Matei 22:39 :"Sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti" da instructiuni orientative pentru toate specializarile , daca facem referire doar la nivelul dreptului .Este definirea intr-o fraza a celor zece porunci si a spiritului Bibliei privind convietuirea sociala a tuturor vremurilor.
Cel mai important raspuns la aprecierile Dvs , stimata @ romascanu , se gaseste in prima epistola a lui Pavel catre corinteni 13:1-8 . Dar Va mai pot recomanda pentru elucidarea erorii in care Va aflati , cand apreciati , ca iubirea semenilor in realitae ar fi iubirea de sine, egoism , Ioan 13:34 , Romani 13:8-10 sau Galateni 5:14 . Fiind posibil , ca nu aveti Biblie , daca doriti pot sa Va transmit tot ceea ce contin aceste versete . Merita o medatie asupra problemei in lumina versetelor amintite .
"Sa iubesti pe aproapele tau ca tine insuti"
Ambele parti a frazei sunt la fel de importante . Daca m-as iubi numai pe mine ,as fi un egoist ,nu m-as putea conecta in circuitul dragostei Dumnezeului . Iar daca as iubi numai pe altii nu as reusi sa mentin propriul echilibru. Majoritatea dintre noi creieaza o problema , acuta catodata ,in acordarea aproapelui nostru in fiecare zi dragoste, atentie,intelegere .
Lumea actuala ne indeamna la autoalinare , la incarcarea noastra cu actiuni inlocuitoare .Mai precis ce inseamna versetul ? Daca nu te iubesti suficient de , bine , atunci nu poti iubi pe nimeni cu adevrat . Numai atunci te poti iubi in mod corect , daca te cunosti pe tine in primul rand . (Nosce te ipsum ). Cunosti cine este fiinta aceea unicat si irepetabila , in care te-a creat Dumnezeu. Daca acceptam imaginea noastra , si reusim sa invatam sa iubim,atunci putem ajunge la autoapreciere . , la iubirea de sine . Aceasta stare inafara de observarea valorilor nostrii contine si cunoasterea lipsurilor noastre . Acest "conglomerat colorat " realizeaza acceptarea in intregime a fiintei noastre .
Aprecierea de sine influenteaza stapanirea de sine , adica modul cum ne raportam la altii . Daca acceptam imperfectiunea noastra mai usor trecem cu vederea de imperfectiunea altora . Personalitatea este o minune complexa .
Prin propriul exemplu pot ajunge la nivelul sa ma straduiesc sa descopar calitatile bune, calitatile mai slabe , posibilitatile si limitele semenilor mei. Daca nu doresc sa-l accept doar orbeste , mai intai trebuie sa-l cunosc . Dupa aceea voi fi capabil , pe termen lung , sa-l accept .Sa-l accept pe celalalt in calitatea sa de unicat ,irepetabila , om valoros si imperfect , cum l-a creat marele Creator . Daca deja sunt in stare de asa ceva , atunci il pot iubi fara rezerve .Poate fi realizat dorinta lui Dumnezeu , care ne indeamna pe toti : " Sa iubesti pe aproapele tau ca pe tiune insuri"
Sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti… Un ideal… Dar, cum scria dna Romascanu: ce ne facem cu cei care nu se iubesc pe sine? Pt ca sunt si dintre acestia…
Ce este pacat – si de ce? Pacatul exista numai corelat cu credinta in divinitate; altfel sunt contraventii si / sau infractiuni.
Ce este iertarea stim cu totii – pt ca am iertat deseori si nu avem nevoie sa citim Biblia pt a sti ca putem ierta.
Stim ce este binele si il putem face. Un om bun, de exemplu, chiar de ar putea face un rau nu il va face – si nu trebuie sa citeasca Biblia sau sa mearga la biserica.
Cei care comit infractiuni nu confunda binele cu raul – ei stiu exact ce fac si de ce. Multi dintre acestia merg la biserica – asa cum merg si barfitorii si cei care se cearta cu vecinii si cei razbunatori si cei orgoliosi si cei care isi inseala partenerul si etc.
Sansa pentru ca binele sa triumfe este data de educatie si, implicit, de mentalitate. Chiar nu trebuie sa cred in divinitate pentru a sti ca nu e in regula sa ucid un seaman… ca exemplu.
Sunt milioane de oameni care merg la biserica, se inchina si toate celelalte, dar cand au iesit din biserica se incrunta la primul om neatent care il inghionteste din greseala; comenteaza pana si vestimetatia celorlalti doar pt ca e diferita de a lor; insista ca ei detin adevarul absolut prin apartenenta la o doctrina – si nu e corect. Multi isi / iti spun ca au credinta in divinitate dar nu pot renunta nici la tutun – in numele Domnului… Sau, a fuma, nu e un viciu? Pentru ca nu e mentionat in Biblie…
Cred ca, inainte de a fi legi divine, noua porunci dintre cele zece sunt legi naturale… Pana si credinta in divinitate e o lege naturala…
Cea in care se spune ca trebuie sa cinstesti ziua Domnului este una rituala – pt ca omul nu are de unde sti (in constiinta lui) ca trebuie sa cinsteasca (sfinteasca) o anume zi din saptamana…
Divortul e raspandit si printre oamenii care frecventeaza biserica regulat… Si, fatza de Biblie, preotii – care sunt cat se poate de umani! – au mai “permis” despartirea si pt alte cauze, pe considerentul ca ar putea fi mai multe “cai” prin care un credincios ar putea fi indepartat de calea credintei daca ar ramane in acea uniune – cum ar fi cafteala. Cu alte cuvinte, unii incep, din nu, sa adapteze Biblia la vremurile actuale…? Ce putere are omul sa o adapteze la… cerintele societatii “moderne”? Permite divinitatea asa ceva?!
Cand doresti sa realizezi ceva trebuie sa ai – mai intai – credinta ca vei reusi. Ca ai credinta si in divinitate nu e gresit, dar trebuie sa crezi ca poti, si sa actionezi in consecinta.
Cum mi-as putea permite, de exemplu, sa judec un om pentru ceea ce este, pt ceea ce crede – sau nu crede? Nu conteaza daca altul crede sau nu in divinitate! Fiind credincios as sti ca divinitatea priveste / citeste in inima omului si chiar daca acel om nu crede in divinitate s-ar putea ca divinitatea sa creada in el. Poate tocmai ideea aceasta se incearca a fi transmisa prin versetele Bibliei? “Nu omul il gaseste pe Dumnezeu, Dumnezeu il gaseste pe om”.
Ar mai fi ceva: nu stiu daca Biblia ar trebui comentata… Credintele oamenilor – in general – nu trebuie discutate, trebuie respectate.
Si… pana la urma: ce este Biblia? Exista o multime de credinciosi fara confesiune; sa nu mai amintesc de credinciosii altor culte…
Satanism
handsu
Intrucat @ teufelssohn a expus sub titlul Legalizarea consumului de droguri si a prostitutiei - argumente pro si contra pozitia sa laudatoare despre ... (vezi toată discuția)