avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 342 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Poate folosi administrația asociației în alt scop o ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Poate folosi administrația asociației în alt scop o sumă de bani plătită, în avans, pentru întreținere?

Administratia asociatiei de locatari a folosit o suma de bani pe care am platit-o in avans pentru intretinere (3 luni avans cu chitanta) pentru a completa fondul de rulment marit (platisem fondul initial dar a fost ulterior majorat datorita datornicilor).Acum primesc somatii ca am de achitat intretinerea si ulterior se vor si acumula penalitati.Este legal ca banii pentru care mi s-a emis o chitanta sa fie folositi in cu totul alt scop fara ca macar sa mi se ceara acordul?
Ultima modificare: Duminică, 28 Iulie 2019
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: w_v_w_v , utilizator 22:09, 1 August 2019
Bună ziua!!Am și eu o intrebare.Ce scop are fondul de rulment??Din câte am înțeles eu ,acesta nu se plătește o singura data??De exemplu eu am platit 150 lei....dar tot așa am înțeles că au și dispărut banii din fondul de rulment.La ce ne folosește chitanța daca banii nu apar.

w_v_w_v a scris:

Ionut.ion
Vad ca in alte dicutii aveti alte pareri de litera legii.
ati scris:
Dar noi chiar ne-am tampit sa luam de bun tot ce este acum in legea noua?
www.avocatnet.ro/forum/discu...

Numai aici unde era voba de cu totul altceva v-ati gasit sa dati sfaturi.
Daca tot va apucati asa de litera legii hai sa vedeti ca ati gresit la treaba cu venitul
Treaba cu venitul nu este pentru inscrierea in cartea funciara a datoriei ci pentru notarea debitelor care este cu totul altceva.
M-au amurit si pe mine cei de la OCPI prin Decembrie 2018.
Legea 196/2019 art 33
(9) Președintele sau administratorul asociației de proprietari are obligația solicitării notării în
cartea funciară a debitelor mai vechi de 3 luni și care depășesc valoarea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată. Birourile de cadastru și publicitate imobiliară vor proceda la notarea acestor debite în cartea funciară a locuințelor sau spațiilor cu altă destinație.
(10) Notarea în cartea funciară a debitelor prevăzute la alin. (9) este scutită de plata taxei de
timbru.


ART. 80
(3) Ipoteca imobiliară legală se înscrie în cartea funciară la cererea președintelui asociației de
proprietari, pe baza extraselor de pe ultima listă lunară de plată a cotelor de contribuție din care
rezultă suma datorată cu titlu de restanță, numai după împlinirea termenelor prevăzute la art. 78
alin. (2). Ipoteca imobiliară legală se radiază la cererea președintelui asociației de proprietari sau a proprietarului, pe baza chitanței ori a altui înscris prin care asociația confirmă plata sumei datorate.
(4) Președintele asociației de proprietari are obligația radierii ipotecii imobiliare, legale, în
termen de cel mult 10 zile de la data la care suma datorată cu titlul de restanță a fost plătită de
către proprietar.
(5) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (4), președintele asociației de proprietari
răspunde pentru prejudiciile directe sau indirecte aduse proprietarului.



La art 78 alineat 2 scrie ca
ART. 78
(2) Asociația de proprietari, prin președinte, are dreptul de a acționa în instanță proprietarul care
se face vinovat de neplata cotelor de contribuție la cheltuielile asociației mai mult de 60 de zile de la termenul scadent, respectiv 90 zile de la afișarea listei, informând membrii asociației prin afișare la avizier

Ca sa ceri notarea debitelor trebuie sa ai peste minim brut.
Prin urmare la 90 zile poti da in judecata si inscrie ipoteca imobiliara indiferent de suma.

Daca asociatia e la inceput e normal sa mareasca fondul de rulment la inceput apoi incet incet din penalizari aduna bani in cont si treptat nu mai se agita pentru orice intarziere care de fapt aduce sume din penalizari in cont.


Acum din experienta va spun daca mergi sa dai in judecata primesti termen peste cateva luni.
Daca mergi sa inscrii ipoteca se face in maxim o saptamana si se primeste acasa de proprietar prin posta in maxim 2 saptamani hai sa zicem o luna.
Cum o ridic de la OCPI cum o arata proprietarului si imediat se misca.

Acum va caut si pe jurispudenta sa vedeti solutii si interpretari cand este suma mai mica de 2080 tot din experienta.



1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Fond de rulment adica un fond de rulaj adica o suma de bani care sa fie pe post de rezerva pana de aduna banii de la locatari, prin lista ce urmeaza a fi afisata.
Adica vin facturle: electric, apa , gunoi si trebuie sa le platesca. Din fondul de rulment le plateste.
Sa zicem ca in acceasi zi face calculul si afiseaza lista care este pe baza facturilor . Pana se aduna banii care sunt pe lista in functie de cum platesc locatarii trebuie banii sa platesca cumva facturile.
Daca toti locatarii platesc se reface la loc si se reia luna urmatoare.
Daca in 2000 erau unele preturi la facturi acum sunt altele ma mari si trebuie o suma mai mare sa le platesti.
Daca nu toti locatarii platesc atunci fobdul de rulment se reduce incet incet el mutandu-se in datoriile oamenilor de pe lista.
Dar daca asociatia decide sa aplice penalizari oamenii platesc mai repede.
In plus se aduna bani din penalizari.
Ultima modificare: Joi, 1 August 2019
w_v_w_v, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Buna ziua C.Claudia C.Claudia Sunt si eu chiriaș ANL si am o întrebare . Sunt obligată să plăteasc fondul de rulment si pentru ce se folosește? (vezi toată discuția)
Fond de rulment niculina_mih niculina_mih Locuiesc in Constanta intr-un apartament de 40 mp,cu doua camere.Administratorul asociatiei a stabilit suma de 230 Ron pentru un ap. cu 2 camere iar pentru un ... (vezi toată discuția)
Restituire fond rulment doinagherasim doinagherasim Am facut cerere de restituire fond rulment,cu obligatie in scris,ca in termen de 5 zile de la data afisarii listei de plata,sa platesc contributia la ... (vezi toată discuția)