avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 672 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Lege privind garantiile
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Lege privind garantiile

Buna ziua.

Lucrez in retail si as vrea sa lamuresc cateva neclaritati pe care le am legat de legea 449/2003, lege care se refera la acordarea garantiilor.
1.Nu se stipuleaza nimic legat de ambalaje. E ok sa mentionezi pe garantie ca este obligatoriu sa pastrezi ambalajul pe perioada garantiei?
2.Produsele care nu sunt electrice (scule de mana - topor, ferastrau, cleste) beneficiaza de o garantie si pot fi reparate in termenul de 15 zile lucratoare la fel ca cele electrice sau este o decizie la nivel de vanzator (magazin)?
3.Este adevarat ca atunci cand inlocuiesti un produs aflat in garantie cu unul nou acesta din urma primeste o noua perioada de garantie de 2 ani?
4,Poate cumparatorul sa solicite returnarea banilor sau schimbarea produsului daca nu s-a efectuat proba in magazin si ulterior (sa zicem 48 de ore) s-a descoperit un defect?
Va multumesc pentru raspunsuri.
Ultima modificare: Luni, 2 Noiembrie 2009
candyman19_2003, utilizator
Cel mai recent răspuns: fanboss , utilizator 21:18, 22 Noiembrie 2012
Este clar ca firma nu si-a respectat obligatiile in privinta garantiei.
Nu inteleg exact la cine va referiti cand spuneti ''receptionera'', este vorba despre cineva de la service sau de o reprezentanta de vanzari? Pentru ca cei de la magazin nu aveau dreptul sa scrie in garantie.

Ati scris ca acum telefonul e tot in service. Daca si de data aceasta veti constata ca nu functioneaza cum trebuie, instiintati firma ca doriti inlocuirea lui din motivele pe care le-ati spus mai sus - mergeti la magazin sau sunati la Relatii cu clientii ori trimiteti-le un mail.
Ca sa faceti reclamatie la Protectia Consumatorilor trebuie sa aratati ca ati incercat sa rezolvati pe cale amiabila problema si ati fost refuzat, de aceea este recomandat sa discutati intai cu firma.

Cititi acest topic, e un mic ghid de intocmire a unei reclamatii:
www.avocatnet.ro/content/for...
Problema mea a inceput cu data de 13.08.2012 cand am constatat ca telefonul nu mai fuctiona normal defectul consta tasta zero a toushcreenului nu mai functiona.Fiind in garantie am plecat cu el la service unde a fost reparat schimbandui touchul,asta a fost una din reparatii caci a mai urmat inca patru(4)reparatii care au fost:update soft si curatare baterie asta ca se incingea prea tare restul de 3 reparatii-inlocuire PCB (placa de baza) urmand cu inca 2 reparatii finale idem INLOCUIRE PCB SI ultima INLOCUIRE PCB SI surpriza acumulator schimbat,TOTAL REPARATII SERVICE 5 ORI(CINCI) finalul-telefonul se blocheaza si nu se mai poate folosi decat dupa ce acumulatorul se descarca complet si reincarci din nou telefonul.In cazul meu ce pot face?TELEFONUL Nokia x7 achizitionat din BUCURESTI magazin foarte cunoscut la pretul de 1699 roni in ianuarie 2012 Am fost la ANPC si am depus sesizare dar am primit prin posta ca nu este de competenta lor deoarece telefonul a fost achizitionat pe firma persoana juridica si nu am decat sa i actionez in judecata. INTREBARE-Unde este LEGEA PENTRU PROTECTIA CONSUMATORULUI SI CUM SE APLICA EA

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Garantie telefon mobil tdr- tdr- Buna ziua, am un telefon mobil(in garantie) care se tot strica are trei reparatii nu sunt sigur dar am inteles ca dupa 3 reparatii ai dreptul sa ceri banii ... (vezi toată discuția)
Produs in garantie trimis la reparatie VioletaAny VioletaAny Buna seara, Am un produs care este in garantie si a fost trimis pentru reparatie. De la bun inceput mi s-a spus ca nu se stie cat va dura reparatia (piesa ... (vezi toată discuția)
In ce conditii se inlocuiesc produsele? ContSters126200 ContSters126200 Mama mea a cumparat recent - cam o luna - un radiator caruia din 3 elementi i s-au ars 2. Am intrebat la departamentul de relatii cu clientii ai firmei ce se ... (vezi toată discuția)