avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 425 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Poate folosi administrația asociației în alt scop o ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Poate folosi administrația asociației în alt scop o sumă de bani plătită, în avans, pentru întreținere?

Administratia asociatiei de locatari a folosit o suma de bani pe care am platit-o in avans pentru intretinere (3 luni avans cu chitanta) pentru a completa fondul de rulment marit (platisem fondul initial dar a fost ulterior majorat datorita datornicilor).Acum primesc somatii ca am de achitat intretinerea si ulterior se vor si acumula penalitati.Este legal ca banii pentru care mi s-a emis o chitanta sa fie folositi in cu totul alt scop fara ca macar sa mi se ceara acordul?
Ultima modificare: Duminică, 28 Iulie 2019
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: w_v_w_v , utilizator 22:09, 1 August 2019
Domnul Tititdorobantu.

Raspunsul meu de mai sus va spune ca a procedat corect.

Sa va explic altfel:
Se penalizează orice sumă restantă: cota de contribuţie la cheltuielile asociaţiei, toate cheltuielile ce revin lunar proprietarului, cota-parte din reparaţii, sumele restante pentru constituirea sau actualizarea fondului de reparaţii, sumele restante la constituirea sau actualizarea fondului de rulment , sumele restante la constituirea sau actualizarea altor fonduri legal constituite , restanţe la chirii, publicitate, etc.

Adica chiar daca presupunem ca aveti dreptate(desi odinea incasarilor zice ca nu)nu sunteti restantier la intretinere dar sunteti restantier la fondul de rulment cu fix acceasi suma si este tot aia.

E simplu nu? E matematica simpla.


Singura greseala a administratorului este ca a scris pe chitanta avans intretinere pe urmatoarele 3 luni. dupa cum spuneti dumneavoastra.
Poate banii ajung pentru 6 luni sau pentru o luna sau poate apare fondul de reparatii sau rulment. Trebuia doar avans.
in ceea ce priveste faptul ca unii nu au platit deloc asta este si faptul pentru care majoreaza fondul de rulment.
Referitor la ce face impotriva rau platnicilor e alta poveste. Cititi tot raspunsul si vedeti ca nu are ce face pana nu se aduna 2080lei.De undestiti ca nu face nimic?
Ultima modificare: Vineri, 26 Iulie 2019
w_v_w_v, utilizator
Ba au ce face, pentru a se adresa instanței Trebuie doar ca datoria sa depășească trei luni, nu scrie nicaieri in lege suma de la care se poate adresa instanței, scrie doar vechimea ei, 90 de zile.
Treaba*cu venitul este pentru înscrierea în cartea funciară a datoriei.
Ionut.ion
Vad ca in alte dicutii aveti alte pareri de litera legii.
ati scris:
Dar noi chiar ne-am tampit sa luam de bun tot ce este acum in legea noua?
www.avocatnet.ro/forum/discu...

Numai aici unde era voba de cu totul altceva v-ati gasit sa dati sfaturi.
Daca tot va apucati asa de litera legii hai sa vedeti ca ati gresit la treaba cu venitul
Treaba cu venitul nu este pentru inscrierea in cartea funciara a datoriei ci pentru notarea debitelor care este cu totul altceva.
M-au amurit si pe mine cei de la OCPI prin Decembrie 2018.
Legea 196/2019 art 33
(9) Președintele sau administratorul asociației de proprietari are obligația solicitării notării în
cartea funciară a debitelor mai vechi de 3 luni și care depășesc valoarea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată. Birourile de cadastru și publicitate imobiliară vor proceda la notarea acestor debite în cartea funciară a locuințelor sau spațiilor cu altă destinație.
(10) Notarea în cartea funciară a debitelor prevăzute la alin. (9) este scutită de plata taxei de
timbru.


ART. 80
(3) Ipoteca imobiliară legală se înscrie în cartea funciară la cererea președintelui asociației de
proprietari, pe baza extraselor de pe ultima listă lunară de plată a cotelor de contribuție din care
rezultă suma datorată cu titlu de restanță, numai după împlinirea termenelor prevăzute la art. 78
alin. (2). Ipoteca imobiliară legală se radiază la cererea președintelui asociației de proprietari sau a proprietarului, pe baza chitanței ori a altui înscris prin care asociația confirmă plata sumei datorate.
(4) Președintele asociației de proprietari are obligația radierii ipotecii imobiliare, legale, în
termen de cel mult 10 zile de la data la care suma datorată cu titlul de restanță a fost plătită de
către proprietar.
(5) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (4), președintele asociației de proprietari
răspunde pentru prejudiciile directe sau indirecte aduse proprietarului.



La art 78 alineat 2 scrie ca
ART. 78
(2) Asociația de proprietari, prin președinte, are dreptul de a acționa în instanță proprietarul care
se face vinovat de neplata cotelor de contribuție la cheltuielile asociației mai mult de 60 de zile de la termenul scadent, respectiv 90 zile de la afișarea listei, informând membrii asociației prin afișare la avizier

Ca sa ceri notarea debitelor trebuie sa ai peste minim brut.
Prin urmare la 90 zile poti da in judecata si inscrie ipoteca imobiliara indiferent de suma.

