Cand primim salariul semnam pe o coala pe care sunt trecute detaliat (net, brut, contributii, sporuri, etc.) salariile noastre a tuturor. Fiecare angajat semneaza in dreptul sumei pe care a primit-o.
Noi nu primim nici o dovada, primim banii.
Prevazut in CIM este plata salariului la a 15-a a lunii urmatoare. Practic intitdeauna salariul vine cu 1-2 luni intarziere. Am acceptat asta, nevrand sa provoc scandal si sa am neplaceri.
In schimb pt. mai si iunie nu mi-a venit salariul dar am primit pt. iulie. Am intrebat ca ce este cu cele doua luni si mi s-a spus ca le-am incasat deja. Am zis ca nu este asa si mi s-a spus ca ba da, am primit.
Eu imi tin evidenta cheltuielilor si incasarilor intr-un fisier Excel, am verificat si acolo, pt. cele doua luni nu am trecut salariul. Mi s-a raspuns ca probabil am uitat, insinuîndu-se ca-s habauca.
Ce pot face acum?
Pot cere spre verifiare acele acte pe care le semnam la primirea salariului? Ar trebui sa fie acolo semnatura mea. (Sper totusi ca nu au falsificat-o.)
Totodata imi doresc sa fie documentata si data exacta a primirii banilor. Momentan pe acele foi este trecuta doar luna pt. care este salariul, dar nu apare nicaieri cand exact (de regula cu intarziere de 2 luni) s-au inmanat banii. Ma gandam la introducerea unei rubrici (pagina este sub forma de tabel) unde sa treaca fiecare angajat data la care a primit salariul. Pot cumva impune asta?
Pe formularul respectiv (de fapt foi A4 cu imprint al statutuli de plata generat pe calculator, ma gandesc ca din ceva program contabil) este rubrica unde ar trebui trecuta data. Nu este trecuta niciodata.
Am insistat sa se treaca data cu pixul, pt. asta este locul acela. Arata asa: "Data: _________________".
Nu vor. Vor sa semnez cu data in alb.
Litigiu de munca
balasgabi
In perioada 15.10.2012--31.10.2013 am fost salariat la o firma de paza si protectie,in luna imediat angajarii am întrebat de salariul aferent luni anterioare ... (vezi toată discuția)