Bună ziua ,
Mi-a spus cineva că într-o Asociație Non-profit as avea nevoie de cenzor , adunare generală.
Am si eu cateva intrebari :
1. Exista nevoie de o adunare generală.
2. Exista nevoie de a avea cenzor ?
3. Exista vreo ploblema daca preiau de pe net ( adeziune pentru membrii și să șterg anumite puncte sau sa adaug ceea ce doresc )
4. Statutul pot sa adaug la ce perioada, anumite subiecte in el ?
Vă mulțumesc anticipat.
Asa cum vi s-a raspuns, trebuie sa cititi legislatia, altfel nu veti intelege mai nimic. E obligatorie pentru o asociatie Adunarea Generala si Consiliul Director, pe cand cenzor e obligatoriu numai cand sunt mai mult de 15 membri. Modificarea statutlui e posibila dar trebuie parcursa o procedura asemanatoare celei de la dobandirea personalitatii juridice, cu atestare avocatiala, plata de taxe de timbru, obtinere hotarare judecatoreasca etc. Nu inteleg la ce va referiti prin exprimarea "a adauga subiecte in statut". Puteti sa va inspirati din actele altor asociatii, dar ele sunt redactate tinand cont de prevederile din statutele lor, care pot diferi de cele din statutul asociatiei din care faceti parte. Puteti din start deschide sedii secundare oricat de multe.... in orice localitati,.... ele poat avea regim diferit, inclusiv unele cu statut mai special ex. filiale sau sucursale... Nu cred ca legal o autoritate locala ar putea sa va doneze un sediu, ar putea eventual sa va dea unul in chirie la un pret favorabil, f. greu in comodat... insa o obligatie legala pentru autoritati in acest sens nu exista