Daca asociatia e la inceput e normal sa mareasca fondul de rulment la inceput apoi incet incet din penalizari aduna bani in cont si treptat nu mai se agita pentru orice intarziere care de fapt aduce sume din penalizari in cont.


Acum din experienta va spun daca mergi sa dai in judecata primesti termen peste cateva luni.
Daca mergi sa inscrii ipoteca se face in maxim o saptamana si se primeste acasa de proprietar prin posta in maxim 2 saptamani hai sa zicem o luna.
Cum o ridic de la OCPI cum o arata proprietarului si imediat se misca.

Acum va caut si pe jurispudenta sa vedeti solutii si interpretari cand este suma mai mica de 2080 tot din experienta.

Ultima modificare: Vineri, 26 Iulie 2019
w_v_w_v, utilizator
Acel raspuns de care spuneti ca este al meu, cel boldat de dvs., unde îl găsesc? Ca nu țin minte să fi dat acest raspuns si in acel link nu.l gasesc.
E greseala administratorului, administratorul sa plateasca.
Putea notifica proprietara ca au mărit fondul de rulment din cauza X si trebuie sa plateasca suma Y in contul ei, nu sa schimbe destinatia banilor...
Si da, treaba* cu venitul minim pe economie se refera la înscrierea datoriei in Cartea funciară dar n.am văzut nicaieri in lege sa spuna ca se aplica si pentru cererile de chemare în instanță.
Nu spun ca actiunea in instanta nu durează dar nici cu acea ipotecar nu rezolvi prea multe...dacat daca vinde apartamentul sau il executa cineva poti primi ceva in baza poteci, în rest...tot in instanta trebuie sa mergi pentru recuperarea prejudiciului.
Poate ne spune utilizatorul cum a rezolvat problema...
Ultima modificare: Vineri, 26 Iulie 2019
Ionut.ion, utilizator
Apropo de virgula... Nici dvs. nu o aveți în vocabular, ați omis-o grav!

w_v_w_v a scris:

Din cauza ca nu ati folosit virgula oamenii au inteles altceva.
in afara de YNOCENTA care a inteles perfect dar a raspuns gresit restul au inteles ca ati platit banii pentru fond rulment. Ba char unii se arata revoltati ca ar fi inteles ei corect si nu citim intrebarea.

Inteleg ca ati mers si ati platit intretinerea pentru 3 luni in avans.
Administratia asociatiei de locatari a folosit suma pentru a completa fondul de rulment care se marise (ulterior majorat dupa cum spuneti).
Prin urmare asociatia a procedat corect. CONFORM O.U.G. nr. 92 din 2003 este Codul de procedura fiscala care reglementeaza ordinea stingerii creantelor fiscale. crentele se sting in ordinea care au aparut.(s-au nascut)
CONFORM O.U.G. nr. 92 din 2003 Codul de procedura fiscalaARTICOLUL 115
Ordinea stingerii datoriilor
b) toate obligațiile fiscale principale, în ordinea vechimii


prin urmare raspunsul este da poate si sociatia a procedat corect.
Adica ati achitat o luna intretinerea apoi s-a nascut datoria catre fondul de rulment ca urmare a majorarii fondului de rulment lunile in avans pentru care ati platit nefiind calculate(nascute)

Dumneavoastra puteti merge sa platiti in cont sau la caserie o suma si puteti cere sa se scrie si luna intretinere iunie 2015.
Eu tot in ordine iau lunile si cu suma de bani o consider la luna cea mai veche neachitata si apoi urmatoaarea cea mai veche neachitata si tot asa

ionut.ion
ce masura sa ia asociatia daca
legea 196 art 33 prevede
9) Președintele sau administratorul asociației de proprietari are obligația solicitării notării în
cartea funciară a debitelor mai vechi de 3 luni și care depășesc valoarea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată. Birourile de cadastru și publicitate imobiliară vor proceda la notarea acestor debite în cartea funciară a locuințelor sau spațiilor cu altă destinație.


adica pana la 2080lei nu ii poti face nimic.

Alte discuții în legătură

Buna ziua C.Claudia C.Claudia Sunt si eu chiriaș ANL si am o întrebare . Sunt obligată să plăteasc fondul de rulment si pentru ce se folosește? (vezi toată discuția)
Fond de rulment niculina_mih niculina_mih Locuiesc in Constanta intr-un apartament de 40 mp,cu doua camere.Administratorul asociatiei a stabilit suma de 230 Ron pentru un ap. cu 2 camere iar pentru un ... (vezi toată discuția)
Restituire fond rulment doinagherasim doinagherasim Am facut cerere de restituire fond rulment,cu obligatie in scris,ca in termen de 5 zile de la data afisarii listei de plata,sa platesc contributia la ... (vezi toată discuția)