avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 272 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Buna ziua O întrebare la parter în blocul nostru la ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Buna ziua O întrebare la parter în blocul nostru la intrare ...

Buna ziua
O întrebare la parter în blocul nostru la intrare avem 2 firme (persoane juridice).

Ce taxa achita ei la curățenie pe bloc?

La fel ca prețul de locatari sau exista alte tarife pentru persoane juridice.
Da, este vorba despre spatii cu alta destinatie decat ce-a de locuinta, care in cazul de fata este vorba de firme (persoane juridice), care pot avea mai multi angajati, clienti sau colaboratori, etc. care toti vor folosi spatiile comune ale blocului
Ei, este bine sa se faca o discutie cu aceste firme privind, cum am zis mai sus, nr. de persoane - pentru ca acestia folosesc usa de la intrare, interfonul, spatiul pana la intrarea in firma (spatiile comune).
Dupa discutia purtata o sa ajungeti la o oarecare intelegere, dar aceasta intelegere este bine sa o si bateti in cuie, printr-o intelegere/conventie/protocol/ in care sa specificati toate acestea; nr. mediu de persoane si felul de cheltuieli pe care le veti repartiza ( dau un exemplu - este posibil ca toate aceste persoane nu vor veni la firma sa consume apa, deci, in opinia mea nu o sa repartizati firmei pierderi, proportional cu nr. de persoane...)
Locul unde gasiti ceva apropiat de ce discutam, gasiti in L 196/2018, Cap. VIII, art. 97 si urmatoarele.
Se poate face in scris? Pai da, este cel mai bine.
Apoi, puteti apela la documentele asociatiei - Statut, Regulamente interne.
Asta daca vreti, daca nu, o sa va certati in continuare si cei care vor avea de suferit vor fi proprietarii din bloc.
Va doresc mult succes!
Înțeleg situația.
Nu suntem certați cu ei dar atâta timp cât nu este reglementat clar nu vor achita mai mult nu vor negocia că nu sunt persoane tolerante din contra obraznici .Ca indiviza parte este și ea ok nu per apartament dar numar de persoane nu este soluția.1 este clinica stomatologică cred că are vreo 10 angajați și a 2 firma clinica veterinară care au și ei cred 4 angajați.
Oricum voi întreba și interesa asociația Urbica și pe alții.Va mulțumesc.

*si voi întreba cred și asociația in cadrul primăriei care au un departament.
D-le Grecu, am citit de o suta de ori cap. VIII si nu am gasit absolut nimic din ceea ce spuneti dvs. ca exista in lege, referitor la spatiile cu alta destinatie decit cea de locuinta si firme.

Nu am gasit nici o virgula despre angajati, clienti, colaboratori si dreptul de a avea o discutie cu persoana juridica si de a bate in cuie vreo intelegere.

Asa cum nu se incheie nici o intelegere, cu nici un proprietar , dupa numarul de rude, prieteni si colegi de serviciu.

Pun link-ul mai jos, poate ati intrat pe alta lege:
[ link extern ]

Articolul 97
(1) În situația în care asociația de proprietari este titulara contractului de furnizare/prestare servicii de utilități publice, în vederea facturării individuale, contractul de furnizare/prestare servicii de utilități publice este însoțit de convenții de facturare individuală anexe la acesta. Convențiile de facturare individuală se încheie în condițiile stabilite în legislația specifică aplicabilă fiecărui serviciu de utilități publice.
(2) Furnizorul serviciilor de utilități publice încheie convenții de facturare individuală pentru fiecare unitate de proprietate imobiliară din condominiu, în conformitate cu legislația în vigoare.
...................................


Adam Grecu a scris:

Da, este vorba despre spatii cu alta destinatie decat ce-a de locuinta, care in cazul de fata este vorba de firme (persoane juridice), care pot avea mai multi angajati, clienti sau colaboratori, etc. care toti vor folosi spatiile comune ale blocului
Ei, este bine sa se faca o discutie cu aceste firme privind, cum am zis mai sus, nr. de persoane - pentru ca acestia folosesc usa de la intrare, interfonul, spatiul pana la intrarea in firma (spatiile comune).
Dupa discutia purtata o sa ajungeti la o oarecare intelegere, dar aceasta intelegere este bine sa o si bateti in cuie,
Locul unde gasiti ceva apropiat de ce discutam, gasiti in L 196/2018, Cap. VIII, art. 97 si urmatoarele.

Va descriu o situatie concreta/reala:
Intr-un bloc de garsoniere, o as. proprietari si-a achizitionat o garsoniera pe care a transformat-o in sediu. La inceput, la momentul achizitionarii, as. prop. avea in componenta cca. 500 de membri.
Intre timp. mai multe blocuri printre care si cel in care se afla sediul asociatiei "mama" s-au desprins, infiintindu-si asociatii proprii.
Bun, acum noua asociatie a blocului in care inca se afla sediul asociatiei "mama", doreste sa-si reglementeze oarecum un raport de colaborare intre cele doua asociatii, avand in vedere ca:
- proprietarii care au ramas in asociatia "mama", intra pe spatiul comun al noii asociatii, folosind; interfonul, usa de la intrare, parcurg un traseu de cca. 150 m pe holurile blocului (sediul se afla la et. 1, cam la mijlocul blocului)

Ultima modificare: Sâmbătă, 15 Iulie 2023
latka, utilizator
D-le Grecu, cu tot respectul pentru functia dvs. si anii de cind sunteti in serviciu, cred ca nu putem ajunge la o discutie nici constructiva, nici congruenta, din urmatoarele motive.

1. Dvs. prezentati tot felul de exemple si rezolvari care nu au la baza vreun temei legal, mai ales ca trimiterile demonstreaza asta si, in plus, vorbiti despre alt subiect decit cel deschis de persoana responsabila de el. Cheltuielile legate de numarul de persoane sunt alt capitol, cu alt temei legal si alta discutie.

2. Am prezentat temeiul legal al repartizarii cheltuielilor legate de serviciile de curatenie, ca fiind art. 85 din legea 196/2018.

Nu ne intersectam pe acelasi subiect.

Am rugamintea sa deschideti si dvs. un subiect separat si, folosindu-ne de legea/legile avute la dispozitie, de catre fiecare, sa dezbatem, daca doriti neaparat. Aici nu are rost.

Va multumesc anticipat.
Ultima modificare: Miercuri, 12 Iulie 2023
latka, utilizator

Alte discuții în legătură

Buna seara. detin un spatiu comercial in chirie la parterul unui ... Ciobanu Eugen Ciobanu Eugen Buna seara. Detin un spatiu comercial in chirie la parterul unui bloc. In acest bloc spatiile comerciale nu sunt pe aceiasi parte cu intrarea in casa scarii, ... (vezi toată discuția)
Cote intretinere pentru uscatoria inchiriata cocani cocani Uscatoria a fost închiriată unei persoane juridice. La ce cheltuieli ale asociatiei trebuie sa contribuie? Cheltuielile de intretinere ale Imobilului ... (vezi toată discuția)
Conventia incheiata intre asociatia de proprietari si proprietarii spatiilor cu alta destinatie decat cea de locuit unicorn_tl unicorn_tl Bună ziua, Dețin un apartament la parterul unui bloc de locuințe, care a fost transformat legal (prin obținerea acordului proprietarilor şi al ... (vezi toată discuția)