avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1360 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Fond de reparatii imputat ilegal pentru perioada ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Fond de reparatii imputat ilegal pentru perioada anterioara incheierii Contract Cumparare

Este legal sa fiu obligata la plata fondului de reparatii pe perioada
iunie-septembrie 2018 in conditiile in care am incheiat Contractul de cumparare in 26.09.2018 si am preluat apartamentul cu Proces Verbal de preluare in data de 29.09.2018?
In 15.10.2018 am facut cerere de inscriere in asociatia de proprietari, iar
in decembrie m-am prezentat la casierie pentru a plati intretinerea pe lunile octombrie si noiembrie, dar dl. administrator nu a vrut sa imi incaseze banii separat pe utilitati si FRIC pe aceste luni, motivand ca accepta plata doar in ordinea in care s-au facut listele, conform unei hotarari a Asociatiei privitor la acest aspect, dar nu mi-a putut prezenta acest document si nu a fost de acord sa imi incaseze banii pentru intretinere. Am platit atunci Fondul de Rulment.
I-am atras atentia ca si daca exista o Hotarare a AGA sau decizie a CEx, care stabileste ca viitorul proprietar va plati retroactiv acest fond, hotararea este ilegala, proprietar la data respectiva fiind dezvoltatorul, acesta fiind si debitor.
Mentionez ca nu este afisata nicio hotarare a Adunarii Generale sau Decizie CEx privitor la acest aspect, iar ultima AGA s-a tinut la inceputul anului 2018, deci nu putea impune exceptii pentru apartamente care la data respectiva nu erau inscrise in asociatie, ele nefiind predate catre proprietari decat incepand cu iunie 2018. De asemenea, in prezent mai exista inca 16 apartamente nepreluate de proprietari, cu restante atat la utilitati, cat si la fondul de reparatii si fondul de rulment.
In luna februarie am platit prin banca, cu OP suma datorata pentru intretinere pe luna decembrie 2018, specificand in mod expres pe OP ca banii virati sunt pentru "intretinere decembrie 2018", constatand luna aceasta ca administratorul a transferat o parte din bani pentru plata fondului de reparatii din lunile iunie-septembrie si restul pentru utilitatile din decembrie, aparand astfel cu restante la utilitati, lucru ce nu mi se pare legal.

Multumesc pentru ajutor,
A.S.

Ultima modificare: Marți, 5 Martie 2019
AuroraSt, utilizator
Cel mai recent răspuns: AuroraSt , utilizator 10:38, 6 Martie 2019
Orice proprietar ,detine obligatia legala sa contribuie la constituirea fondurilor asociatiei de proprietari
Fondul de reparatii conform disp L nr 196/2018 nu se restituie titularului
Dv cand ati obtinut calitatea de proprietar,era in vigoare hotararea adunarii generale a proprietarilor de constituirea sau actualizarea fondului de reparatii la o anumita valoare,pe care dv aveti obligatia sa o constituiti

ynocentta a scris:

Orice proprietar ,detine obligatia legala sa contribuie la constituirea fondurilor asociatiei de proprietari
Fondul de reparatii conform disp L nr 196/2018 nu se restituie titularului
Dv cand ati obtinut calitatea de proprietar,era in vigoare hotararea adunarii generale a proprietarilor de constituirea sau actualizarea fondului de reparatii la o anumita valoare,pe care dv aveti obligatia sa o constituiti

