avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 875 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... FISE POST
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

FISE POST

Buna seara!!
Am si eu nevoie de niste fise de post. Cine ma poate ajuta???
Ptr.
-sef serviciu comert cu amanuntul si ridicata
-FISA POSTULI CONDUCATOR AUTO
-FISA POSTULUI INSPECTOR RESURSE UMANE
-FISA POSTULUI CONTABIL SEF
-FISA POSTULUI DIRECTOR ECONOMIC
-FISA POSTULUI ECONOMIST
-FISA POSTULUI ADMINISTRATOR
-FISA POSTULUI CASIER
-FISA POSTULUI ELECTRICIAN
-FISA POSTULUI SEF SERVICIU DEPARTAMENT ECONOMICO-FINANCIAR
-FISA POSTULUI PAZNIC
-FISA POSTULUI TEHNICIAN MERCEOLOG
-FISA POSTULUI DIRECTOR COMERCIAL
-FISA POSTULUI VANZATOR
-FISA POSTULUI GESTIONAR
1. DENUMIREA POSTULUI:
Director Marketing

2. OBIECTIVUL POSTULUI:
1. Funcţia de Director marketing presupune informarea de o manieră corectă, obiectivă, adecvată şi oportună a conducerii ca fundament al activităţii de luare a deciziilor; respectarea termenilor stabiliti pentru soluţionarea atribuţiilor ce revin Biroului Marketing; indrumarea, organizarea şi verificarea personalului din subordine, pe baza referatelor aprobate de conducere; etc.

3. RESPONSABILITATILE POSTULUI:
organizează şedinţe, conferinţe,
organizează evenimente, targuri, expozitii ce au ca scop promovarea imaginii si produselor firmei;
are cunoştinţe de contabilitate (Stocuri)
participă la întâlnirile de afaceri,
traduce din şi în limbi străine
trebuie sa cunoasca, sa interpreteze si sa puna in aplicare strategia de marketing si planul de afaceri al companiei,
este implicat active in schimbarea si dezvoltarea companiei, fara insa sa ia insa decizii de unul singur
supraveghează personalul administrativ, curieri, şoferi, personalul de serviciu

4. RELATIILE DE MUNCA
Directorul de marketing este subordonat Directorului General.
Directorul de marketing colaboreaza cu:
 ceilalti angajati ai firmei;
 Serviciul financiar-contabil pentru confirmarea evidentei comenzilor privind exportul
 Coordonatorul departamentelor de marketing si secretariat

5. SCHITA POSTULUI
Directorul de marketing desfasoara urmatoarele activitati:
 Identifica potentialii clienti;
 Intretine relatiile cu clientii din portofoliu;
 Intocmeste oferte de marfuri;
 Acorda asistenta d.p.d.v. tehnic si comercial clientilor si potentialilor clienti;
 Preia apelurile telefonice, intocmeste fisa de client si o urmareste;
 Intocmeste documentele contabile in vederea montajelor echipamentelor
 Mentine relatia cu furnizorii ( cerere de comanda, verificarea marfii si a platilor;
 Participa la sedintele saptamanale organizate in cadrul firmei;
In limita timpului disponibil si in conformitate cu dispozitiile primite participa la indeplinirea atributiilor generale privind vanzarea marfurilor;
 Administreaza si gestioneaza documentele ;
 raporteaza activitatea din cadrul departamentului Directorului General
 optimizeaza forţa de munca;


6. CONDITIILE FIZICE:
Directorul de marketing isi desfasoara activitatea in biroul situat in Corpul administrativ la adresa , dotat cu calculator si echipamente periferice, avand acces la telefon, fax, internet.

7. SALARIUL SI CONDITIILE ASIGURATE:
Salariul realizat se compune din:
 salariul de incadrare: -------------ei, indexabili;
bonificatii si prime, in functie de indeplinirea obiectivelor si in limita fondului de salarii stabilit prin Bugetul de venituri si cheltuieli.
Directorul de marketing isi desfasoara activitatea in cadrul programului de lucru al organizatiei de 8 ore pe zi (h: 09,00-17,00), 5 zile pe saptamana.
Directorul de marketing beneficiaza de un concediu de odihna anual platit de 21 zile lucratoare. Programarea concediului de odihna se face conform dispozitiilor legale.
Directorul de marketing poate beneficia, in functie de rezultatele activitatii, de asistenta medicala privata si de asigurare de viata cu acumulare in fonduri (pensia privata), instruire de specialitate prin participarea la programe de training.

