Nu cunosc daca in RO se produc etiloteste, banuiesc ca toate sunt importate, caz in care trebuie sa aiba marca CE si sa detina certificat de introducere pe piata.
Important este ca aparatul sa aiba certificat de etalonare in termen de valabilitate si sa fie recalibrat periodic. Dar cum etilotestul nu este introdus in LO atunci trebuie sa fie etalonat periodic.
Am avut recent niste "probleme" la serviciu cu niste delegati straini care nu sunt in UE si nu intelegeau de ce pe certificatele de etalonare nu este trecuta perioada de valabilitate, era vorba de echipamente pentru testarea materialelor (masini de incercat). Le-am tot explicat cum e cu legislatia in RO, intelege-te cu "turcii" (nu erau turci!), am discutat si cu persoane pe care le cunoastem la RENAR, aia nu si nu, treb sa scrie termenul! Pana la urma i-am potolit cand le-am cerut sa ne demonstreze cum e cu legislatia in tara lor si au incetat cu "pretentiile". Ideea este ca perioada de etalonare trebuie stabilita prin procedura interna in astfel de situatii si m-as mira sa aiba politia astfel de proceduri pentru etalonarea etilotestelor.
In orice caz, etilotestul trebuie calibrat periodic, nu poti sa iei decizii cu efect juridic cu aparate care nu sunt etalonate periodic. Drept sa spun, de cand am permis am suflat o singura data intr-un aparat "de mirosit" (0,00 !) si nu mai stiu ce tip de aparat era, probabil Drager. In cazul de fata, aparatul a scos si un buletin cu valoarea dar nu se poate demonstra sub nicio forma ca testarea a fost facuta pentru conducatorul X deoarece nu a fost pus sa semneze hirtiuta si in niciun document, pv sau dovada nu se identifica tipul mijlocului "certificat".
Am gasit ei eu certificat de etalonare pe net.
[ link extern ]