Cum se poate fi obligată Asociația de proprietari să se implice în rezolvarea unei probleme cu un locatar cu probleme psihice, care inundă atât toată coloana, cât și scara blocului?
Buna ziua.
As dori sa stiu cateva aspecte despre competentele si obligatiile Asociatiei de proprietari in rezolvarea unei spete pe care o voi prezenta mai jos:
Proprietari apartament: mama + fiica (coproprietari)
Mama imobilizata la pat, locueieste la alte rude care o ingrijesc.
Fiica, cu tublurari psihice inregistrare si consemnate in istoricul ei medical (repetate internari la Obregia) locuieste in apartamentul cu pricina. Rudele (inclusiv mama priprietara a 50% din apartament) foarte cooperante si dau dovada de vointa in a ajuta cu ce se poate in numele fiicei.
Recent intoarsa acasa dupa un pelerinaj prin Anglia incheiat cu o internare in Spitalul Obregia, a avariat instalatia de scurgere ori chiar cada de baie (dupa spusele ei care oricum se contrazic de la o discutie la alta) inunda atat apartamentul in care locuiesc, toti vecinii de pe aceasi coloana (fix sub apartamentul ei) cat si scara blocului de la etajul 4 pana la parter de fiecare data cand vreea sa faca baie. Noroc ca nu face mai des de o data la 2-3 zile.
De 3 saptamani a devenit un calvar si in urma nenumaratelor incercari de a ne intelege cu ea (in prezenta atat administratorului, vecinilor cat si a politiei in unele cazuri) s-a dovedit imposibila intelegerea de vorba buna cu ea, neputandu-se pune baza in ce spune, schimbandu-si atitudinea de la minut la minut iar raspunderea nu si-o asuma spunand ca nu are ce face si ca trebuie sa isi faca si ea baie si ca este vina blocului, acesta fiind vechi ('72) nu vina ei.
Administratorul ridicand din umeri (scuzandu-se ca nu te poti intelge cu nebunul) a refuzat orice implicare.
In contextul de fata am solicitat notificarea ei conform articolului 15 din legea 230/2007 pentru a putea intra in apartament cu o echipa de instalatori si a constata care este cauza care provoaca acele inundatii in momentul in care face baie. A permis accesul administratorului o singura data si a politistilor o data, dar acestia nefiind insotiti de instalatori nu au putut constata natura avariei observand doar un strat de apa de aproximativ 10 cm pe podeaua din baie fara a se putea pronunta asupra modului in care a ajuns acolo.
Revenind la ce ma intereseaza pe mine. Remedierea avariei.
Care sunt obligatiile si drepturile administratiei in situatia de fata?
In discutii cu rudele am reusit sa obtinem promisiunea incercarii de a ne ajuta. In cazul unei notificari oficiale din partea asociatiei de proprietari, speram sa obtinem concursul rudelor si sa vina un reprezentant al mamei cu cheile de rezerva si sa ne permita accesul in locuinta cu echipa de instalatori insotita de membri din consiliul de administrare.
Care sunt pasii de urmat in urma cererii depuse la administrator, care sunt termenii de primire al unui raspuns si cum (si cand) putem trage la raspundere asociatia pentru lipsa de implicare si refuzul indeplinirii atributiilor ce le revin in situatii de genul asta care duc la marirea daunelor produse de acel locatar atat apartamentelor de sub el cat si spatiilor comune prin lipsa de implicare?
Ar fi recomandat ca atunci cand se va intra cu echipa de instalatori sa se faca odata cu constatarea si remedierea problemei, altfel cine stie cand vor mai reusi sa intre pentru reparare avand in vedere situatia de fapt.
Problema cu presedintele este si mai delicata
Sunt foarte multi presedinti care o data alesi ,uita de obligatiile asumate,incep sa taie si sa spanzure dupa sumpati si antipatii,asteapta sa ridice indemnizatia lunara si ignora cu staruinta toate cererile venite din partea locatarilor
Am avut astfel de specimen de reprezentant legal care ajunsese sa refuze orice dialog justificand ca rezolva numai in cadrul audientei lunare in rest nu este obligat sa raspunda la nebuniile locatarilor
In speta dv daca este sa analizam responsabil deficienta este la partea individuala sifonul de pardoseala,astfel ca reprezentantii asociatiei de proprietari nu au obligatia sa intervina in solutionare
In situatia in care proprietarul staruie sa nu remedieze deficienta ,sa nu permita accesul unei persoane autorizate sa execute reparatia,,asociatia de proprietai ar trebui sa notifice oficial proprietarul cu termen scurt de remediere
De aici se poate solutiona in 2 variante
Cu respectarea dispozitiilor in vigoare,actionare in instanta proprietar cu obligatia de a face
In baza hotararii judecatoresti,asociatia ,prin intermediul si interesul rudelor proprietarului patrunde in apartament ,executa verificare,incheiere proces verbal constatare concomitent cu indepartarea deficientei
Varianta rapida in caz de forta majora dar la limita legi=asociatia de proprietari notifica oficial proprietarul imobilului cu obligatia remedierii deficientei in termen de 24 ore sub sanctiunea pentru stoparea generarii de prejudicii de restrictionare provizorie a furnizarii utilitatilor pana la remedierea deficientei
Se poate executa din apartamentul de deasupra si de dedesubt intreruperea instalatiei de alimentare apa la baie,urmand ca la momentul cand va avea nevoie proprietara reticenta sa solicite si sa suporte contravaloare reluare furnizare apa
Lnundatii repetate
iconita
Va rog mult sa ma ajutati.Sunt o pensionara cu o pensie mica si nu-mi pot permite sa platesc asigurarea la apartament.Eu locuiesc la parter.Deasupra ... (vezi toată discuția)