Am si eu o intrebare: mai am dreptul la pensie de urmas in situatia urmatoare?
Tatal meu a decedat in anul 1998. In prezent eu am implinit varsta de 26 de ani, dar sunt in continuare student. In fiecare an, din luna octombrie, pensia mi se oprea automat pana la furnizarea unui document (adeverinta de studii), care sa ateste faptul ca eu sunt in continuare student. Avand in vedere ca am implinit varsta de 26 de ani, nu am mai dus la Oficiul de pensii nici o adeverinta. Totusi, azi am primit prin posta pensia aferenta lunii Ianuarie.
Exista vre-o modificare a legii pensiilor, ce imi confera mie dreptul la aceasta pensie, sau trebuie returnata Oficiului de Pensii?
Daca ati ralizat venituri mai mari de o patrime din salariul mediu brut pe economie, atunci trebuie sa returnati toti banii primiti pe perioada cat ati beneficiat de pensie de urmas.
Am 19 ani si benficiez de o pensie de urmas dupa tatal meu. In prezent sunt student. M-am angajat la o firma,la jumatate de norma,cu un salar brut de 450 lei,din care net 338 lei,cu ore suplimentare 373 lei (net). Am inteles ca angajandu-ma nu voi mai primi pensia de urmas.
Ma puteti lamuri va rog?...voi primi pensia de urmas in continuare?
Va multumesc!
1. Pensia de urmas o puteti primi in continuare; este obligatia dvs. legala sa aduceti la cunostinta casei de pensii orice schimbari intervenite in legatura cu situatia dvs., inclusiv sa solicitati sistarea platii pensiei de urmas in cazul in care nu mai indepliniti conditiile pentru a beneficia de aceasta categorie de pensie.
2. Potrivit art. 16 din Legea nr. 19/2009 a bugetului asigurarilor sociale de stat, salariul mediu brut pe anul 2009 este de 1.693. Dvs. realizati venituri mai mari de o patrime din salariul mediu brut, deci trebuie sa solicitati sistarea platii pensiei de urmas.