avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1076 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... probleme dupa revizia auto obligatorie
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

probleme dupa revizia auto obligatorie

probleme dupa revizia auto obligatorie la masina noua de 2 ani,8000 km

dupa revizie a disparut autocolant cu date identificare motor de sub capota motor,cei de la service au spus ca poate s a dezlipit si la suflat vantul inainte sa ajung la ei...acum 2 zile era la locul lui si a aparut sunet ciudat la motor,inexistent inainte de revizie.Acum mi e frica sa mai merg cu masina chiar si pana la service (trebuie urcat un deal marisor)sa nu crape ceva la motor...au aparut zgomote in interior habitaclu in zona unde au schimbat ceva filtre aer/polen.ce e de facut pt remedieri?
nu am primit copii xerox /exemplar 2 pt actele semnate decat dupa "reguli reparatie",la insistentele mele,dupa revizie;copie deviz nu am primit nici dupa ce am cerut.
Ultima modificare: Luni, 15 Mai 2023
Vulturudac, utilizator
Cel mai recent răspuns: Livius Laslau , Consilier juridic 21:58, 22 Iunie 2023
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Stimate domn

Daca mergeti la un service autorizat pentru tipul respectiv de masina, si vi se efectueaza reparatii pe capitolele din autorizatie, si se fac actele necesare, nu va pierdeti garantia. Nu sunteti obligat sa mergeti doar la reprezentanta.

Mergeti la cineva sa va faca o diagnoza, chiar si o constatare mecanica (pentru bataile in cauza) Sunet de diesel la benzinar? Aia se intampla cand nu merg toti cilindrii. Or fi scos vreo mufa si au uitat sa o puna la loc..
Daca nu va este greu puteti merge la reprezentanta marcii din alt oras.
Niciodată nu o sa va dati buzna cu cei mai buni specialiști în reprezentanta. Ei fac doar lucrările de mentenanță. De multe ori fac contract de colaborare cu o firma specializata in diverse probleme la care nu găsesc ei soluția. Daca întrebați nu o să recunoască. Dar e inadmisibil că la 8000 de km să apară ceea ce descrieți. Se spune că abia la 5000 de km se face rodajul mașinii la mers normal.

Vulturudac a scris:

Bună ziua,ba da,am făcut revizia Nr 2 la reprezentanta mărcii,nu au vrut cei de la recepție sa mi elibereze nici măcar copie după deviz,deși am cerut de 2-3 ori.
Mai am 1 an garanție,reviziile obligatorii (2din3)le am făcut exclusiv la reprezentanta mărcii.
Problema e că ,deși m am întors la ei sa le arat zgomoul anormal al motorului,ei susțin că nu e o problema,că așa e normal să funcționeze motorul,că nu se aud bătăi la motor.Un vecin de parcare ,când a ascultat motorul,a crezut că e diesel,deși e pe benzina.
In plus ,a fost imposibil sa vizionez intervenția la motor in timpul reviziei,deoarece sala de așteptare nu e dotată cu monitoare PC,decât cu un perete de sticla comun cu hala reparatii iar mașina mea era departe ,cu fata la perete,flancată de alte 2 mașini ,încât nu vedeam decât spatele mașinii.
Mi s a făcut o diagnoza electronică,la cererea mea,al cărei rezultat a fost in regula.Am întrebat dacă pot face test diagnoza la alt service autorizat și mi s a spus că îmi pierd garanția.
Ei spun că ți pierzi garanția pt orice nimic,după părerea mea diagnoza e asemănătoare cu măsurarea tensiunii din baterie cu un aparat de măsură,nu modifici nimic la starea mașinii,doar constați starea componentei măsurate...
Exista vreun act oficial,ceva lege, unde scrie in ce condiții îți pierzi garanția la autovehicule?

Buna seara,
Haideți să o lămurim:
1. Nu exista ca o reprezentanta a unei mărci de mașini sa nu va elibereze devizul de reparație, in baza căruia vi s-a întocmit factura. Bănuiesc că factura o aveți, nu? Daca este așa cum spuneți, adresati-va importatorului mărcii
2. Este evident că o diagnoza computerizata nu a dat nici un rezultat, daca defecțiunea este mecanica. Daca ar fi uitat sa va remonteze un senzor, ar fi trebuit să vi se aprindă in bord martorul check engine.
3. Sesizați importatorul mărcii cu privire la defecțiuni, va prezentați la reprezentanta și le solicitați să vă deschidă o comanda de lucru cu cele sesizate și să vă înmâneze un exemplar cu constatarea service-ului. Ulterior, daca sunteți nemulțumit de rezultat, va recomand să mergeți la o altă reprezentanta a mărcii.
Sfat important: nu mergeți la un alt service autorizat care să încerce să vă demonteze ceva ca sa constate zgomotele, pentru că acest aspect poate sa duca la pierderea garanției.
Actul cu privire la condițiile garanției este carnetul de service și/sau manualul de utilizare.
Succes și numai de bine!
Ultima modificare: Joi, 22 Iunie 2023
Livius Laslau, Consilier juridic

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Buna ziua. daca am cumparat un autovehicul de nou in romania, ... ionut.nicolin89 ionut.nicolin89 Buna ziua. Daca am cumparat un autovehicul de nou in Romania, am obligatia sa fac reviziile si inlocuirile periodice(nu ma refer la reparatii majore) DOAR in ... (vezi toată discuția)
Expert tehnic auto sca baloisibaloi sca baloisibaloi Bună ziua, Îtrebarea care se pune este următoarea : Dacă blocarea unui motor diesel cu consecinţa ieşirii bielei prin blocul motor, defectarea ... (vezi toată discuția)
Expertiza auto bonygy bonygy buna ziua sunt posesorul unui autoturism Volkswagen, care recent a fost implicat intr-o problema deosebita, nefiind vorba de un eveniment rutier situatia de ... (vezi toată discuția)