avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1055 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Medierea - domeniu de aplicare şi ... Motor spart în reprezentanța auto, în timpul ...
Discuție deschisă în Medierea - domeniu de aplicare şi aspecte juridice

Motor spart în reprezentanța auto, în timpul testelor de după schimbarea EGR. Ce de făcut? Service-ul nu-și asumă responsabilitatea

Buna ziua

Am o speta mai ciudata. Mai exact am dus masina la service(revenire schimbat EGR in garantie) in data de 04.01.2018, iar pe data de 10.01.2018, seful service-ului, Eurial, m-a sunat in jurul orei 11 sa-mi spuna ca a observat ca problema pentru care am revenit in service era intradevar de la EGR-ul schimbat de ei si ca au remediat problema din soft si apoi au scos masina in teste. Domnul mi-a comunicat ca in timpul testelor, pe la viteza de 130km/h, biela s-a rupt, a trecut prin motor(probabil spargand blocul motor si chiuloasa) si prin baia de ulei, masina fiind in acel moment nedeplasabila pe propriile roti. Am ramas surprins sa aud ca seful de service ma intreaba pe mine ce sa faca in continuare cu masina si daca dorim sa angajam un expert tehnic ca sa stabilim a cui este vina.

Ce trebuie sa fac in cazul asta?? va rog ajutati-ma cu un raspuns, intrucat sunt intr-o bezna totala nestiind daca ei sunt raspunzatori de masina mea atata timp cat e la ei in service chiar daca piesa care s-a rupt din motor nu are legatura cu interventia lor?

Va multumesc anticipat
Ultima modificare: Vineri, 26 Ianuarie 2018
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: raduhas , utilizator 09:33, 31 Ianuarie 2018
Asta mi-au spus cei din service la telefon, ca s-a rupt o biela eu nu stiu exact ce s-a intamplat acolo. doar ca motorul e praf si baia de ulei gaurita.
Inca nu s-a desfacut motorul sa vedem exact tot ce e pe acolo, de altfel seful de service de la Eurial a spus ca exista posibilitatea ca distributia sa fi cedat si astfel s-a ajuns in situatia asta. Eu nici nu mai stiu ce sa cred.
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Interesant cum cei care nu stiu despre ce vorbesc din punct de vedere legal se exprimâ cu argumente mecanice!
Vorbim de un concesionar representant legal al unei firme!
Dacâ mâ duc la nea Nae, în Militari pe dreapta, cumpâr piesele, plâtesc manopera la sfert si î-mi asum responsabilitatea de posesor al unui vehicul reparat în asemenea conditii!
Dacâ mâ duc la un CONCESIONAR AL UNEI MÂRCI, reprezentant legal în ROMÄNIA al acelei MÂRCI sunt în dreptul meu de a cere la tarifele concesionarului o prestatie pe mâsura tehnicâ si juridicâ a angajamentului de concesionar si reprezentant legal.
Câ un concesionar nu face investitia intr-un banc de test este atât vina lui cât si cea a reprezentantei firmei în tara respectivâ.
Din ceea ce descrie userul, se cere un acord de principiu pentru "efectuarea eventualelor probe de drum", conditiile de executare al acordului nefiind explicitate pe verso!
Deci, din punct de vdr juridic, acordul este nul din lipsâ de conditii de aplicare.
Dpvd mecanic, pt ca un motor sâ ajungâ în situatia descrisâ: "ca s-a rupt o biela eu nu stiu exact ce s-a intamplat acolo. doar ca motorul e praf si baia de ulei gaurita" trebuie ca: ori cureaua de distributie sâ se fi rupt, ori, arborele cu came sâ se fi rupt (greu de presupus chiar pt un 2.7 HDI, panâ rarisimâ, nu sunt motoarele care au fâcut cele 24H de la Le Mans).
O simplâ schimbare de EGR nu poate conduce la o asemenea panâ.
Din contrâ, un parametraj incorect al calculatorului de bord poate conduce la o astfel de panâ.
Userul, în necunostintâ de cauzâ, vorbeste de reinitializarea piesei, ori o EGR nu este decât o piesâ, o vanâ electro sau pneumatico-comandatâ, la origine Exhaust gaz recirculation (GM 1970) era prevâzutâ pentru reducerea NOX-urilor (mai precis o echilibrare a productiei oxizilor de azot cu cea de particule fine (stiind câ prin reducerea NOX-urilor se mâreste productia de particule fine!!!)).
Ea nu poate fi reinitializatâ, resetatâ.
Ceea ce se reinitializeazâ, reseteazâ este calculatorul de bord, cel care comandâ electric/pneumatic vana EGR.
Dar, o memorie de calculator de bord poate fi si stearsâ "accidental" la o resetare, reinitializare!!!
În functie de istoricul masinii si de regularitatea de întretinere în concesiune aveti posibilitatea de a cere înlocuirea motorului cu o participare financiarâ minimâ din partea dvs.
O expertiza, pentru a fi valabilâ, nu trebuie fâcutâ decât în prezenta pârtilor,
Dacâ Eurial Militari nu se aratâ a fi dispus la concesiuni apelati la reprezentata firmei în Ro, apoi la o mediere si în ultim recurs la instantâ (cu asistentâ juridicâ).
Ultima modificare: Marți, 30 Ianuarie 2018
Demos, utilizator
@Demos, esti intr-o mare eroare.
1. Se "initializeaza" si egr-u. de fapt ecu face un test de inchidere/deschidere si calibreaza anumiti parametrii automat pentru o functionare lina a motorului.
2. Nu se resofteaza calculatorul la schimbarea EGR.
3. La ruperea distributiei/axei cu came nu se rupe nici o biela! Am vazut zeci de masini cu distributie rupta/ax cu came rupt, chiar si arbore cotit rupt, si bielele erau intregi.
4. Personal nu cunosc NICI O reprezentanta cu stand de testare dinamometrica/simulare drum, daca stii tu una, te rog sa o numesti, chiar sunt curios.

