avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1109 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie de urmas
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie de urmas

Am si eu o intrebare: mai am dreptul la pensie de urmas in situatia urmatoare?

Tatal meu a decedat in anul 1998. In prezent eu am implinit varsta de 26 de ani, dar sunt in continuare student. In fiecare an, din luna octombrie, pensia mi se oprea automat pana la furnizarea unui document (adeverinta de studii), care sa ateste faptul ca eu sunt in continuare student. Avand in vedere ca am implinit varsta de 26 de ani, nu am mai dus la Oficiul de pensii nici o adeverinta. Totusi, azi am primit prin posta pensia aferenta lunii Ianuarie.
Exista vre-o modificare a legii pensiilor, ce imi confera mie dreptul la aceasta pensie, sau trebuie returnata Oficiului de Pensii?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
ionela123 a scris:

Buna ziua,

Tatal meu a murit in urma cu 18 ani iar eu beneficiez de pensie de urmas.
Sunt studenta la o facultate, forma de invatamant ZI, iar recent m-am casatorit. Mai pot beneficia de pensie de urmas daca m-am casatorit?
Anul viitor ma voi inscrie la Masterat, cel mai probabil la ID sau FR. In cazul acesta as mai beneficia de aceasta pensie?

Multumesc!

imi raspunde si mie cineva???
elis a scris:

Este vorba de faptul ca tatal tau era benficiarul unei pensii de invaliditate, nu conteaza de ce grad. In aceste conditii mama ta beneficiaza de pensia de urmas.
Deoarece tu ai implinit varsta de 26 de ani, nu mai poti beneficia de pensia de urmas.

este vorba de faptul ca mama a primit pensie mai mult de 6 luni si nu stiu daca este normal ..si daca este o greseala ce pot face ca sa o remediez?
Am si eu o nelamurire.