avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1161 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Administrator bloc
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Administrator bloc

Sunt contabila cu experienta si doresc sa preiau administratie bloc. Stiu ca nu mai este obligatoriu cursul de administrator insa examenul, da. Urmatorul examen va avea loc abia in ianuarie. Pot sa preiau acum administratia si dau examenul in ianuarie? Multumesc.
Cel mai recent răspuns: sacalul09 , utilizator 19:24, 25 Octombrie 2009
Da, reparatia de care vorbiti Dv la finalul mesajului poate costa atat, depinde de ce anume a presupus lucrarea respectiva. Nu va uitati ca sunt numai 5 m!
.........
Nu e rau daca asociatia isi fidelizeaza o firma de instalatii cu care sa lucreze mereu, asta si pentru ca negocierea lucrarilor se face mai usor, firma, oricum, nu poate "sari" peste preturile pietei. Asa zisa alegerea din mai multe oferte este o "facatura" pentru ca nu cunosti ce "hram" poarta, cum lucreaza, cum se comporta in perioada de garantie etc.Asta o faci intr-o faza de inceput... Daca ai gasit o firma cu care colaborezi bine, lucreaza bine si ai contact cu ea permanent....e bine sa se lucreze cu acea firma si la alte lucrari. Parerea mea!

Oricat ar fi de "in scurt", firma trebuie sa faca deviz, comitetul se strange intr-o zi pentru juma' de ora, cheama patronul la negociere si pregatirea lucrarii, contract, programare...si se trece la treaba. Nici nu trebuie AG pentru lucrari urgente, comitetul decide. Dar nu fara deviz, negociere, contract si factura. Astea sunt conditii obligatorii.
Ce afla locatarii apoi ...mai sunt si extrase din folclorul oral al blocului, nu neaparat din cum stau lucrurile cu adevarat. Parerea mea!
Ultima modificare: Vineri, 23 Octombrie 2009
elga50, moderator
Si daca tot vorbiti de amendamente cred ca ar fi benefic si prevederea unor amenzi pentru membrii asociatiilor pentru ca degeaba sunt Presedintele si administratorul bine pregatiti daca ei nu sunt in stare sa intruneasca o majoritate la o AG si sa cada la un consens, in timp util, cel putin in privinta problemelor majore si urgente ! Stiu ca exista posibilitatea stabilirii acestora si in momentul actual dar nu trebuie lasat acest aspect la latitudinea conducerii AP pentru ca daca romanu' atotstiutor nu vede el "cu ochii lui" ca e scris negru pe alb face ce stie el mai bine (fie ca are sau nu dreptate): contestatii!
In exemplul prezentat mai sus daca ar fi stat presedintele dupa hotararea AG cu siguranta nici in momentul de fata nu s-ar fi demarat lucrarile de reparatie pentru ca acei membri "inocenti si super-cunoscatori" ar fi avut, verbal si teoretic, n variante de furnizori mai bune dar pe care nu ar fi fost in stare sa le prezinte negru pe alb!
Legea 230 prevede obligativitatea detinerii de atestat de catre administrator dar in acelasi timp precizeaza si in modul in care se obtine!
ART. 54
(1) Persoanele fizice care au calitatea de administrator de imobile sunt atestate de către primar, la propunerea compartimentelor specializate din cadrul autorităţii administraţiei publice locale, în baza unei hotărâri a consiliului local.
Deci metodologia obtinerii acestui atestat se stabileste prin HCL!
Buna ziua,
Imi cer scuze daca scriu in topic gresit.
De foarte scurt timp sunt ales sa fiu administratorul blocului unde stau.
Intrebarea mea este despre curs si atestat de administrator:
-tot la cat timp se fac cursurile si atestate de administrator?
-cat dureaza cursul (ca si timp)?
-pot sa administrez blocul pana nu termin cursul?
-pretul cursului (nu stiu daca la toate judete e la fel, sunt din judetul timis)?

Multumesc anticipat
Cel mai bine ar fi sa va interesati la Primaria de care apartineti. Asa cum ati spus si dvs. nu e peste tot la fel.
Legal si teoretic nu puteti administra pana nu obtineti acel atestat si nu vi se incheie CIM de catre Asociatie. Retineti ca administratorul se angajeaza NU se alege!
Practic daca aveti parte de un CE si vecini intelegatori si, bineinteles, stiti "cu ce se mananca" asta puteti sa faceti administrarea pana va obtineti atestatul.(daca sunteti deja membru in CE e si mai bine! Va puteti folosi de prevederile HG1588/2007, Art.17, al. (8) Comitetul executiv preia toate obligaţiile şi răspunderile privind activitatea de management stabilite la art. 22 din prezentele norme metodologice pe perioada cât asociaţia nu are angajat un administrator sau a fost reziliat contractul de administrare, indiferent de cauze.)
Mare grija la predarea-primirea gestiunii de la vechiul administrator!:yes:
Ultima modificare: Vineri, 23 Octombrie 2009
Presedintele, utilizator
La ce sa am grija cand preiau actele de la fosta administratoare. Ea mia zis ca are soar cateva hartii sami dea nu sunt multe, din cat am inteles ea nu a purtat contabilitatea si nici nu a avut atestat de administrator chiar daca a fost administratoare la bloc 15 ani (de aceea sa si ajuns sa fiu eu ca facea calcule dupa urechea ei, si cand am consultat pe net legea am vazut ca face prostii).

Mai bine zis ce e important sa primesc? Mi sa zis sa fac un proces de predare primire ca sa nu am probleme.

Alte discuții în legătură

Cu sau fara administrator la asociatia de proprietari lupmarcel lupmarcel Buna ziua! Sunt presedinte la o asociatie de proprietari si va rog sa ma ajutati cu un raspuns la urmatoarea intrebare: asociatia de proprietari este ... (vezi toată discuția)
Atestare administrator de imobile irinacosiba irinacosiba Buna seara! Am o mare problema si va rog frumos sa ma ajutati: am atestat dat de primarie pentru administrator de imobile pe perioada nedeterminata. Am avut ... (vezi toată discuția)
Traim in romania printre romani yoman yoman Va salut Intru direct la subiect>>acum o luna a fost convocat comitetul in vederea schimbarii administratorului(respectivul vrea sa renunte la post) ... (vezi toată discuția)