depasesc o patrime din salariul mediu brut lunar pe economie.
Prin urmare, cine beneficiaza de pensia de urmas nu trebuie sa obtina venituri mai mari de o patrime din salariul mediu brut pe economie pentru a cumula pensia cu salariu.
in legea19/2000 art94 alin.2 scrie "dacă veniturile brute lunare realizate nu depăşesc jumătate din salariul mediu brut lunar pe economie" deci e jumatate sau o patrime?
Art. 94. - (2) Beneficiarii pensiei de urmas pot cumula pensia cu veniturile realizate dintr-o activitate profesionala, daca veniturile brute lunare realizate nu depasesc o patrime din salariul mediu brut lunar pe economie, stabilit conform art. 5 alin. (3). - Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale – versiune actualizata la 3.11.2008.