Stimata doamna, cred ca nu ati citit tot ce am scris. Am achitat atat Fondul de rulment, cat si Fondul de reparatii si cheltuielile de intretinere incapand cu data preluarii apartamentului. Nu exista notiunea de “actualizare” a Fondului de reparatii, iar Fondul de Rulment este stabilit de AG a asociatiei in suma fixa pentru toate apartamentele si l-am achitat integral. Dezvoltatorul mai are inca cca 12 apartamente nepredate pentru care nu a achitat inca nici intretinerea si nici Fondul de reparatii incepand cu iunie 2018! Nu vi se pare ca il creditam noi ceilalti di fondul de rulment pentru cheltuielile comune?
Eu contest imputarea sumelor pentru perioada iunie-septembrie cand apartamentul apartinea dezvoltatorului, cat si faptul ca din banii virati de mine pentru luna decembrie administratorul a platit intai sumele aflate in litigiu. In CVC vanzatoarea declara ca a platit sumele datorate catre asociatie in data de 06.09.2018, dar in lista de plata afisata apare ca a platit doar intretinerea si aceea in 23.11.2018. Vi se pare corect si de buna credinta?
Ultima modificare: Marți, 5 Martie 2019
AuroraSt, utilizator
Cred ca singuta varianta este instanta. Cea mai sigura dupa mine. La noi in bloc tocmai ce a constatat instanta in cazul administratorului "lipsa de corectitudine" in calcularea penalitatilor,, fonduri,etc. Din pacate daca da dovada de rea credinta de la bun inceput, instanta cea mai buna cale. "Taiati raul de la radacina"
Acum observ ca ati incheiat CVC cu 2 zile inainte de intrarea in vigoare a legii L196/2018, deci CVC-ul trebuia intocmit dupa legea veche, L230/2007 art 20: [ link extern ]

Deci:
1. Asocia de propr era constituita la acea data? Din descriere rezulta ca da.
2. Daca da, vanzatorul trebuia sa vina cu adeverinta de la asociatie iar notarul trebuia sa treaca datele din adev in CVC (de multe ori cumparatorul primeste si o copie). Fara adev sau fara specificarea datelor din adev, aveti un CVC nul de drept (conf alin 2). Daca in adev scrie ca vanzatorul nu are datorii pana in sept 2018 inclusiv, nici noul proprietar nu are ceva de plata inainte de oct 2018. Daca vanzatorul nu a achitat tot fd de rep pana in sep 2018 inclusiv, acest lucru trebuia scris in adev si fie nu se mai facea CVC fie se scria in CVC ca noul proprietar preia aceste datorii.
3. Faceti confuzie intre 'liber de sarcini' si 'achitarea la zi a cotelor de contribuție la cheltuielile asociației de proprietari' (care include si cotele lunare pt fd de reparatii).

Deci deocamdata nu se stie daca aveti un CVC valabil sau o hartie buna doar pt maculatura si nu e clar daca/ce scrie in el despre "achitarea la zi a cotelor de contribuție la cheltuielile asociației de proprietari" de catre vechiul proprietar (repet, n-are treaba cu liberul de sarcini).

Asadar, singurul mod prin care puteti sa sustineti ca nu datorati fd de rep dinainte de oct 2018 este paragraful din CVC cu privire la acea adeverinta si/sau copia adeverintei.
Ultima modificare: Marți, 5 Martie 2019
CipM, utilizator
Buna dimineata. Nu conteaza ca contractul s-a semnat cu doua zile inainte sa intre in vigoare legea 196/2018, o abroga legea 230/2007. Daca il actioneaza in instanta il da in baza legii 196/2018. Si oricum are dreptate. Varianta foarte scurta.

Alte discuții în legătură

Am cumpărat acum o lună un imobil nou de la dezvoltator, iar acum apar cu restanță la fondul de rulment de anul trecut. este posibil ca asociația să mă oblige, ca nou proprietar, să plătesc din urmă? aug. aug. Buna seara! Am cumparat acum 1 luna un imobil nou de la dezvoltator, intr-un bloc construit anul trecut. Nici nu am apucat sa ma mut ca deja apare la avizier ... (vezi toată discuția)
Fodul de reparatii se restituie? dragodar dragodar Buna ziua, Vreau sa va intreb daca fondul de reparatii de restituie fostului proprietar la vanzarea apartamentului. De la asociatie i s-a spus ca nu se ... (vezi toată discuția)
Cheltuieli din fondul de rulment Almaris Almaris Buna ziua, Se pot cheltui bani din fondul de rulment pentru materiale de curatenie, stingatoare de incendiu, diverse consumabile? Dar pentru interventii de ... (vezi toată discuția)