Va contactez in legatura cu o situație în care am fost implicat in urma cu putine luni de zile.
Este vorba despre o persoană angajată în cadrul departamentului de relatii cu clientii al unei bănci, care a făcut în mod repetat interogări in baza de date pentru a afla informatii despre starea conturilor mele si ale unor apropiați, fără a exista cererea expresă prin telefon sau alte mijloace de comunicare, din partea vreunuia dintre titulari.
In acest sens, vreau sa stiu sub incidența căror legi se afla această încălcare gravă de violare a vieții private și a drepturilor de protejare a datelor cu caracter senzitiv.
Totodată, ce sanse sunt de a acționa si a castiga un proces in instanta împotriva acestei instituții?
De unde știți, cine va informat, că au fost făcute verificări de către o bancă, să vadă dacă nu sunteți executat silit de alte bănci, sau dacă mai aveți luat un credit și plătiți rate`?
Ați solicitat un împrumut de la o Bancă`?
Nu cred că o conversație privată pe o rețea de socializare va fi luată în considerare de judecător.
Contează foarte mult contextul în care au fost făcute interogări la alte bănci.
Dacă ați dorit să obțineți un împrumut bancar, aceste interogări sunt practicate de către toate băncile, și au ca scop, protejarea banilor dați credit.
Reclamata a fost concediata imediat ca urmare a reclamatiei facute. Foarte multi dintre cei care sunt angajati ca suport client in cadrul bancilor au acest tip de acces asupra intregii baze de date bancare fara sa existe un protocol intern care sa le ofere acest acces in baza unei solicitari expres a detinatorului acelui cont prin contact telefonic ori prin contact electronic. Singura restrictie pe care o intampina este cea pentru conturile bancare VIP, cele care apartin unor persoane foarte importante, cu functie politica.