8. CARIERA PROFESIONALA:
Directorul de marketing poate promova in functia de ....................

9. PERSOANA CARE OCUPA POSTUL:

10. APLICARE:
Prezenta fisa de post este valabila incepand cu data de 15.04.2005 si pana la anularea ei.
Prezenta fisa de post este anulata incepand cu data de _______________ prin actul
Funcţionar-Administrativ

FIªA POSTULUI
1. DATE DE IDENTIFICARE:
1.1. Numele şi prenumele: ……………………………………………….
1.2. Funcţia/postul, loc de muncă: ……………………………………………
2. CERINŢE IMPUSE:
2.1. Studii: ……………………………………….……
2.2. Vechimea: ……………………………………….……
2.3. Alte cerinţe: ………………………………………………
3. RELAŢII:
3.1. Ierarhice:
3.1.1. De subordonare: ……………………………………………
3.1.2. De coordonare: …………………………………………….
3.2. De colaborare:
3.2.1. În birou/serviciu: ……………………………………………
3.2.2. În Institut: ……………………………………………
3.3. De reprezentare:
3.3.1. În Institut: ……………………………………………
3.3.2. În afara Institutului: ……………………………………………
4. ATRIBUŢII, LUCRÃRI, SARCINI:
4.1. Obligaţii:
• Să respecte ordinea şi disciplina la locul de muncă necesare activităţilor administrative, să urmarească şi să aplice cu stricteţe normele şi instrucţiunile privind desfăşurarea activităţii procesului de cercetare/producţie.
• Să respecte programul de lucru şi să îndeplinească cu simţ de răspundere sarcinile de serviciu prevăzute în prezenta fişă, să respecte şi să îndeplinească deciziile, dispoziţiile, instrucţiunile scrise sau verbale transmise de conducerea Institutului, inclusiv prin delegările de competenţă; în acest sens trebuie să urmărească zilnic până la ora 10 poşta electronică;
• Să folosească integral şi cu maxim de eficienţă timpul de lucru pentru îndeplinirea sarcinilor de serviciu;
• Să respecte normele de muncă şi prescripţiile de calitate stabilite;
• Să-ţi însuşească şi să respecte condiţiile impuse de legislaţia în vigoare caracteristică locului în care îşi desfăşoară activitatea;
• Să folosească echipamentele încredinţate la parametrii de funcţionare prevăzuţi în documentaţia tehnică şi numai în condiţii de deplină siguranţă.
• Să respecte normele de protecţia muncii, protecţia mediului precum şi cele privind folosirea echipamentului de protecţie.
• Sa poarte in timpul orelor de servici echipamentul de lucru si ecusonul.
• Să respecte normele de prevenire a incendiilor.
• Să înştiinţeze imediat director coordonator asupra existenţei unor nereguli, abateri, greutăţi sau lipsuri în aprovizionarea locului de muncă, în întreţinerea echipamentelor cu care lucrează, să propună măsuri de remediere şi de prevenire a unor asemenea situaţii.
• Să nu lase fără supraveghere în timpul programului de lucru, echipamentele sau instalaţiile în funcţiune, să nu părăsească locul de muncă până la sosirea schimbului, atunci când activitatea este organizată în schimburi.
• Să respecte regulile de acces la locurile de muncă unde intrarea este permisă numai în anumite condiţii.
• Să se comporte corect în cadrul relaţiilor de serviciu, să promoveze raporturi colegiale de colaborare, să asigure un climat de disciplina.
• Să menţină zilnic ordinea şi curăţenia la locul de muncă, în spaţiile de acces şi a grupurilor sanitare, inclusiv golirea zilnica a cosurilor cu deseuri menajere sau hartie.
Ø Prima abatere – absenţă nemotivată în ziua constatării consumului
Ø A II-a abatere – reducerea salariului de bază cu 10% pe o perioadă de 3 luni
Ø A III-a abatere – desfacerea contractului de muncă
• Să aibă asupra sa, în vederea intrării în Institut, legitimaţia de serviciu vizată la zi.
• Să asigure protecţia şi integritatea patrimoniului tehnologic şi informaţional ce i-a fost încredinţat în vederea desfăşurării activităţii de cercetare şi/sau producţie.
• Să nu folosească baza tehnico-materială şi informaţională, timpul de lucru şi serviciile Institutului în interes personal sau străin Institutului.
• Să anunţe din prima zi directorul coordonator îmbolnăvirea sa, iar dacă îmbolnăvirea a intervenit în altă localitate, să comunice în scris, în aceeaşi zi, cu excepţia cazurilor in R.O.I.
• Să respecte dispoziţiile legale privind păstrarea secretului de stat, secretului de serviciu şi de firmă, referitoare la date, documente sau informaţii care nu sunt destinate publicităţii.
• Să nu desfăşoare şi să nu favorizeze activităţi generatoare de concurenţă neloială, acte sau fapte care, potrivit legii, sunt contrare bunei credinţe şi uzanţelor cinstite.

