Buna ziua,
Inteleg ca ingrijorarea dvs este legata de colectarea automata/prelucrarea datelor in scopul folosirii lor pt analize de marketing privind preferintele consumatorului.
Din pacate Google sau Microsoft NU sunt exemple de urmat in ceea ce priveste bunele practici de implementare a cerintelor GDPR, si-au luat deja ceva amenzi pt incercarile de a manipula consumatorul inspre a agrea optiuni de accept in defavoarea celor de respingere, care erau extrem de greu de gasit in soft-ul produselor vandute catre consumatori si implicau eforturi mult mai mari din partea acestora.
Dvs sunteti un consumator educat in privinta cerintelor GDPR si care are pretentia ca o multinationala cu venituri de miliarde sa isi respecte clientii si obligatile legale. mai ales cand vinde un produs scump, lasand la latitudinea acestuia decizia asupra tipului de date de marketing colectate.
Pt o competenta analiza si solicitari de aducere la conformitate a soft-ului fata de noile cerinte ale GDPR, precum si de aplicare a amenzilor legale producatorului dispozitivului, va puteti adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, prezentand speta si anexand capturi de ecran (daca le-ati putut face), precum si toate documentele de cumparare, acestea mentionand exact ce produs ati achizitionat. Autoritatea va va oferi un raspuns in termenul legal.
Aveti pe site un formular electronic de reclamatie -link
[ link extern ]
In plus, puteti solicita acestei autoritati sa va ofere informatii legate de prevederile speciale privind „dreptul de a fi uitat”, adică modul în care orice persoană poate solicita unei firme private (in cazul dvs Google) să şteargă din baza de date informaţiile care o privesc.
De asemenea, daca produsul nu respecta cerintele legale de conformitate legislativa, puteti returna produsul cu solicitare catre service, in termenul de garantie (care este de mai multi ani, functie de producator), pt aducerea acestuia la conformitate. Termenul pt efectuarea unei solicitari pt aducere la conformitate este egal cu termenul de garantie si nu are legatura cu perioada de 30 de zile stipulata de emag pt renuntarea la cumpararea online. Daca service-ul nu il poate aduce la conformitate din motive tehnice (ex. lipsa update software), aveti optiunea de inlocuire cu un produs similar sau returnarea banilor. Daca service-ul refuza aducerea la conformitate, incalcand legislatia in vigoare, va puteti adresa cu o reclamatie catre autoritate, ANPC, iar pt indrumare legislativa catre APC, Asociatia pt protectia consumatorilor - gasiti pe site sectiunea de sesizari.
Va urez mult succes in demersurile dvs si ma bucura faptul ca exista consumatori educati in privinta cerintelor GDPR, o cerinta legislativa destul de noua si complicata.
Fara intentia de a demonstra lipsa de respect fata de problema sesizata de dvs, doresc sa imi arat aprecierea si fata de ceilalti participanti, pentru raspunsurile pline de umor, care m-au facut sa rad cu lacrimi. Stiam ca avocatii sunt oameni educati dar nu credeam ca pot fi atat de amuzanti. Doresc sa le multumesc, mi-au inseninat ziua si cu siguranta au adus zambetul pe buzele multor cititori.
piksipok a scris:
Ştiu că sună a teoria conspiraţiei DAR! Am cumpărat un TV Philips modern; De la eMag. La pornire TV-ul mi-a pus sigla Google şi m-a anunţat că voi fi spionat... că tot ce aleg eu să vizionez folosind facilitatea de Internet a TV-ului va fi înregistrat de Google. La şase luni după intrarea-n vigoare a GDPR singura opţiune pe care am avut-o a fost... "Accept". Deocamdată nu i-am pus cablu de reţea da' dacă cineva a (mai) făcut reclamaţie, cum se face, exact?