avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 582 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Daca o persoana pleaca in strainatate mai plateste ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Daca o persoana pleaca in strainatate mai plateste salariu pentru servicii catre asociatie?

Buna ziua,
Avem un caz al unui proprietar plecat in strainatate.
La Asociatia de Proprietari, fiecare proprietar plateste cheltuielile pentru consumul de apa rece contorizat pe fiecare apartament si pentru iluminatul de pe casa scarii.
Pentru fiecare serviciu efectuat administratorul primeste taxa de serviciu(salariu) 7,5 lei.
Intrebarea este urmatoarea:
Proprietarul unui apartament platea cate 7.5 lei pentru calculul consum apa rece si 7.5 lei pentru calcul parte din iluminatul pe scara.
Acum persoana este plecata de cateva luni in strainatate asa cum am mentionat la inceputul prezentari.
Nu are consumuri de apa sau iluminat pe scara.
Totusi administratora trece cheltuielile cu salariu aferent prestarii serviciului desi nu face acest lucru.
Este legal????
Astept un raspuns profesional de la dumneavoastra.
Cu stima si respect.
Ultima modificare: Joi, 3 Ianuarie 2019
cyan, moderator
Cel mai recent răspuns: cyan , moderator 12:29, 30 Septembrie 2024
Nu ati răspuns la întrebarea privind admistratora, este angajata asociației sau este angajata unei firme.
Ea primește un salariu în baza unui contract de munca daca este angajata asociației.
Asa cum și președintele asociației primește o indemnizație.
Aceste cheltuieli cu salariile și indemnizațiile se repartizeaza pe cota parte indiviza, adica o cheltuiala pe care proprietarul este obligat sa o plătească indiferent ca este sau nu prezent.
Nu exista plata administratorului funcție de ce și câte atribuții îndeplinește. Dacă femeia de serviciu este plătită cu 2 sau 3 lei fără înseamnă că este plătită la negru. La fel și administratorul.
Cum ii platiti 7.5 lei de serviciu prestat? Va eliberează chitanta?
Situația pe care descris-o dvs nu se intampla in nicio adociatie de proprietari legal înființată.
Nu aveti comitet executiv, președinte?
Buna seara,

Santem o Asociatie de Proprietari restransa pe o scara de bloc.
40% di proprietari au doar un serviciu de platit catre asociatie cel al energiei electrice consumate pe scara blocului care este spatiu comun.
Iluminatul pe scara blocului este modernizat ,mai preciz exista senzori pe fiecare nivel,
ceea ce face ca cheltuiala pe persoana sa fie extrem de redusa.
Nu avem incalzire centralizata.
Incalzirea locuintelor este asigurata de fiecare proprietar prin centrala proprie.
Asa cum am precizat in postarea anterioara, gazul si energia electrica este contorizata individual.
Fiecare proprietar are contract separat cu furnizorul la care isi plateste lunar consumurile.

La fel se intampla si cu deseurile menajere, serviciul este platit direct la taxe si impozite locale.

60% din apartamente platesc apa-canal prin Asociatia de Proprietarii avand contoare individuale in apartament.

Avem tabel afisat la panoul de cheltuieli lunare,
La plata consumului de apa si energie electrica se emite chitanta.

Fiecare membru al asociatiei are fisa de cheltuieli la administrator.

Calculul cheltuielilor pe membru de familie se face pe baza facturilor primite de la furnizori de apa-canal respectiv energie electrica.

Taxa de 7,5 lei apare in rubrica de cheltuieli la rubrica salarii.

Nu am avut situatii ca la nivelul unui apartament sa nu fie nici o persoana.

Acum am si de aceea am pus aceasta intrebare.

Multumesc mult pentru suport.
@tiberius2019, incercati sa raspundeti la întrebarea care a fost pusa.,
0. Aveti asociație de proprietari legal înființată, da sau nu
1. administratorul este angajatul asociației, da sau nu.
2. Administratorul are contract de munca, da sau nu
3. Administratorul primește un salariu, da sau nu,
4. Dacă primește, cât este
5. Președintele primește indemnizație, da sau nu

Altfel ne învârtim inutil în jurul taxei de 7.5 lei pe care o plătește proprietarul administratorului pentru "serviciile" prestate.

Potrivit legii administratorul nu este plătit pe "servicii" prestate, el primește un salariu dacă este angajat legal.
Salariul nu poate varia funcție de numărul de proprietari sau de numărul de servicii prestate pentru simplul motiv ca funcție de salariul din contractul de munca se platesc niște contribuții la stat.

Indiferent ca proprietarii nu sunt prezenți, administratorul intocmeste o lista de plata în care sunt cuprinși și aceștia cu cheltuielile pentru partile comune.


tiberius2019

Eu doar intreb: nu sunteti chiar dvs. "administratora"?
Sa ma iertati, dar vad ca nu doriti cu niciun chip sa raspundeti la cateva intrebari punctuale ca vi s-au pus.
Ultima modificare: Sâmbătă, 5 Ianuarie 2019
gigiz, utilizator
Nu

Alte discuții în legătură

Probleme cu asociatia de proprietari tutuianugheorge tutuianugheorge Blocul in care locuiesc, este cu 4 nivele, 5 scari, a-si dori sa stiu cum hotaraste Adunarea Genereala a Proprietarilor o problema pentru fiecare scara in ... (vezi toată discuția)
Administrare imobil- plati cota parte indiviza. BaBaNu BaBaNu Salut, As dori sa ma informati cu privire la urmatoarele..daca e normal sau merge rezolvat si altfel. Bloc cu 1 scara , s-a infiintat asociatia de ... (vezi toată discuția)
Cum se plateste lumina pe casa scarii? andrei_70 andrei_70 Am nevoie de ajutorul dumneavoastra pentru a clarifica o problema cu care ne confruntam in cadrul asociatiei de proprietari, cu privire la repartitia ... (vezi toată discuția)