4.4 Atribuţii, lucrări, sarcini :
Ultima modificare: Joi, 7 Februarie 2008
Cornel Vasile, Consilier juridic
Denumirea postului: FUNCTIONAR ECONOMIC (412202)
Compartimentul: FINANCIAR – CONTABILITATE
Nivelul postului: EXECUTIE
Cerintele privind ocuparea postului:
Pregatirea de specialitate: STUDII MEDII

Cunostinte operare PC: WINDOWS, MS OFFICE, CIEL, MULTICASH, INERNET EXPLORER, OUTLOOK EXPRESS, alte programe informatice in functie de reglementarile legale

Abilitati, calitati, aptitudini necesare: receptivitate, calm, seriozitate, corectitudine

Atributii:
1. Efectueaza operatiunile bancare (plati furnizori, ordine de plata bugetare etc) si intocmeste setul de documente pentru platile electronice, licitatii si ridicarile de numerar in lei si valuta;
2. Inscrie in registre operatiunile efectuate (ordine de plata, remiteri bancare, emitere facturi, evidenta incasari);
3. Verifica incasarile, provenienta si distribuirea acestora;
4. Tine legatura cu bancile, clientii si furnizorii interni, in ceea ce priveste atributiile ce-i revin;
5. Preia si verifica seturile de documente din departamentele comerciale, intocmeste deconturile estimative si deconturile pentru deplasarile externe;
6. Intocmeste, contabilizeaza si verifica lunar facturile fiscale emise;
7. Intocmeste lunar declaratiile de impozite, taxe si contributii aferente salariilor;
8. Introduce si verifica in programul de contabilitate inregistrarile documentelor efectuate de catre alte posturi;
9. Intocmeste componente ale soldurilor conturilor si efectueaza reglari pe baza acestora;
10. Supravegheaza intocmirea facturilor de decontare pentru plati in numele clientului;
11. Intocmeste zilnic situatia soldului bancar si a disponibilului propriu al firmei, a cursului valutar;
12. Indosariaza documentele cu care lucreaza si supervizeaza arhivarea lor;
13. Colaboreaza la tinerea corecta si la zi a evidentei financiare si contabile, precum si la salvarea datelor informatice;
14. Duce la indeplinire sarcinile stabilite pe cale ierarhica

RELATII DE SERVICIU:
a) ierarhice:
Este subordonat Sefului Serviciului Financiar –Contabilitate si Directorului Economic

b) de colaborare:
-cu personalul din cadrul serviciului
-cu personalul din cadrul departamentelor comerciale, administrativ, resurse umane

COMPETENTA POSTULUI SI
LIMITELE DE ACTIUNE:
a) Raspunde de realizarea calitativa si in termen a lucrarilor;
b) Raspunde de respectarea legalitatii;
c) Raspunde de respectarea normelor legale privind secretul si confidentialitatea datelor si informatiilor;
d) Raspunde de exactitatea datelor furnizate
e) Responsabilitatea realizarii sarcinilor de serviciu este data de atributiile de serviciu cuprinse in fisa postului.
FISA DE POST FREZOR
Organizatia: SC ……………. SRL
Denumirea postului: Frezor
Codul COR:
Titularul postului:

Frezorul trebuie sã posede cunostinte privind masinile si utilajele destinate acestor prelucrãri, factorii determinanti în buna realizare a acestor operatii, modul de corectie / interventie, sistemele de control aferente cât si practica de realizare în diverse sisteme de planificare si organizare

