Asociaţia de Proprietari de care aparţin a acumulat datorii de circa 125.000 lei (RON) către Electrocentrale. Prin urmare, din 4 august 2009, s-a sistat furnizarea apei calde, urmînd să nu primim nici agent termic pînă la achitarea datoriei. Din spusele administratorului cea mai mare parte a datoriei provine de la 2 apartamente ai căror proprietari n-au plătit ani de zile întreţinerea, au înstrăinat prin vînzare apartamentele, iar noii (unul de 5-6 ani) proprietari nu-şi asumă şi nu plătesc datoriile celor vechi. Administratorul afirmă că Asoc. Propr. avea datorii din urmă cu 11 ani, cînd a preluat-o. Aşadar cei care-am rămas în bloc şi care ne-am plătit consecvent cheltuielile, suntem "şantajaţi" prin sistarea utilităţilor să plătim necinstea unor semeni, naivitatea altora sau incompetenţa (ca să mă exprim elegant) administratorului Asociaţiei. Menţionez că este vorba de 90 de apartamente confort redus, locatarii (pensionari, tineri, familii tinere cu copii) au venituri mai mult decît modeste şi majoritatea chiar nu-şi permit să plătească datoriile şi penalităţile acumulate în mai bine de 11 ani, şi nici o expertiză contabilă la Asociaţie. Un proces în Justiţie ar putea dura ani de zile. ªi pe cine să chemăm în Instanţă? Pe vechii proprietari, ieşiţi din Asociaţie, cărora după 3 ani li s-au prescris datoriile? Pe noii proprietari care au cumpărat şi intabulat apartamente grevate de datorii? Pe administrator şi pe ceilalţi salariaţi de la Asociaţie? Cum probez că nu şi-au făcut datoria? Compartimentul de Îndrumare şi CONTROL Asociaţii de Proprietari din cadrul Primăriei, care nu ştim ce-au îndrumat şi ce-au CONTROLAT? Electrocentrale (CET) pentru că a tolerat ani de zile situaţia, ştiut fiind că Asociaţiile cu datorii sunt mană cerescă (aşa cum sunt şi datornicii pentru Asociaţii), în cîrca lor fiind puse toate pierderile din reţea şi "măreţele irealizări" de (cel puţin) 20 de ani. Ce-i de făcut? Vă mulţumesc.
@elga50: Blocul de care vorbesc are 3 scari a cite 30 ap fiecare scara. Unul din cele doua apartamente cu datorii este pe scara in care locuiesc si eu, celalalt pe alta scara. Apartamentul aflat pe scara "mea" are de circa 5-6 ani alti proprietari si prin urmare pe listele de plata in dreptul acestui apartament nu apareau restante. Stiu ca vinzarea acestui ap. a facut obiectul unui proces juridic intre vechii si noii proprietari (vinzatorul si cumparatorul) care a durat citiva ani. Dupa ce noii proprietari s-au instalat in ap., am intrebat pe administrator ce se intimpla cu datoriile acumulate de catre vechii proprietari. Mi-a spus ca prin sentinta judecatoreasca noii proprietari sunt obligati sa achite datoriile. Prin urmare, cum in dreptul ap. cu pricina de 5-6 ani nu figurau datorii, am crezut ca datoriile s-au achitat. Acum, de cind s-a spart "buba", la aceeasi intrebare despre datorii, administratorul spune ca, prin sentinta judecatoreasca, noii proprietari erau obligati sa plateasca doar o parte din datorii, respectiv diferenta la pretul de vinzare al ap.
Al doilea ap., de la alta scara (scarile au toate interfon, ca de, saraci dar cu pretentii) am inteles ca s-a vindut in cursul acestui an de trei ori: primul cumparator - samsar imobiliar, al doilea - complice al primului, al treilea, cica, de buna credinta. De acest apartament habar n-am avut pina la izbucnirea scandalului.
CONCLUZIE: noi de pe listele de plata si din discutiile cu administratorul si presedintele AP (sot-sotie) n-am aflat de aceste restante, ba mai mult, am fost asigurati ca este OK. Pe listele de intretinere apareau ca restantieri (cu sume de pe o luna-doua), doar 1, 2 maxim 3 ap., uitucii si intirziatii obisnuiti, in unele luni nefiind nici un restantier (pe scara unde locuiesc, cel putin).
Nu vreau sa va retin cu alte amanunte, insa am sa raspund tuturor intrebarilor pe care mi le veti adresa, sperind, impotriva tuturor evidentelor, intr-o solutionare favorabila a problemei.
Va multumesc si-mi cer scuze ca nu pot fi mai concis in exprimare.
1. Administratorul trebuia sa lase pe liste restanta atata timp cat ea nu era achitata la asociatie, indiferent cum.
2. Lista de plata este factura pentru proprietari.
3. Daca in aceasta factura nu apare datoria apartamentului, inseamna ca ea nu exista.
4. Daca furnizorii va inchid robinetul pe motiv de neplata, inseamna ca acea suma restanta a apartamentului cu pricina este in buzunarul administratorului.
5. Daca administratorul poate proba ca in contabilitate nu are acesti bani, deci nu i-au fost achitati, nu poate justifica de ce nu a aparut restanta pe lista.
6. Administratorul nu poate justifica in niciun fel neconcordanta dintre contabilitate, factura (lista cotelor de intretinere) si neplata la furnizor a facturilor acestora.
....................
Asociatia se poate indrepta cu proces in instanta contra administratorului pe motiv de proasta gestiune....frauduloasa...sau cum vreti sa-i spuneti.
...................
Daca asociatia, prin comitetul ei si presedinte, nu face acest lucru, va puteti organiza intr-un grup de proprietari si sa-l actionati in instanta, impreuna, pe administrator. Nu are niciun fel de justificare...in afara de incompetenta sau rea-vointa sau, mai rau, cardasie cu proprietarii vechi si noi ai apartamentului cu pricina, care v-a adus in pragul iernii in pericol de a ramane fara apa si caldura. Calificativul nici nu mai are importanta de vreme ce efectul e acelasi.
Calificativul nici nu mai are importanta de vreme ce efectul e acelasi.
Daca asociatia ,prin comitetul ei si presedinte ,nu face acest lucru,va puteti organiza intr-un grup de proprietari si sa-l actionati in instanta ,impreuna ,pe administrator
Sfatul teoretic este bun
Practic instanta,intr-o eventuala actionare a administratorului NU va va da castig de cauza.Raspunsul este sustinut si probat cu hotarare definitiva si irevocabila a unei cauze personale.