Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Am onoarea sa va salut .
Daca imi permiteti am o intrebare care ma macina de 4 ani si va cer sprijin , pasii care trebuie sai urmez pentru rezolvare .
Fac parte dintr-o asociatie de proprietari , am toate utilitatile contorizate individual cu contract direct cu furnizorii . Platesc facturile individual ( personal ) . Pe casa scarii nu avem contor pentru iluminat ci am tras curent din fiecare apartament pentru a ilumina . Femee de serviciu nu avem ci facem curat fiecare pe palier si scarile de la intrarea in bloc , cateodata si prin imprejurimi . Interfonul il reparam noi proprietarii si curentul este tras din apartamentul unui locatar . Asociatia ne trimite pe noi sa cautam firma de reparatii . Avem in plan sa zugravim casa scarii noi proprietarii .
In aceste conditii asociatia de proprietari ne percepe 30 lei pe suprafata apartamentului fiecaruia pentru intretinere .
Am sesizat ca de 4 ori pe luna cate 2 ore, vine casierul care nu semneaza de primirea cererilor , nu are registru unde sa le inregistreze , spune ca nu are aceste atributiuni .
Este corect sa platesc aceasta suma pentru servicii inexistente ? Am facut o cerere in dublu exemplar la asociatie de pe data de 31.01.2019 si la o saptamana casiera mia spus ca Domnul presedinte a luat cererea si copia acasa fara sa semneze de primire a unui exemplar . ( cred ca protectia datelor a fost incalcata )
Pe data de 14.02.2019 merg la asociatie sa depun o notificare prin care ii anunt ca nu platesc intretinerea incepand cu luna februarie pana nu justifica ce reprezinta suma de 30 lei
Va rog daca puteti sa-mi dati raspunsul pe : sdv_alex@yahoo.com . Multumesc anticipat .
Am onoarea sa va salut
O ultima intrebare .
In lista de contributie pentru cheltuielile comune de folosinta si intretinere sunt rubrici salarii , chirie sediu , cheltuieli comune . In partea de jos scrie temei legal Leg 196 din 2018 art. 82 , 84 , 85 , si 92 .
Legenda : salarii 10,23 pe camera
Cheltuieli comune : 0,11 lei pe apartament apa individuala , chirie sediu 1 leu de apartament .
Am studiat articolele respective si am inteles : cheltuielile repartizate cota-parte de proprietate reprezinta cheltuieli pentru intretinerea , repararea , exploatarea si dupa caz consolodarea partilor comune .
Daca eu am contactat firma si am platit-0 personal pentru anveloparea apartamentului , pentru repararea scarilor de la intrarea in bloc , interfon , usa de la intrare , televiziune prin cablu , gaze , apa individuala etc iar asociatia nu a miscat un degetba mai mult ne recomanda sa mergem la furnizorul de curent sa ne rezolvam treburile .
Este corect sa ma taxeze pentru salarii pe numarul camerelor din apartament ? In lege spune altceva dupa cum am inteles eu .
Este normal sa ma taxeze 0,11 lei pentru apa individuala ?
Partile comune leam inchiriat de la asociatie sa platesc coloana taxa pentru apa individuala ?
Presedintele asociatiei mia raspuns ca pentru salarii sa citesc lista de la avizier . Ca asociatia nu dispune de sediu si asta a fost motivul pentr care pleaca cu cererile acasa si nu incalca prevederile Leg .129 din 2018 privin protectia datelor .
In tabel scrie clar chrie sediu . Cred ca nu are contract incheiet pentru sediu si chiria o cer sa nu dea de banuit .
Cu stima .