Comunicarea interactivă la locul de muncă

1. Primirea şi oferirea de informaţii
1.1. Informaţiile primite vor fi corecte şi precise
1.2. Informaţiile au ca scop asigurarea şi menţinerea continuităţii fluxului tehnologic
1.3. Sursele de informare sunt identificate şi utilizate corect
1.4.Transmiterea de informaţii se face prin mijloace specifice
1.5. Transmiterea informaţiilor se face în baza regulamentului de organizare şi funcţionare
1.6.. Informaţiile oferite utilizează terminologia de specialitate
1.7. Informaţiile sunt oferite în timpul optim evitându-se astfel întârzieri ale fluxului tehnologic
1.8. Informaţiile oferite trebuie să fie clare, concise şi la obiect

2. Participarea la discuţii în grup pe teme profesionale
2.1. Discutarea şi rezolvarea problemelor profesionale se face cu respectarea dreptului la opinie a fiecărui participant
2.2. Divergenţele ivite se rezolvă cu calm şi prin medierea şefului ierarhic
2.3. Comunică deschis părerile şi dorinţele

Proceduri de comunicare
- verbale
- scrise
- de la şeful ierarhic către echipă
- între membrii echipei
Mijloace de comunicare:
- telefon
- interfon
- fax
- TV în circuit închis

Desfăşurarea muncii în echipă

1. Identificarea sarcinilor in cadrul echipei
1.1.Sarcinile şi competenţele organizatorice sunt definite în baza schemei de organizare a societăţii.
1.2.Atribuţiile specifice sunt stabilite în funcţie de sarcina echipei şi dispoziţia şefului direct (şef atelier, maistru, şef echipă ).
1.3. Stabilirea sarcinilor se face cu claritate şi la timp pentru fiecare membru al echipei.
1.4. Propunerile de îmbunătăţire a activităţii în echipă sunt communicate cu promptitudine şi claritate.

2. Desfăşurarea activităţii în cadrul echipei
2.1. Activitatea în echipă se desfăşoară printr-o colaborare permanentă între membrii echipei.
2.2.Sarcinile echipei sunt îndeplinite printr-un mod de acţiune acceptat şi respectat de toţi membrii echipei.
2.3. Sarcinile individuale sunt îndeplinite la indicatorii impuşi de echipă.
2.4. Munca în echipă se desfăşoară cu respectarea dreptului la opinie a celorlalţi membrii ai echipei.
2.5. Activitatea în cadrul echipei se face cu respectarea raporturilor ierarhice în cadrul echipei şi a drepturilor tuturor membrilor echipei.

Planificarea activităţii proprii

1Identificarea obiectivelor şi sarcinilor
1.1. Documentaţia este analizată şi înţeleasă stabilindu-se posibilităţile de rezolvare practică în funcţie de condiţiile tehnice existente.
1.2. Sarcinile sunt identificate cu atenţie pentru evaluarea corectă a posibilităţilor de realizare la termen.
1.3. Identificarea sarcinilor se face prin defalcarea acestora din obiectivele stabilite în ordinea priorităţilor
1.4. Obiectivele sunt analizate cu atenţie pentru evaluarea corectă a posibilităţilor de realizare în termen .

2.Stabilirea programului de derulare a activităţilor
2.1. Etapele, fazele şi secvenţele de realizare a sarcinilor sunt stabilite în funcţie de planul de producţie, de tipul lucrării şi de termenul final.
2.2. Programul se stabileşte în funcţie de normele de timp pentru fiecare operaţie în parte.
2.3. Programul este întocmit astfel încât să se încadreze în termenele impuse
2.4. Programul întocmit va avea în vedere şi eventualele situaţii neprevăzute ce pot apare pe parcurs.

Aplicarea NPM şi PSI

1. Aplicarea N.P.M.
1.1. Însuşirea normelor şi a legislaţiei va fi în conformitate cu specificul locului de muncă.
1.2. Toate activităţile se desfăşoară cu respectarea permanentă a normelor de protecţia muncii.
1.3. Normele de protecţia muncii sunt însuşite prin participarea la instructaje periodice.
1.4. Echipamentul de protecţie este identificat corect în conformitate cu regulamentul în vigoare.
1.5. Echipamentul de protecţie individuală este întreţinut şi utilizat correct în conformitate cu prevederile cu specific tehnologic din normele de protecţia muncii.
1.6. Deficienţele constatate în aplicarea normelor de protecţia muncii sunt identificate cu urgenţă maximă.

