Am finalizat plata creditului ipotecar în aprilie și acum mă chinui să radiez ipoteca pentru că banca mă plimbă după extras CF, mă trimite să caut notar etc., deși obligația de a cere radierea e a lor. Doresc un punct de vedere
Noul cod civil. Art. 2419 Obligaţia de radiere
În cel mult 10 zile de la data la care obligaţia garantată a fost plătită, creditorul ipotecar este obligat să ceară operatorului arhivei radierea ipotecii. Creditorul ipotecar care omite să solicite radierea ipotecii răspunde pentru prejudiciile directe sau indirecte aduse debitorului şi constituitorului ipotecii. În acest caz, valoarea daunelor-interese ce urmează a fi plătite nu poate fi mai mică decât echivalentul în lei al sumei de 500 euro.
Am finalizat plata creditului ipotecar in luna Aprilie 2019. Efectiv ma chinui sa radiez ipoteca dar banca ma plimba dupa extras carte funciare cat mai actuala, sa caut un notar, etc. Acest act normativ pare destul de clar. Cei de la banca spun ca este problema mea cu comisionul notarial si cartea funciara. Doresc un punct de vedere.
Marinescu Lucian
Utilizator 4din 4 utilizatori consideră acest răspuns util
Multumesc pentru raspuns. Asa ca idee. Am luat creditul in 2006 la un curs de 2,10 lei/1 chf. Din 2009 a inceput rapid sa urce pana la 4.20 si cam pe acolo a ramas. Dobanda a fost si ea semnificativa. Dar nu intru in amanunte.Nu despre asta este problema pusa in discutie. Discutam despre modificarile din 2019. Creditorul ipotecar este obligat să ceară operatorului arhivei radierea ipotecii. Punct. Aceasta problema ma intereseaza. Ca cere el extras de carte funciara, ca face actele cu un notar, etc. nu mai intereseaza. El trebuie sa procedeze la finalizarea radierii ca asa zice Noul Cod Civil. Am sau nu dreptate. Nu discut inca de prejudicii. Da eu am cerut imprumutul, dar si banca din asta "traieste". Trebuie sa fie Fair Play cu orice client. Si nu in ultimul trebuie sa invatam sistemul bancar sa respecte legislatia acestei tari. Si cine sa o faca daca nu noi. Sau chemam diaspora?
Chf. Nu mai comentez.
Un "tun financiar" dat de toate bancile din Romania, sub "umbrela si cu binecuvantarea BNR".
Ati fost foarte bine indrumat de catre dl. av. Petrescu C.
Raspunsul bancii il veti primi in maxim 30 zile calendaristice, de la data inregistrarii/primirii. Teoretic.
In functie de raspuns puteti opta:
- rezolvarea spetei in instanta, pe cheltuiala dumneavoastra temporara, cu mentiunea de recuperare a cheltuielilor de judecata, urmand ca in caz de castig sa va recuperati sumele investite. Dar, atentie ! De la banca veti recupera acesti bani cu mare dificultate. Banca este invatata sa incaseze, nu sa si plateasca. Daca "portitele" legislatiei defectuase in vigoare ii permit, ..., asta e.
- In cazul unui raspuns nefavorabil dumneavoastra, din partea bancii, sesizati ANPC (Protectia Consumatorului) din proximitate, atasand si raspunsul bancii, in copie. Actele originale sunt doar pentru dumneavoastra.
In 2 exemplare, din care unul pentru dumneavoastra, cu numar de inregistrare si data.
In maxim 30 zile calendaristice primiti un raspuns.
NU va costa nimic in afara de hartie si copii xerox.
Va sugerez sa aveti incredere in ANPC. Indiferent de ce alte pareri veti auzi pe parcurs.
ANPC are o deosebita "iubire" fata de bancile care incalca drepturile consumatorilor de servicii. Banca este doar un simplu prestator de servicii de natura financiara.
Sustin acest aspect bazandu-ma pe experienta mea profesionala (cazuri rezolvate in favoarea clientului).
Va doresc mult succes.
Pentru orice problema intampinata, pe parcurs, reveniti pe acest site.
Marinescu Lucian
Utilizator 5din 5 utilizatori consideră acest răspuns util
Multumesc. Indiferent de raspuns eu multumesc tuturor care dau un raspuns. Am accesat acest site din dorinta de a primi raspunsuri argumentate de oameni de specialitate. Asemenea raspunsuri imi dovedesc ca mai sunt si profesionisti care imi dau dreptate. Nu mi-a placut sa fiu "pres" in fata unora. Nu am studii de drept dar fara sa vreau viata m-a facut sa studiez mai mult legislatia si procedurile juridice. Am cateva rezultate bune in justitie, cu unele spete care pareau minore (taxa de pod, rovinieta auto recalculare dobanda credit,etc) Stiind ca am dreptate am luptat pentru ele si am si castigat. Nu suma pentru care ma bat cu anumite institutii conteaza ci principiul dreptatii si legalitatii, care pentru unii pare a fi caduc. Nu-mi plac raspunsuri de tipul "pentru 200-300 lei nu are rost sa pierzi timpul". Pe asta mizeaza multi. Eu nu agreez aceste fapte. Daca mai sunt si "meseriasi" care sustin acest mod de lucru mai bine sa renute la a da sfaturi. Domnule Adrian asa am si eu de gand sa fac. Deocamdata astept raspunsul bancii. Nu am probleme presante cu aceasta ipoteca asa ca nu ma grabesc sa ma ocup eu sa o radiez.
raluk0207
Utilizator 2din 7 utilizatori consideră acest răspuns util
Atunci...succes! Sa ne spuneti si noua daca v-a radiat banca ipoteca, din oficiu.
Cand o sa va distrugeti rezervele, sănătatea, nervii si timpul pentru...dreptate, s-ar putea sa va placa raspunsul meu.
Numai ca e posibil sa fie prea târziu.
sorin.damian
Utilizator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
Felicitari pentru lupta d-voastra cu un sistem croit sa ne faca viata amara. Din nefericire institutiile de control ( recte B.N.R. ) sar in apararea bancilor chiar daca este evident ca unele actiuni ale bancilor sunt doar in avantajul lor si care nu tin seama de faptul ca trebuie sa traiasca in simbioza cu clientul. Exemplu: M-am trezit peste noapte fara sa fiu anuntat printr-o notificare macar, cu toate comisioanele crescute cu 200% la Patria Bank. Asta se numeste furt pe fata. Ar fi fost normal sa fiu notificat cu 30 zile inainte. Am sesizat BNR-ul iar raspunsul a fost evident in favoarea bancii precum ca banca nu este datoare sa notifice schimbarile. Trebuie sa vad ce alta institutie trebuie sesizata despre aceasta situatie.