Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Am citit și răscitit toate răspunsurile care au fost date la o întrebare pe care o am și eu:
Este necesar acordul proprietarilor direct afectați în cazul unei închirieri în regim hotelier?
Am citit și prevederile Legii Asociațiilor de proprietari.
Și tot degeaba :)
Proprietarul apartamentului situat sub al meu închiriază în regim hotelier. Problemele (legate, firește de zgomot) nu sunt constante. Se întâmplă o dată-de două ori pe lună, în funcție de tipul de chirirași. Fie este vorba de muzică, fie este vorba despre faptul că stau și vorbesc, cântă, înjură, râd toată noaptea. Practic e ca și cum aș fi cu ei în pat. Sub vecin nu stă nimeni, e un apartament gol, deasupra mea locuiește nimeni. Practic, sunt singura care se plânge, pentru că ceilalți vecini au camerele dispuse pe cealaltă parte a blocului. Nu am chemat Poliția, le-am trimis doar un memoriu în care le-am povestit situația. Eu am crezut că mă voi înțelege cu proprietarul, că îi explic și că va lua măsuri. Asta și pentru că am luat în considerare că zgomotul nu e permanent. Am greșit :) Nu m-am înțeles, ba chiar am fost acuzată că îi hărțuiesc. Cum știți deja, nu e cazul de hărțuire pentru că nu am ce câștiga din situația asta. Doresc doar liniște. Am sesizat Asociația de proprietari, am trimis filme în care este surprinsă situația la diverse ore. Asociația a sesizat Poliția, dar am primit răspuns că cu ocazia verificărilor nu s-au sesizat problemele invocate de mine. Așa și era, pentru că în perioada respectivă au fost chiriași de bună credință.
Știți care e parodoxul? Proprietatea are review-uri de genul: 2un loc liniștit”, ”am apreciat foarte mult liniștea” etc :) Acestea, de la chiriașii de bună credință.
Asta e problema, în fond: închirierea în regim hotelier are o esență diferită de cea pe termen lung. Chiriașii sunt diferiți și diverși. Din acest motiv, cred că ar fi nevoie de o legislație clară.
Cum mă pot apăra?
Dacă chem poliția chiar dacă nu e muzică, ci sunt doar oameni care vorbesc tare toată noaptea de mă trezesc din somn e un motiv suficient?
Până la urmă: e sau nu nevoie de acordul vecinilor? Sunt 2 tipuri de explicații diferite.
Cum au rezolvat situația alți proprietari ca mine?
Ce se întâmplă cu noua Lege a Turismului despre care se vorbea anul trecut?
Eu nu mai contactez proprietarul sau chiriașii. Efectiv, tot eu sunt cea umilită. Cu tot cu bunele mele intenții!
Asociația de proprietari nu-și poate da acordul în lipsa acordului proprietarilor care se învecinează pe orizontală și verticală cu apartamentul respectiv. deci ordinea este: acord de la vecini, apot acord de la Asociație.