2. Aplicarea N.P.S.I.
2.1. Activitatea la locul de muncă se desfăşoară în condiţii de securitate respectând N.P.S.I.
2.2. Normele şi modul de utilizare a mijloacelor P.S.I. sunt însuşite prin participarea la instructaje şi simulări periodice.
2.3. Starea tehnică a mijloacelor de P.S.I. se verifică periodic pentru a se asigura buna funcţionare a acestora în orice moment.

3. Identificarea şi raportarea pericolelor posibile
3.1. Pericolele posibile sunt identificate rapid şi raportate prompt persoanelor abilitate în vederea eliminărilor.
3.2. Situaţiile critice sunt identificate permanent pe toată durata desfăşurări activităţii

4. Aplicarea procedurilor de urgenţă şi evacuare
4.1. Măsurile de urgenţă în cazul accidentelor de muncă sunt aplicate cu rapiditate şi luciditate
4.2. Primul ajutor la locul de muncă se acordă rapid şi corect în funcţie de natura accidentului produs
4.3. Evacuarea personalului aflat în situaţii critice se face conform unui plan prestabilit
4.4. Avertizarea personalului cu privire la pericolele posibile se face cu mijloacele din dotare (acustic, optic)

Materiale şi echipamente de protecţia muncii:
- apărători de protecţie
- ecrane de protecţie
- ochelari şi viziere de protecţie
- perii speciale de curăţire maşini
- dispozitive speciale de manipulare
- echipamente speciale
Materiale şi echipamente de stingerea incendiilor:
- extinctoare chimice sau zăpadă carbonică
- guri de incendiu dotate cu furtun
- nisip, găleţi, lopeţi ş.a.
Sisteme de avertizare:
- acustice
- optice
- combinate
Sunt necesare cunoştinţe de :
- legislaţia muncii, N.P.M. generale şi specifice, P.S.I.
- mod de utilizare a echipamentelor P.M. şi P.S.I.
- sisteme de siguranţă şi protecţie a utilajelor.

Aprovizionarea locului de muncă cu materiale şi semifabricate

1.Stabilirea necesarului de materiale
1.1. Necesarul de materiale şi semifabricate este stabilit corect pe baza normelor tehnologice şi a bonurilor de material, funcţie de specificul lucrărilor
1.2. Necesarul de materiale şi semifabricat este stabilit pentru fiecare comandă sau lot de fabricaţie în conformitate cu planificarea făcută
1.3. Sursele de aprovizionare sunt identificate la timp şi se stabilesc în funcţie de cerinţele documentaţiei tehnice
1.4. Completarea stocului de materiale şi semifabricate se face periodic şi de câte ori este nevoie

2. Recepţionarea materialelor
2.1. Recepţionarea dimensională şi calitativă a semifabricatelor şi materialelor se realizează pe baza normelor tehnologice
2.2. Materialele şi semifabricatele recepţionate corespunzător se înregistrează corect în gestiune
2.3. Controlul materialelor şi semifabricatelor se face vizual sau prin metode specifice în vederea identificării şi eliminării reperelor necorespunzătoare.

3. Manipularea şi transportul materialelor
3.1. Manipularea şi transportul materialelor se face manual sau cu mijloace adecvate tipului acestora în funcţie de destinaţia tehnologică
3.2. Manipularea şi transportul materialelor şi semifabricatelor se face în condiţii de siguranţă, cu respectarea N.P.M. şi P.S.I.
3.3. Transportul şi manipularea materialelor şi semifabricatelor se face în timpul prevăzut pentru asigurarea continuităţii şi fluenţei procesului tehnologic
3.4. Transportul şi manipularea semifabricatelor şi materialelor se face respectând indicaţiile furnizorului şi instrucţiunile specifice

4. Depozitarea materialelor
4.1. Depozitarea materialelor şi semifabricatelor se face numai după recepţionarea acestora
4.2. Depozitarea materialelor şi semifabricatelor se face în spaţii special amenajate
4.3. Depozitarea materialelor şi semifabricatelor se face în condiţii de siguranţă cu respectarea N.P.M. şi P.S.I.
4.4. Depozitarea materialelor şi semifabricatelor se face pe compartimente marcate pentru a se asigura o identificare rapidă

