avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 571 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Plătim pierderi mari de apă, între 300 și 500 mc ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Plătim pierderi mari de apă, între 300 și 500 mc lunar, deși țeava nu este defectă. Cum putem rezolva situația?

Buna seara
Bloc nou , asociatie de proprietari cu acte , ne confruntam de un an jumate cu pierderi totale de peste 3000 mc. Da am scris bine. Apacanal Ilfov ne incarca lunar cu pierderi , ultima luna a venit factura cu pierdere de 530 mc. Am facut mai multe sesizari dar fara raspuns clar ! Avem contoare la ambele scari recunoscute de ei dar trec si citirea contoarului de bransament care le apartine. Intre contoarele noastre si al lor mereu apar pierderi mari 300 - 500 mc pe luna.

Am controlat teava nu are pierderi. Pe factura vine citirea la contoarele noastre index nou - vechi dar la contoarul lor nu apare nici o citire doar pierderi ..Citirea o dam noi si observam diferenta lunar. Nu stim ce sa mai facem, unde sa ne adresam. Mentionez ca si amplasarea contorului de bransament al blocului se afla pe alta strada in curtea la alt proprietar distanta 70 m fata de bloc!

Am inteles ca atunci cind s a aprobat constructia blocului pe strada unde s a construit blocul nu avea apa si nici acum nu s a bagat, dezvoltatorul s a legat de la strada cu apa.. Explicatia dezvoltatorului - daca nu ma legam de acolo nici azi nu aveati apa. Dati-ne o idee cum sa scapam de aceste pierderi ! Sa cerem schimbarea contoarului care ne fura, adica al lor ?
Ultima modificare: Duminică, 30 Iunie 2019
Manuela Rășină, administrator
In cazul nostru nu este nevoie de regularizare, apometrele sunt montate pe holurile blocului , nu in apartamente.
marinicafarafrica a scris:

În cazul nostru nu este nevoie de regularizare, apometrele sunt montate pe holurile blocului, nu în apartamente.

Da, dar diferențele (pierderile) arătate de Apometrul General nu vi se impun la plată, pentru că acolo e problema ?
Tocmai pe aceasta tema e discutia. Nici o luna fara pierderi ! Niciodata mai putin de 300 mc pe luna !
Am fost contactat de un inspector de la masuratori metrologice in urma unei sesizari si s a luat legatura cu Apacanal Ilfov sa duca contuarul la verificat la Apanova ! Vom vedea ce iese.Inspectorul pere ok si vrea sa ne ajute. Contuarul va fi luat in prezeenta lui si dus la verificat !
ȘI DACĂ VOR SPUNE CĂ APOMETRUL ESTE VALABIL (sunt aproape sigur că așa va fi), ce veți întreprinde ?
Eu, împreună cu fostul administrator, am fost în control în luna Decembrie 2013, în blocul meu cu 54 de imobile să verificăm apometrele și indecșii lor.
Din totalul de 54 de proprietari dacă au deschis 20, și chiar și așa, am depistat vreo 350 mc ne-declarați - numai la o familie am găsit 200 mc pe care refuza să-i declare.

Să știți că de multe ori acolo e problema diferențelor de apă !
Există niște norme de aplicare ale ANRSC care obligă șefii de Asociații să constituie o comise de control al integrității apometrelor și a valorii indecșilor, cel puțin o dată la 3 luni, doar că la A.P.71 din Brăila nu s-au mai verificat apometrele din cele 458 de imobile din cadrul Asociației, de când s-a înființat Asociația !!!
Dacă sunt incompetenți, noi nu vom mai plăti acele diferențe de apă până nu vor controla TOATE APOMETRELE DIN ASOCIAȚIA NOASTRĂ, MĂCAR O DATĂ LA 6 LUNI !
Ultima modificare: Vineri, 26 Iulie 2019
flory_mr, utilizator
Asa cum am mai mentionat toate apometrele sunt afara din apartamente , pe hol !

flory_mr a scris:

ȘI DACĂ VOR SPUNE CĂ APOMETRUL ESTE VALABIL (sunt aproape sigur că așa va fi), ce veți întreprinde ?
Eu, împreună cu fostul administrator, am fost în control în luna Decembrie 2013, în blocul meu cu 54 de imobile să verificăm apometrele și indecșii lor.
Din totalul de 54 de proprietari dacă au deschis 20, și chiar și așa, am depistat vreo 350 mc ne-declarați - numai la o familie am găsit 200 mc pe care refuza să-i declare.

Să știți că de multe ori acolo e problema diferențelor de apă !
Există niște norme de aplicare ale ANRSC care obligă șefii de Asociații să constituie o comise de control al integrității apometrelor și a valorii indecșilor, cel puțin o dată la 3 luni, doar că la A.P.71 din Brăila nu s-au mai verificat apometrele din cele 458 de imobile din cadrul Asociației, de când s-a înființat Asociația !!!
Dacă sunt incompetenți, noi nu vom mai plăti acele diferențe de apă până nu vor controla TOATE APOMETRELE DIN ASOCIAȚIA NOASTRĂ, MĂCAR O DATĂ LA 6 LUNI !

Alte discuții în legătură

Bloc nou cu trei apometre principale marinicafarafrica marinicafarafrica Buna tuturor. De curind am aflat ca avem la bloc nou de 7 luni pierderi de apa de 800 mc. Noi avem ca orce bloc cite un apometru principal la fiecare scara , ... (vezi toată discuția)
Poate asociatia sa-mi puna in carca "pierderi apa" ? Pilu Pilu Buna ziua, as avea rugamintea daca poate cineva sa ma lamureasca cu urmatoarea problema: Fiul meu locuieste intr-un bloc cu 4 etaje, toti proprietarii au ... (vezi toată discuția)
Buna seara, de 5 ani de zile ne confruntăm cu o problema pe ... CostinelStoicea CostinelStoicea Buna seara, De 5 ani de zile ne confruntăm cu o problema pe care am sesizat-o de curând: un consum suplimentar destul de mare pe scara: în jur de 20-25 MC, ... (vezi toată discuția)