Am o mare problema -vreau sa-mi inchid 2 firme care nu au activitate. Avocatul nostru ne-a dat un raspuns tare dureros si anume: chiar daca aduceti toate actele enumerate, vi se stabileste cel mai devreme in IULIE 2010 termenul de judecare, deoarece ONRC nu mai lucreaza decat 50 de dosare pe zi. Pe scurt-cum inchid aceste 2 firme in cat mai scurt timp. Nu avem datorii dar nici nu vreau sa mai platesc forfetarul inca 8 luni. Exista solutie?
Stimate domn,
Ca urmare a solicitării dumneavoastră înregistrate la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sub nr. 188.766/06.11.2009, referitoare la termenele de eliberare a înscrisurilor prevăzute de lege, în cazul cererilor de înregistrare a căror soluţionare este de competenţa judecătorului-delegat, conform art. 6 alin. (1) din Legea nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă comunicăm următoarele:
Prin Hotărârea nr. 6/2009 a Adunării Generale a Judecătorilor din cadrul Tribunalului Bucureşti s-a stabilit ca, începând cu data de 05.10.2009, la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Bucureşti să se desfăşoare 3 şedinţe de judecată pe săptămână, urmând ca un magistrat să analizeze un număr de 50 dosare având ca obiect constituire, iar celalalt magistrat să analizeze un număr de 100 dosare având ca obiect înscrieri de menţiuni.
în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (3) din Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, cu modificările şi completările ulterioare, termenul de eliberare a certificatului de înregistrare şi, după caz, a certificatului de înscriere de menţiuni este de 3 zile, respectiv 5 zile, calculat de la data înregistrării cererii potrivit dispoziţiilor Codului de procedură civilă, dacă judecătorul-delegat nu dispune altfel.
Punerea în aplicare a dispoziţiilor date de judecătorul delegat a condus la modificarea fluxului operaţiunilor de registru, conducerea instituţiei depunând toate diligentele în vederea asigurării unei bune desfăşurări a şedinţei de judecată şi a sprijinirii activităţii judecătorului delegat.
Faţă de acest aspect, precizăm că, în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (4) din Legea nr. 26/1990 privind registru! comerţului, personalul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunale asigură lucrările de grefă, secretariat şi arhivă ale judecătorului delegat.
Având în vedere situaţia creată, precum şi numărul mare de cereri care se înregistrează zilnic în registrul comerţului, Oficiu! Naţional al Registrului Comerţului a procedat la informarea Ministerului Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti, în a cărui subordine se află, acesta iniţiind, în virtutea competenţelor sale, modificări legislative privind activitatea de înregistrare în registrul comerţului, proiect aflat, la data prezentei, în dezbatere publică.
Cu stimă,
~ final discuție ~