Munca se desfăşoară în echipă sau individual
Operaţiile se realizează manual sau mecanizat
Materii prime, materiale, semifabricate, diverse produse, oţel, fontă, neferoase şi alte materiale specifice

Asigurarea şi pregătirea SDV-urilor

1.Stabilirea necesarului de S.D.V.-uri
1.1.Sculele , dispozitivele şi verificatoarele se aleg în funcţie de operaţiile ce urmează să fie executate
1.2.Determinarea necesarului de S.D.V.-uri se face pe baza normelor tehnologice
1.3.Necesarul de S.D.V.-uri se determină în aşa fel încât fiecare loc de muncă să fie dotat optim pentru realizarea la termen a comenzilor în derulare

2.Pregătirea şi întreţinerea
2.1.Pregătirea S.D.V.-urilor se face de către utilizator prin operaţii specifice fiecărui tip
2.2.S.D.V.-urile sunt verificate periodic stabilindu-se gradul de uzură al acestora
2.3.Programul de întreţinere a S.D.V.-urilor se realizează în baza prescripţiilor tehnice şi a fişelor de control
2.4.Intreţinerea S.D.V.-urilor se realizează în condiţiile respectării N.P.M. şi P.S.I. şi a instrucţiunilor de utilizare
2.5.S.D.V..-urile necorespunzătoare sunt selectate cu atenţie în vederea recondiţionării sau casării
2.6.Intreţinerea se face permanent pentru a se asigura utilizarea eficientă a acestora

3.Manipularea, depozitarea, inventarierea S.D.V.-urilor
3.1.Manipularea şi depozitarea S.D.V.-urilor se face cu respectarea prescripţiilor tehnice
3.2.Curăţirea, conservarea şi păstrarea se fac conform recomandărilor fabricanţilor de S.D.V.-uri
3.3.Depozitarea se face în condiţii de siguranţă
3.4.Inventarierea se face periodic în scopul completării stocului în funcţie de necesităţi

Tipuri de scule, dispozitive şi verificatoare.
- Scule specifice operaţiilor de prelucrare prin aşchiere :
- discuri abrazive
- pietre abrazive
- freze diverse tipuri
- truse de scule mecanice
- Dispozitive:
- de fixare
- de calibrare
- pentru măsurarea unghiurilor
- şabloane
- Verificatoare:
- şublere
- micrometre
- benzi de măsurare
- blocuri de calibrare
- aparate de măsură şi control specifice (microscoape de atelier, proiectoare, şabloane optice)

Întocmirea documentelor specifice

1. Identificarea datelor
1.1. Datele sunt identificate în funcţie de specificul activităţii.
1.2. Datele sunt selectate cu atenţie în funcţie de tipul documentului ce urmează a fi completat.

2. Completarea documentelor
2.1. Documentele sunt întocmite corect în funcţie de specificul operaţiei
2.2.Documentele se întocmesc folosind terminologia specifică.
2.3. Documentele sunt întocmite la termenele impuse.

3. Transmiterea documentelor
3.1. Transmiterea documentelor între diversele puncte de lucru se face operativ.
3.2. Documentele specifice se păstrează corespunzător conform regulamentului de organizare.
3.3. Documentele se predau eşalonului superior la încheierea ciclului de fabricaţie.

Execută lucrări de frezare prin copiere

1. Alegerea sistemului de copiere
1.1. Identifică elementele necesare stabilirii procesului de frezare prin copiere în funcţie de profilul de realizat
1.2. Stabileşte procedeul de frezare prin copiere în funcţie de profilul de realizat şi caracteristicile tehnice ale utilajului
1.3. Determină parametrii optimi de lucru pentru metoda aleasă
1.4. Stabileşte factorii ce influenţează operaţia de frezare prin copiere

2. Execută modele de referinţă
2.1. Stabileşte metoda de executare a modelelor de referinţă în funcţie de complexitate
2.2. Alege materialele pentru execuţia modelelor de referinţă în funcţie de durata utilizării şi a clasei de precizie
2.3. Determină sistemul de bazare a modelelor de referinţă în funcţie de configuraţie
2.4. Identifică erorile de generare şi aşezare la frezarea prin copiere
2.5. Pregăteşte S.D.V.-urile necesare executării modelelor de referinţă
2.6.Verifică bazarea modelului de referinţă pe maşina unealtă pentru frezarea prin copiere
2.7. Stabileşte metodele de control ale modelelor de referinţă
2.8. Pregăteşte A.M.C.-urile necesare verificării modelelor de referinţă

