MIHAI GRIGORE a scris:
Fostul O.C.L.P.P.Bucuresti este actualul I.C.V.L.Bucuresti!
Buna ziua,
Din pacate nici "
actualul ICVL Bucuresti"
nu mai exista.
Contactati:
ROMCONFORT, Bdul. Regina Elisabeta nr.16, etaj 2; tel.021.313.1806
Pentru informarea consultantului @MihaiGrigore:
1966 - 1973 - OCLPP
1973 -
1991 - ICVL - restructurat prin efectul Legii nr.15/1990 - privind
reorganizarea unitatilor economice de stat
1991 - prezent SC ROMCONFORT SA societate cu capital de stat, prin
transformare cf. H CLMB nr.31/1990
1996 - privatizare prin metoda "MEBO" (partial)
2004 - integral capital privat
Cu titlu genereal (spre stiinta):
ACTE NECESARE VÂNZARII UNUI APARTAMENT
Sunt trei situatii mai des intalnite cu ocazia vanzarii unui imobil:
1) imobilul a fost cumparat de la o persoana fizica;
2) imobilul a fost cumparat de la S.C. Romconfort, dupa 1989;
3) imobilul a fost cumparat cu credit CEC inainte de 1989, de la fostul OJCVL
In toate situatiile, sunt necesare:
1) Certificatul fiscal, eliberat de Directia fiscala, dupa plata la zi a impozitului pentru cladire si teren. Este valabil 30 de zile de la eliberare. Se taxeaza cu timbru fiscal de 1000 lei.
2) Planurile cadastrale, intocmite de un proiectant autorizat (lista este afisata la toate birourile notariale) si avizate de Oficiul de Cadastru, Geodezie si Cartografie , care atribuie si numarul cadastral.
3) Certificatul de sarcini sau extrasul de carte funciara (daca aceasta carte este deja deschisa) de la Judecatorie, certificat care se obtine in urma unei cereri (in doua exemplare) la care se anexeaza un set de copii dupa actele de proprietate. Certificatul este valabil 24 de ore (practic numai in ziua in care a fost eliberat). Se taxeaza cu timbru judiciar de 1500 lei si taxa de timbru de 15.000 lei (se plateste la Trezorerie).
In cazul in care imobilul a fost cumparat de la o persoana fizica, actul de proprietate este contractul de vanzare-cumparare.
Daca imobilul a fost cumparat de la S.C. ROMCONFORT., dupa 1989, in afara contractului de vanzare-cumparare mai sunt necesare:
1) dovada achitarii integrale a apartamentului din partea S.C. ROMCONFORT., daca plata s-a facut in rate si
2) procesul verbal de predare-primire a imobilului.
Daca plata ratelor catre S.C.ROMCONFORT. s-a facut cu imprumut de la CEC, atunci este necesara si Incheierea de radiere a inscriptiei ipotecare pe care CEC-ul a luat-o la semnarea contractului de vanzare-cumparare.
Daca imobilul a fost cumparat inainte de 1989 de la fostul OJCVL , sunt necesare:
1) Contractul de construire;
2) Procesul verbal de predare-primire a imobilului;
3) Titlul de proprietate eliberat de Administratia financiara
4) Incheierea de radiere a inscriptiei ipotecare, pe care CEC-ul a luat-o la semnarea contractului de vanzare-cumparare (daca acesta a fost cumparat cu plata in rate).
Daca imobilul a fost achitat integral, dar nu a fost radiata inscriptia ipotecara, atunci trebuie sa va prezentati la CEC cu contractul de construire in original si sa depuneti o cerere prin care sa solicitati eliberarea unei adeverinte din care sa rezulte ca imobilul a fost achitat integral si acordul CEC-ului pentru radierea inscriptiei ipotecare.
Termenul de eliberare variaza intre 3 si 7 zile.
Radierea inscriptiei ipotecare se face la Judecatorie .
Cu stima, Expert judiciar Eugen Marcov