avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 238 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Copie legalizata la asociatia de proprietari?
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Copie legalizata la asociatia de proprietari?

Buna ziua,

Presedintele asociatiei imi solicita copie legalizata a contractului de v-c. a imobilului pe care il detin, asta dupa ce i-am transmis o copie simpla a actului. Este aceasta cerinta una legala pentru a deveni membru al asociatiei de proprietari? De asemenea, exista un anumit format al cererii pentru a deveni membru al asociatiei? La momentul curent, in care am transmis doar copie simpla(fara cerere), am dreptul sa fac solicitari de imbunatatire a starii tehnice a cladirii(partilor comune)? Am dreptul sa fiu convocat(prin tabel convocator) la adunarile generale/de bloc? In prezent nu mi se onoreaza cereri de solutionare a situatie descrisa mai sus si de comunicare a unor acte ce tin de istoricul de activitate al asociatiei pe motiv ca nu am depus copie legalizata(cerinta transmisa prin intermediul departamentului din primarie responsabil cu asociatiile).

Va multumesc,
3 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
Spuneti-i sa va precizeze in scris articolul de lege care solicita asa ceva. Apoi puteti sa-l speriati ca ii faceti plangere pentru abuz in serviciu. Poate se sperie putin si se linisteste.
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu e functionar public, sa-i faca plingere. Nu se sperie.
Ultima modificare: Luni, 6 Iunie 2022
latka, utilizator
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Ori e prost ori se face.
5 din 5 utilizatori consideră
acest răspuns util
Foarte rău că i-ați dat o copie după actul de proprietate. Mai trebuie să-i dați și o copie după actul de identitate și cu care, cu cooperarea unui notar corupt, care se găsește ușor, vă puteți trezi la ușă cu un individ burtos, cu tatuaje și lanț de aur la gât, care vă solicită să-i eliberați apartamentul pe care recent i l-ați vândut!

A avut o astfel de inițiativă administratorul de la noi de la bloc. L-am liniștit când l-am întrebat unde ține copiile, cum le asigură securitatea, și cum răspunde ca scenariul de mai sus să nu se întâmple. Asta chiar l-a speriat - omul era de bună crednță, dar nu știa legea -.

Nu trebuie să dați nicăieri copii după acte, trebuie doar să le arătați în diverse situații. Dar chestia cu copia legalizată chiar mă lasă mască. Cam ce vârstă are președintele ăsta? Pe vremuri, administratorii de bloc erau foste "cadre", disponibilizate, cu năravuri vechi.

Pentru orice nemulțumire leagate de funcționarea asociației de proprietari, prima fază este plângerea la primărie.

kau a scris:

Buna ziua,

Presedintele asociatiei imi solicita copie legalizata a contractului de v-c. a imobilului pe care il detin, asta dupa ce i-am transmis o copie simpla a actului. Este aceasta cerinta una legala pentru a deveni membru al asociatiei de proprietari? De asemenea, exista un anumit format al cererii pentru a deveni membru al asociatiei? La momentul curent, in care am transmis doar copie simpla(fara cerere), am dreptul sa fac solicitari de imbunatatire a starii tehnice a cladirii(partilor comune)? Am dreptul sa fiu convocat(prin tabel convocator) la adunarile generale/de bloc? In prezent nu mi se onoreaza cereri de solutionare a situatie descrisa mai sus si de comunicare a unor acte ce tin de istoricul de activitate al asociatiei pe motiv ca nu am depus copie legalizata(cerinta transmisa prin intermediul departamentului din primarie responsabil cu asociatiile).

Va multumesc,

1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna ziua,
Nu este necesara o copie de pe contractul de vanzare -cumparare.

În ceea ce privește înregistrarea datelor personale în cartea de imobil, în măsura în care există o obligație legală în acest sens, datele pot fi prelucrate fără consimțământul persoanei vizate.

În acest context, precizăm că art. 94 și 95 din Normele metodologice din 4 octombrie 2006 de aplicare unitară a dispoziţiilor legale privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, aprobate prin HG nr. 1375/2006 prevăd că:

”Art. 94

Responsabilii cărţii de imobil, desemnaţi în condiţiile legii, au următoarele atribuţii:

a) să solicite persoanelor care locuiesc în imobil prezentarea actelor de identitate, în termen de 15 zile de la sosire, în vederea înscrierii datelor în cartea de imobil;

b) să atenţioneze persoanele care au actele de identitate cu termenul de valabilitate expirat sau care nu şi-au efectuat schimbarea domiciliului ori stabilirea reşedinţei, în vederea punerii acestora în legalitate;

c) să păstreze, să actualizeze şi să utilizeze datele din cartea de imobil cu respectarea dispoziţiilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare (în prezent, Regulamentul (UE) 679/2016 – subl. ns.); cartea de imobil se prezintă spre verificare numai poliţiştilor şi lucrătorilor de la serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor;

d) să păstreze în bune condiţii cartea de imobil, să nu o înstrăineze, iar la mutarea din imobil să o predea preşedintelui asociaţiei de proprietari.
Art. 95

Înscrierea persoanelor în cartea de imobil se face în baza actului de identitate, iar pentru copiii sub 14 ani, în baza certificatului de naştere.”

Ca atare, legea stabilește că înscrierea datelor personale în cartea de imobil are la bază actul de identitate sau certificatul de naștere.

În ceea ce privește datele și categoriile de date colectate în cărțile de imobil în condițiile în care legea nu le prevede în mod expres, așa cum s-a subliniat mai sus, corelat cu temeiul legal al prelucrării, care poate fi interesul legitim, art. 5 din RGPD stabilește o serie de principii care se impun a fi respectate în cadrul prelucrării datelor, printre care se numără cele privind colectarea datelor în scopuri determinate, explicite şi legitime, prelucrarea datelor adecvate, relevante şi limitate la ceea ce este necesar în raport cu scopurile în care sunt prelucrate, prelucrarea de date exacte, etc.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Asociația de proprietari vrea să ii dau copie după actele de proprietate. sunt legale aceste pretenții? corcodel62 corcodel62 In opinia mea este ilegal ca presedintele sa imi ceara sa ii dau o copie dupa actul de proprietate. In baza carei legi, articol? Da e firesc sa ii arat actul ... (vezi toată discuția)
Nereguli asociație de proprietari Nelumora Nelumora Cine este răspunzător de intocmirea cărții de imobil și ce ar trebui să conțină aceasta?! Multumesc. (vezi toată discuția)
Cartea de imobil și datele cu caracter personal. după o ședință ... sorina888 sorina888 Cartea de imobil și datele cu caracter personal. După o ședință la bloc sa ales un nou președinte. Acesta, dintr-un mare exces de zel, a început să ... (vezi toată discuția)