avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 799 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Termen de plata a intretinerii mai scurt decat prevede ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Termen de plata a intretinerii mai scurt decat prevede legea ...

Termen de plata a intretinerii mai scurt decat prevede legea
Exemplu:
Data afisarii: 26 Ianuarie 2023
Data scadenta: 16 Februarie 2023
Stiam ca legea precizeaza ca se poate plati in termen de 30 zile de la data afisarii listei. In cazul de fata sunt doar 22 zile, practica se repeta de cca 1 an.
Am contactat administratorul, mi-a raspuns ca ca datele respective reprezinta alegerea Asociatiei.
Se poate asa ceva? Stiu sigur ca la ultimele AG la care am participat, nu s-a discutat asa ceva.
Ultima modificare: Joi, 23 Februarie 2023
oldgeorge, utilizator
Cel mai recent răspuns: latka , utilizator 04:51, 25 Aprilie 2023
1 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
Termenul de plata este de 31 zile daca stabilesti data scadenta la 1 zi si 60 daca stabilesti la 30 zile.
Intre 31 si 60 orice valoare e corecta.

Adica dupa 31 zile din a 32 se aplica penalizari. Treaba asociatiei este sa adune bani cat mai repede sa poata plati facturile.

Din cauza lipsei facturilor de la Hidroelectrica dupa cum am spus nu am putut afisa listele din Iulie. Cu toate astea restul facturilor au venit. De exemplu gazul 10.000lei pe fiecare luna de iarna.
Locatarii care sunt cu simt de raspundere platesc oricum o suna de bani sa nu acumuleze la sfarsit un total prea mare.
Prin urmare nu am lista dar lumea pune bani in cont ca nu avem incasari fizice si cei de pe margine vin sa ne spuna noua ca nu stim sa citim.

Intotdeauna cel de pe margine facea mai bine!

Termenul se stabileste in adunarea generala. Adica locatarii voteaza cat de repede trebuie sa plateasca.
Daca oamenii vor 60 zile fara penalizari bine .
Daca oamenii vor 31 zile fara penalizari iarasi bine.

Adica ei isi aleg. Important este tu ca PRESEDINTE sa le explici bine regulile jocului nu sa sa spui ca MAXIM insemna fix 30 .

Daca oamenii au ales restul sunt vorbe in vant ca la fotbal.

FINISH





Ultima modificare: Marți, 28 Februarie 2023
w_v_w_v, utilizator
1 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
@w_v_w_v
V-am dovedit deja ca scrie in legea 196/2018 ca Adunarea Generala (oamenii cum ziceti dvs :))) ) nu poate hotari contrar legii, adica sa voteze modificarea unei legi.
In caz contrar, prin reducere la absurd, ar insemna ca se poate vota orice, eventual ca asociatia sa aiba vreo 10 conturi, sau sa nu existe apometre individuale, sau schimbarea destinatiei proprietatii comune, etc. Liber la votat :))))

Acum nu ati mai venit cu varianta ca s-a discutat pe aici, ca se stie de mult, ci ca au votat oamenii. Care oameni, dupa cum ati povestit, nici nu mai locuiesc pe acolo, sunt doar sezonier.

Nu stiu de unde ati tras concluzia ca sunt de pe margine, platesc intretinere la doua asociatii din doua zone diferite ale orasului, dar nimeni din conducere nu s-a gindit sa modifice legea, termenul a ramas cel legal de 60 de zile. Nimeni nu a avut ideea asta "isteata" ca legea poate fi modificata cum vrea presedintele sau Cex (caci acolo se ia prima data decizia). Oamenii au in general incredere ca au ales la conducerea asociatiei persoane cu scaun la cap si cu o minima intelegere a legilor care le permit organizarea in asociatii, Din pacate se inseala.

