avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 633 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Plătim pierderi mari de apă, între 300 și 500 mc ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Plătim pierderi mari de apă, între 300 și 500 mc lunar, deși țeava nu este defectă. Cum putem rezolva situația?

Buna seara
Bloc nou , asociatie de proprietari cu acte , ne confruntam de un an jumate cu pierderi totale de peste 3000 mc. Da am scris bine. Apacanal Ilfov ne incarca lunar cu pierderi , ultima luna a venit factura cu pierdere de 530 mc. Am facut mai multe sesizari dar fara raspuns clar ! Avem contoare la ambele scari recunoscute de ei dar trec si citirea contoarului de bransament care le apartine. Intre contoarele noastre si al lor mereu apar pierderi mari 300 - 500 mc pe luna.

Am controlat teava nu are pierderi. Pe factura vine citirea la contoarele noastre index nou - vechi dar la contoarul lor nu apare nici o citire doar pierderi ..Citirea o dam noi si observam diferenta lunar. Nu stim ce sa mai facem, unde sa ne adresam. Mentionez ca si amplasarea contorului de bransament al blocului se afla pe alta strada in curtea la alt proprietar distanta 70 m fata de bloc!

Am inteles ca atunci cind s a aprobat constructia blocului pe strada unde s a construit blocul nu avea apa si nici acum nu s a bagat, dezvoltatorul s a legat de la strada cu apa.. Explicatia dezvoltatorului - daca nu ma legam de acolo nici azi nu aveati apa. Dati-ne o idee cum sa scapam de aceste pierderi ! Sa cerem schimbarea contoarului care ne fura, adica al lor ?
Ultima modificare: Duminică, 30 Iunie 2019
Manuela Rășină, administrator
Nu toți producătorii specifica aceasta valoare, însă cei la care am găsit astfel de valori, v-am precizat anterior, debitul de pornire e cam 1/2 pina la 1/3 din Q1. De aceea am spus ca el este de cel puțin 300 litri/ oră. E o zona de măsurare în care oricum valoarea indicata nu contează, pentru ca nici un producător nu precizează eroarea, ea este cu atât mai mare cu cit te apropii de debitul de pornire. E comparabila cu valoarea indicata.

Adică mai pe scurt, nu e recomandat pentru nici un apometru sa funcționeze sub Q1, debitul minim măsurabil. Nu există nici o garanție pentru valorile afișate.

Dacă vreți sa știți mai mult, asta e un principiu universal pentru toate aparatele de măsură.
Daca e asa, atunci e cam de jale in anumite cazuri cu identificarea simpla a posibilelor pierderi relativ mici datorate unor defectiuni. Acum abia am prins idea si exemplul dvs dat (inainte de dialogul nostru) catre initiator. Multumesc. Si da, pare utila informatia pentru cazul lui.

Intre timp, tot asteptam de la initiator sa ne comunice si o oarece medie lunara a consumului inregistrat de contorul de bransament, ca sa ne putem da seama si de proportia diferentelor acuzate luna de luna in consumul inregistrat.
Uni au inteled altii nu prea. Recapitulare Contor general pus la 70 m gata de caminulnostru devls bloc unde la cerere am optinut acord sa punem apometre normale.Suma apometrelor fe la locatari da aproape cu suma din apometrele din camin adica baza blocului far mai mergem 70 m si intram in curtea unuia unde se afla contorul genera alt camin facut de apacanal si opservam ca diferenta e de aprox. 300 mc mai mult fata de suma adunata de lâ contuarele de linga bloc. Luna de luna diferente. Teava trecevpe sub doua proprietati. Aici s a incalcat toate legile.Ne am saturat
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Vi s-au prezentat toate posibilitatile legale, daca nu va descurcati cu operatorul ce furnizeaza apa, apelati la autoritatea imediat superioara: administratia publica locala:

Art.14 din legea 241/2006 actualizata 2015
Autoritățile administrației publice locale au, în raport cu utilizatorii pe care îi reprezintă, următoarele sarcini și responsabilități:
a) să gestioneze serviciul de alimentare cu apă și de canalizare pe criterii de competitivitate și eficiență economică;
b) să promoveze dezvoltarea, modernizarea și reabilitarea infrastructurii tehnico-edilitare aferente serviciului;
c) să monitorizeze și să controleze activitățile de furnizare/prestare a serviciului și să adopte măsurile prevăzute în contractul de delegare a gestiunii, în cazul în care operatorul nu asigură indicatorii de performanță asumați;
d) să stabilească și să aprobe indicatorii de performanță ai serviciului numai după ce aceștia au fost supuși în prealabil dezbaterii publice;
e) să adopte normele locale și modalitățile de gestiune a serviciului de alimentare cu apă și de canalizare;
f) să informeze și să consulte utilizatorii și asociațiile acestora cu privire la strategiile de dezvoltare a serviciului, precum și despre necesitatea instituirii unor taxe locale privind serviciul de alimentare cu apă și de canalizare;
g) să medieze rezolvarea conflictelor dintre utilizatori și operator sau dintre operatori, la cererea uneia dintre părți.

[ link extern ]

Aveti suficiente dovezi (daca spuneti ca apometrele de scara inregistreaza apx. la fel cu suma apometrelor individiuale) pentru a cere rezolvarea situatiei:
- ori mutarea apometrului actual linga blocul dvs. in conditiile asumarii acelei tevi de 70m care va intra in gestiunea Apa canal Ilfov
- ori realizarea noului traseu de 500m, cu amplasare , la fel, a apometrului de bransament linga blocul dvs.
Cum sa ne adresam la Primaria Bragadiru cind sotia dezvoltatorului lucreaza acolo ! Trageti voi concluzia de ce sunt atitea nereguli. Cineva mi a zis ca daca cei de la ANPC ar fi corecti , in urma controlului , ar solicita opratorului de apa in termen de 30 - 60 zile , sa aduca contuarul general linga bloc , cum prevede legea! In caz contrar se va inchide apa. Si va dati seama ce ar insemna sa ramina un bloc de 170 ap. fara apa , Noi am preluat apa pe numele asociatiei dar nu si blocul de la dezvoltator pentru alte nereguli care refuza sa le remedieze in bloc ! Mai face un bloc linga noi. Deci daca raminem fara apa pe cine dam in judecata, pe dezvoltator s au Apacanal Ilfov s au Primaria ? Toti sunt implicati

Alte discuții în legătură

Bloc nou cu trei apometre principale marinicafarafrica marinicafarafrica Buna tuturor. De curind am aflat ca avem la bloc nou de 7 luni pierderi de apa de 800 mc. Noi avem ca orce bloc cite un apometru principal la fiecare scara , ... (vezi toată discuția)
Poate asociatia sa-mi puna in carca "pierderi apa" ? Pilu Pilu Buna ziua, as avea rugamintea daca poate cineva sa ma lamureasca cu urmatoarea problema: Fiul meu locuieste intr-un bloc cu 4 etaje, toti proprietarii au ... (vezi toată discuția)
Diferenta contor, buna ziua, la factura de apa mi se adauga lunar ... genigeni genigeni diferenta contor, Buna ziua, la factura de apa mi se adauga lunar diferenta de contor desi am apometru in apartament...ex.luna asta 1 metru la care se adauga ... (vezi toată discuția)