Buna seara,
Am tot citit pe internet legat de notificarile cu recomandare postala, pentru membrii asociatiei de proprietari, prin care sa fie anuntati de Adunarea Generala, dar nu am gasit nicaieri specificat concret, cine trebuie sa suporte costurile pentru aceste recomandate postale.
Ma puteti lamuri in aceasta privinta?
latka
Utilizator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
Exista temei legislativ pentru aceasta cheltuiala:
Articolul 85(legea 196/2018)
Cheltuielile pe cota-parte indiviza de proprietate reprezinta cheltuielile asociatiei cu privire la proprietatea comuna, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrari de intretinere, service, reparatii si, dupa caz, de consolidare, reabilitare, eficienta energetica, modernizare la partile de constructii si instalatii aflate in/si pe proprietatea comuna, astfel cum este descrisa in cartea tehnica a constructiei si in acordul de asociere: subsolul; conductele de distributie si coloanele instalatiilor de apa, canalizare, incalzire, energie electrica; echipamente de echilibrare hidraulica a instalatiilor; casa scarii; podul; spalatoria; uscatoria; terasa; ascensorul; interfonul - partea de instalatie de pe proprietatea comuna; centrala termica proprie; crematoriul; tubulatura de evacuare a deseurilor menajere; structura de rezistenta; fatadele; acoperisul si altele asemenea, conform prevederilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociatiei; salarii sau remuneratii pentru administrator, contabil, instalator, electrician, portar, ingrijitor, personalul care asigura curatenia etc.; indemnizatii acordate membrilor asociatiei de proprietari ori persoanelor alese: presedintele, membrii comitetului executiv si cenzorului/comisiei de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau polite de asigurari; cheltuieli cu produse si accesorii pentru curatenie, alte servicii administrative catre proprietatea comuna.
Adam Grecu
Utilizator 3din 3 utilizatori consideră acest răspuns util
Daca pana mai ieri, era nevoie de 1-2 scrisori recomandate pe care as. prop. era nevoita sa le trimita pe la autoritati sau unii dintre proprietari, acum "in lumina" noii legi, o as. prop. mare (cum este la noi - 500 apt), se poate afla in situatia de a trimite , chiar si 100-150 de scrisori recomandate cu raspuns platit si confirmare de primeire, da?
Daca esti nevoit sa faci acest lucru la prima convocare, dar si la reconvovare, poti sa consideri ca ai facut o cheltuiala de cateva mii de lei, nemaivorbind de - procurare plicuri, timbre, scris text, completare adrese si tot ce tine de expeditie, atunci o sa ajungeti la alte concluzii si incep sa-i dau dreptate lui @gigiz.
Adica mai pe scurt - ... e usor a scrie viersuri, cand nimic nu ai a spune... si hai sa achitam toate aceste costuri prin asociatie...
Mai ganditi-va, mai ales ca tot legislatia la care dvs. faceti referire, permite dirijarea acestor costuri, direct acelor beneficiari de asemenea servicii.
Opinia mea este ca aceste chestiuni ar trebui prevazute in documentele normative interne ale asociatiei de prop. ( RI, Statut, hot. AG).
Nu mai dati exemple dintr-astea cu becul de pe casa scarii ca intrati pe domeniul caragioslacului - daca doriti va pot demonstra acest lucru.
La adunarea generala trebuie sa te prezinti da, in urma unei convocari pusa la avizierul blocului si a unei semnaturi pe un tabel. Ca daca esti plecat "la tzara" sau din tzara, poti sa primesti prin posta 10.000 de scrisori recomandate ca tot nu te prezinti la AG, insa munca si cheltuiala este facuta. Si, apropos: o sa trebuiasca sa angajam pe perioada determinata o persoana care sa se ocupe de aceste scrisori, mai ales ca majoritatea au sa se intoarca la asociatie, evidenta separata, sa demonstrezi - poate chiar in instanta, ca tu as. prop. ai avut buna-vointa sa-l convoci la AG pe dl. proprietar... ehe-hei, birocratie nu gluma.
Adam Grecu
Utilizator 1din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
@latka,
Sunt de acord cu dumneata, dar parca "vad"cum sar baietii din Braila pe noi. Ce telefon, ce e-mail, scrie undeva in lege? Chiar asa au sa zica, va spun eu! Au mai fost discutii pe forum, chiar pe tema aceasta (SMS sau e-mail)
Trimiterea convocarii prin SMS sau mai bine prin e-mail este cele mai bune metode, faza este ca nu toti proprietarii pot asa ceva - nu mai dezvolt...
Putem sa incercam, daca tot este vorba de unele modificari ale L 196/2018, sa propunem si aceste aspecte. Poate le vine mintea la cap!