avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1055 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Medierea - domeniu de aplicare şi ... Motor spart în reprezentanța auto, în timpul ...
Discuție deschisă în Medierea - domeniu de aplicare şi aspecte juridice

Motor spart în reprezentanța auto, în timpul testelor de după schimbarea EGR. Ce de făcut? Service-ul nu-și asumă responsabilitatea

Buna ziua

Am o speta mai ciudata. Mai exact am dus masina la service(revenire schimbat EGR in garantie) in data de 04.01.2018, iar pe data de 10.01.2018, seful service-ului, Eurial, m-a sunat in jurul orei 11 sa-mi spuna ca a observat ca problema pentru care am revenit in service era intradevar de la EGR-ul schimbat de ei si ca au remediat problema din soft si apoi au scos masina in teste. Domnul mi-a comunicat ca in timpul testelor, pe la viteza de 130km/h, biela s-a rupt, a trecut prin motor(probabil spargand blocul motor si chiuloasa) si prin baia de ulei, masina fiind in acel moment nedeplasabila pe propriile roti. Am ramas surprins sa aud ca seful de service ma intreaba pe mine ce sa faca in continuare cu masina si daca dorim sa angajam un expert tehnic ca sa stabilim a cui este vina.

Ce trebuie sa fac in cazul asta?? va rog ajutati-ma cu un raspuns, intrucat sunt intr-o bezna totala nestiind daca ei sunt raspunzatori de masina mea atata timp cat e la ei in service chiar daca piesa care s-a rupt din motor nu are legatura cu interventia lor?

Va multumesc anticipat
Ultima modificare: Vineri, 26 Ianuarie 2018
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: raduhas , utilizator 09:33, 31 Ianuarie 2018
Pana nu ne spune proprietarul ce marca, model si motorizare este masina, ne racim tastele degeaba. probabil la intrarea in service s-a semnat si un acord pentru testarea autovehicolului. Nu stiu cate service-uri ce repara masini au si un stand de testare (dyno), inafara de cei care se ocupa de tuning, pentru a verifica performantele masinii inainte si dupa reparatie.

Cert este ca de la un egr inlocuit nu exista posibilitatea sa se rupa o biela. Si nici de la o distributie sarita (care din nou, nu are legatura cu egr-ul, daca se rupe in timpul testelor este simpla concidenta/nesansa). Tot ce se poate intampla la montarea egr-ului este ca mecanicul sa scape vreun surub, ceva in motor, caz in care acest surub poate bloca o supapa si distruge motorul, dar bielele nu sunt afectate, doar pistoanele si chiulasa (atat pistoanele cat si chiulasa sunt construite din aliaje de aluminiu, biela este construita dintr-un material mult mai dur).
Buna ziua. Scuzele mele intrucat nu am prezentat modelul si motorizarea.
Este vorba despre un Peugeot 407 coupe 2.7 hdi cod motor UHZ, masina avea in jur de 210.000 km.
La Eurial esti obligat sa semnezi o hartie in care se spune ca esti de acord cu intrarea in reparatii si efectuarea eventualelor probe de drum in conditile stipulate pe verso (din ce am citit pe verso scrie doar despre diverse tipuri de garantie pentru lucrare si piese)
Cand am spus ca au remediat problema din soft m-am referit ca au initializat piesa(nu stiu nici eu exact ce face reinitializarea dar presupun ca isi face un ciclu complet de inchidere/deschidere a clapetei EGR,)
Reprezentanta Peugeot despre care vorbesc este Eurial Militari, aflata chiar langa autostrada Bucuresti-Pitesti.
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Chestia cu acordul dat pentru efectuarea probelor in trafic nu mi se pare in regula, un astfel de test ar trebui facut in prezenta proprietarului si nu de orice cionflingar dintr-un service, chiar daca are permis si este angajatului unei reprezentante.
Ii faci test in service pe banc, nu in trafic.
Daca iti intra cum masina intr-un pom iti scot hartia, "uite, dom'le, ai fost de acord sa o testam pe autostrada, ti-ai asumat raspunderea ca se pot intampla si accidente!!"
In cazul in care iti dai un astfel de acord pentru testare in trafic atunci trebuie foarte clar mentionat in acord tot ce implica astfel de teste inclusiv raspunderea in caz de accident.
La 2.7 HDI nu am auzit sa fie probleme cu bielele, dar in acelasi timp, din experienta de 10 ani in domeniul tuningului iti spun ca un egr montat defectuos nu poate rupe o biela. Prin proasta functionare a egr-ului motorul pierde putere, ori pentru ruperea bielei ai nevoie de forte mult mai mari. Eu zic sa incerci sa rezolvi amiabil cu service-ul, sa-ti acopere ei manopera si tu sa platesti doar piesele. In cazul unul proces ai mari sanse sa pierzi pentru ca ai semnat acel acord de testare, deci erau indreptatiti sa testeze masina, apoi, prin expertiza, o sa se stabileasca faptul ca prin montarea acelui egr nu putea afecta bielele si tot tu vei ramane cu paguba.

@cyan, fara suparare, spune-mi macar o reprezentanta din Romania (ca sa nu zic service de cartier), dotat cu stand pentru verificarea performantelor motorului.


raduhas a scris:

. Presupun ca o mediere ar fi cea mai buna solutie intrucat nu as vrea sa pierd luni bune sau ani prin tribunale.


Ar fi o soluție mai rapidă și mai puțin costisitoare demararea procedurii de mediere, pentru a discuta și a clarifica toate aspectele legate de speța dvs.

Alte discuții în legătură

Montajul incorect al pieselor în service a generat stricăciuni mașinii. pot cere daune? catalin.tabara catalin.tabara Buna seara! Detin o Kia C\'eed. Saptamana trecuta am dus masina la un service sa imi schimbe distributia, piesa fiind cumparata de mine. Azi am fost sa ... (vezi toată discuția)
Inselatorie service auto cypsoft_ro cypsoft_ro buna ziua va povestesc si eu pataniile mele cu Skoda Octavia 2 FL am cumparat-o in aprilie 2016 , adus-a din Olanda, si ca orice masina cumparata SH am ... (vezi toată discuția)
Probleme service auto viperablue viperablue Sunt proprietarul unei masini oarecare care in decembrie 2013 a fost intr-un service pentru o revizie totala, distributie, filtre, ulei etc ... Cu aproximativ ... (vezi toată discuția)