Poate din punct de vedere legal stii cum stau treburile, dar cand este vorba de mecanica ar fi mai bine sa te abtii ca sa nu induci omul in eroare.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
@Ionut2007
Înseamnâ câ ori nu ati vâzut prea multe motoare în viata dvs ori nu stiti sâ întelegeti ceea ce cititi!
Eu nu am scris niciunde câ vreo bielâ se rupe în caz de curea de distributie ruptâ, etc...!
În schimb, am vâzut biele trecând prin blocul motor sau baia (carterul) de ulei în caz de curea de distributie ruptâ, ce vreti, problemâ de experientâ.
Nu am afirmat niciodatâ câ ar TREBUI/ar fi OBLIGATORIU sâ fie reinstalat programul de exploatare al unui calculator de bord (ceea ce dvs numiti "resoftarea" este o englezâ prost digeratâ, de tipul "mâ focusez", "issuez", etc..., ce vreti avem un nivel de enlezâ de TOEIC 200/990 dar ne dâm mari cunoscâtori ai limbii LU Shakespeare) înainte, în timpul sau dupâ schimbarea unei vane EGR!
În mod normal si legal dupâ orice interventie pe motor trebuie ca programul rezident de exploatare al calculatorului de bord sâ poatâ recunoaste si trasa interventia realizatâ.
O reinstalare de program rezident sterge versiunea anterioarâ a programului si datele inregistrate în acesta, deci, dacâ nu se face în prealabil o inregistrare de date, acestea vor fi pierdute.
De obicei, în service-urile române, în caz de eroare de mecanic, se sterg datele din BdD ale programului de exploatare al CdB-ului pentru a evita responsabilitatea de asumat (în târile civilizate o astfel de actiune descalificâ automat).
O vanâ EGR se curâtâ prin procedee mecano-chimice, se testeazâ (dpvd electric si/sau pneumatic) dar în nici un caz nu se "initializeaza"!
Pentru dvs o explicatie simplâ, a reinitializa înseamnâ în buna limbâ româneascâ sâ revii la un stadiu initial, deci, automat se presupune o memorie pentru câ dpvd mecanic nu este posibil (din cauza uzurii), ori sâraca vanâ EGR nu are memorie, cum zicea râposatul Caragiale!
Câutati în reteaua AD, veti gâsi standuri de test, în rest, o simplâ problemâ de tip de aparat si de program (pt a simula starea drumurilor românesti).

Prin introducerea acestui tip de argumente pseudo-mecanice, intr-adevâr, induceti în eroare utilizatorul care cautâ pe acest site argumente si baze legale de apârare împotriva abuzurilor!
Ultima modificare: Miercuri, 31 Ianuarie 2018
Demos, utilizator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Domnule @Demos, fara suparare, dar bateti campii, si aceasta este ultima mea interventie pe acest topic.

Poate montarea incorecta a unui egr sa rupa o biela? NU !
Aveau dreptul sa testeze acel auto? Conform cu ce a scris initiatorul, si-a dat acordul in scris pentru testarea auto, deci DA !

Din punctul meu de vedere, acel motor urma sa cedeze, a fost doar nesansa celor din service sa cedeze la ei.

Alte discuții în legătură

Montajul incorect al pieselor în service a generat stricăciuni mașinii. pot cere daune? catalin.tabara catalin.tabara Buna seara! Detin o Kia C\'eed. Saptamana trecuta am dus masina la un service sa imi schimbe distributia, piesa fiind cumparata de mine. Azi am fost sa ... (vezi toată discuția)
Inselatorie service auto cypsoft_ro cypsoft_ro buna ziua va povestesc si eu pataniile mele cu Skoda Octavia 2 FL am cumparat-o in aprilie 2016 , adus-a din Olanda, si ca orice masina cumparata SH am ... (vezi toată discuția)
Probleme service auto viperablue viperablue Sunt proprietarul unei masini oarecare care in decembrie 2013 a fost intr-un service pentru o revizie totala, distributie, filtre, ulei etc ... Cu aproximativ ... (vezi toată discuția)