Am fost agresată verbal și fizic de șeful magazinului în care lucrez, iar acum sunt în concediu medical din acest motiv. Pot să sesizez la ITM, sau ce pot să fac?
Buna dimineata!Sunt lucrator comercial la un magazin. Am fost agresata fizic si verbal de către sef ,fiind insarcinata se considera accident de munca? Pot sa fac o sesizare la itm ?Lucram 16 ore cu 8 ore fara o zi libera timp de 4 luni ,ce pot sa fac ?Ei abea asteapta sa nu ma prezint la munca sa poată sa imi inchida contractul de munca .Acuma sunt in concediu medical din cauza agresiuni.
Dna, eu nu sunt avocat, dar, daca imi permiteti, va voi da un sfat din partea unei femei ce a mai vazut asemenea cazuri, de agresiune a angajatilor de catre sefii lor.
1. Plangere la politie, certif medico-legal si solicitare de a fi protejata fizic prin insotirea dvs la locul de munca de catre politisti, in conditiile in care viata dvs si a celui nenascut sunt puse in pericol, prin loviri si alte violente. Mentionati in cerere ca v-au amenintat cu moartea si ca sunteti sigura ca, fara protectia dansilor, isi vor pune planul in aplicare.
2. Plangere la ITM. Mergeti si vorbiti si cu un inspector de acolo, faceti cerere pt audienta la dir. ITM judetean in care ii solicitati sprijinul in situatia dvs. Vorbiti si cu dansii sa vedeti daca, ca persoana intr-o stare de vulnerabilitate evidenta, puteti beneficia de insotire la locul de munca de catre personal din directia dansilor sau, eventual, de la asistenta sociala. Solicitati, daca nu se poate zilnic, sa se faca ancheta initiala si sa se realizeze urmarirea prin vizite saptamanale a inspectorilor. Poate asa pricepe si angajatorul ca nu e singur pe tarla si dvs nu sunteti un sclav.
3. Incercati, pe cat posibil, sa prelungiti perioada de concediu medical. Solicitati inspectorilor ITM sa va explice ce drepturi aveti, deoarece eu stiu ca o parte din concediu se poate solicita si anterior nasterii. Acum, depinde in ce luna sunteti.