Nu era cazul sa va ascundeti dupa oameni, ci sa va recunoasteti greseala, cum a fost si in cazul diferentelor de consumuri de apa, intre suma si bransament.
În cazul meu mă lovesc de faptul că administratoarea schimbă consumul de apă după bunul ei plac. Pentru că nu au informatizat activitatea, ducem indexul și consumul lunar pe niște bilețele pe care le lăsăm într-o cutie tip poștală, dar apoi surpriză, ea pune câți metri vrea, și nu e vorba de pierderi ci de consum. Dacă-i zici ceva începe să trântească registrele și caietele. Pe tabel nu scrie niciodată data afișării și data scadentă, scrie doar că ai obligația să achiți în termen de 25 de zile, după care încep să se aplice penalizări de 0.1% pe zi. De exemplu ultima dată am comunicat 6 mc cubi și pe tabel îmi apar 8 mc și ceva, la care, desigur, se calculează și canalul. Cheltuielile pe care le pretind se ridică la 13 lei pe persoană pe lângă fondul de reparații care nu e mare, e doar 5 lei lunar, dar ce cuprind ele e neclar: salarii și asmilate, cheltuieli de deplasare, comision bancar, chiria pentru sediu, curentul pentru sediu, o firmă de construcții care nu știm ce a făcut că nu s-a afișat, cumpărături de la Kaufland care nu știm în ce constau. Din moment ce iau salariu nu înțeleg de ce trebuie și cheltuieli de deplasare că doar nu merg în delegație în altă localitate. Plata cu cardul la asociație nu e posibilă pentru că nu au instalat POS. Contul bancar l-au comunicat dar din moment ce ei lucrează necinstit nu poți fi sigur dacă validează corect eventuala depunere. Cred că ar mai trebui umblat la lege. Aș fi dispusă să-mi fac branșament individual la apă și să am contract direct cu furnizorul dar furnizorul spune că face contract doar cu asociațiile, nu cu persoane individuale. Totuși, la case se poate, la apartamente de ce nu?
Ultima modificare: Miercuri, 1 Martie 2023
POMPILLIA, utilizator
La case lucrarea e simplă, în condominiu cu distribuție pe verticală e complicată și sunt multe etape, vă trece dacă mergeți la furnizor (așa e legea) și vedeți ce e nevoie.
În primul rând contestați listele, apoi sesizați primăria și la nevoie adresați-vă instanței. Se pare că-s mai multe nereguli acolo, luați legătura cu un avocat.

POMPILLIA a scris:

În cazul meu mă lovesc de faptul că administratoarea schimbă consumul de apă după bunul ei plac. Pentru că nu au informatizat activitatea, ducem indexul și consumul lunar pe niște bilețele pe care le lăsăm într-o cutie tip poștală, dar apoi surpriză, ea pune câți metri vrea, și nu e vorba de pierderi ci de consum. Dacă-i zici ceva începe să trântească registrele și caietele. Pe tabel nu scrie niciodată data afișării și data scadentă, scrie doar că ai obligația să achiți în termen de 25 de zile, după care încep să se aplice penalizări de 0.1% pe zi. De exemplu ultima dată am comunicat 6 mc cubi și pe tabel îmi apar 8 mc și ceva, la care, desigur, se calculează și canalul. Cheltuielile pe care le pretind se ridică la 13 lei pe persoană pe lângă fondul de reparații care nu e mare, e doar 5 lei lunar, dar ce cuprind ele e neclar: salarii și asmilate, cheltuieli de deplasare, comision bancar, chiria pentru sediu, curentul pentru sediu, o firmă de construcții care nu știm ce a făcut că nu s-a afișat, cumpărături de la Kaufland care nu știm în ce constau. Din moment ce iau salariu nu înțeleg de ce trebuie și cheltuieli de deplasare că doar nu merg în delegație în altă localitate. Plata cu cardul la asociație nu e posibilă pentru că nu au instalat POS. Contul bancar l-au comunicat dar din moment ce ei lucrează necinstit nu poți fi sigur dacă validează corect eventuala depunere. Cred că ar mai trebui umblat la lege. Aș fi dispusă să-mi fac branșament individual la apă și să am contract direct cu furnizorul dar furnizorul spune că face contract doar cu asociațiile, nu cu persoane individuale. Totuși, la case se poate, la apartamente de ce nu?

Alte discuții în legătură

Este legal ca rata de penalizare sa fie 0.2% pe zi după 50 zile ... Tudorionascu Tudorionascu Este legal ca rata de penalizare sa fie 0.2% pe zi după 50 zile de la afișarea listei de intretinere? (vezi toată discuția)
Va rog sa-mi scrieti cum se calculeaza penalitati de intarziere ... nalbaru rodica nalbaru rodica Va rog sa-mi scrieti cum se calculeaza penalitati de intarziere ptr.neplata intretinerii la o Asociatie de Proprietari?conf.legii nr.230/2007 ,art.49. Un ... (vezi toată discuția)
Termenul de plata a cotelor de contributie la cheltuielile a.p. Apostol Maria Apostol Maria Buna dimineata. Sunt cenzor la o A.P. Administratorul trece pe lista de plata un termen de plata a cotelor de contributie de 20 de zile calendaristice, ... (vezi toată discuția)