3. Realizează frezarea prin copiere
3.1. Identifică şi utilizează S.D.V.-urile necesare executării operaţiei de frezare prin copiere
3.2. Verifică parametrii de funcţionare a maşinii unelte pe care se execută operaţia de frezare prin copiere
3.3. Prelucrează semifabricatele conform procedurilor de lucru specifice metodei de frezare prin copiere
3.4. Aplică corecţiile necesare pe toată durata operaţiei de frezare prin copiere
3.5. Determină gradul de uzură a modelelor de referinţă utilizate la frezarea prin copiere

4. Verifică piesele executate
4.1. Piesele executate prin copiere trebuie să corespundă ca formă şi dimensiuni documentaţiei tehnice
4.2. Verificarea se face prin comparare sau măsurători directe
4.3. Execută operaţii de corectare a abaterilor de la modelul de referinţă

Execută piese prin frezare normală

1. Pregăteşte operaţia de frezare
1.1. Identifică sistemul de fixare a semifabricatului pe maşina de frezat
1.2. Verifică starea de bună funcţionare a maşinii unelte pe care se va efectua operaţia
1.3. Pregăteşte S.D.V.-urile necesare realizării operaţiei de frezare
1.4. Stabileşte regimul optim de aşchiere pentru încadrarea în parametrii tehnici cât şi a normelor de timp

2. Execută lucrări de frezare
2.1. Prelucrarea pieselor prin frezare se face cu respectarea procedurilor de lucru specifice metodei alese
2.2. Respectă succesiunea fazelor în derularea operaţiunilor de frezare
2.3. Urmăreşte permanent funcţionalitatea sistemului de răcire-ungere a maşinii unelte
2.4. Menţine reglajul iniţial stabilind corecţiile necesare pe parcursul execuţiei operaţiei
2.5. Verifică permanent integritatea sculei de frezat
2.6. Respectă N.P.M. pe tot parcursul fazelor de execuţie a operaţiei de frezat

3. Controlează piesele executate prin frezare
3.1. Stabileşte metoda de control a pieselor executate prin frezare
3.2. Asigură şi pregăteşte verificatoarele şi A.M.C.-urile necesare executării controlului
3.3. Controlul se execută respectând fazele specificate în documentaţia tehnică
3.4. Stabileşte metoda de corecţie pentru neconformităţile constatate
3.5. Manipulează şi ambalează reperele executate conform prescripţiilor tehnice

Întreţinerea maşinilor unelte de frezat

1. Verifică starea tehnică a maşinilor unelte
1.1.Verificarea stării tehnice a maşinilor unelte se face prin probe de pornire - oprire şi de mers în gol
1.2. Reglarea şi fixarea parametrilor de lucru se face prin acţionarea comenzilor specifice fiecărui tip de maşină
1.3. Verificarea se face conform instrucţiunilor prevăzute în cartea tehnică a maşinii
1.4. Verificarea stării tehnice a maşinii se face la începutul programului de lucru şi ori de câte ori apar disfuncţionalităţi în funcţionare

2. Verifică starea de funcţionare a maşinilor unelte
2.1. Starea de funcţionare a maşinilor unelte se determină prin răspunsul corect la comenzile acţionate
2.2. Funcţionarea corectă se determină funcţie de calitatea lucrărilor executate
2.3. Verificarea se face prin metode specifice fiecărui tip de maşină unealtă
2.4. Disfuncţionalităţile în funcţionare sunt consemnate şi comunicate

3. Efectuează lucrări specifice
3.1. Stabileşte regimul de lucru pentru fiecare tip de operaţie
3.2. Utilizează şi întreţine echipamentul specific de protecţia muncii
3.3. Verifică starea sistemelor de alimentare cu energie electrică, pneumatică, hidraulică, ungere şi răcire
3.4. Recuperează materialele rezultate din prelucrare

Pregătirea frezei

1. Determină gradul de uzură
1.1. Aprecierea gradului de uzură a sculei de frezat se face pe baza caracteristicilor tehnice specificate în standardul de produs
1.2. Determinarea gradului de uzură se face prin aprecierea calităţii suprafeţei realizate
1.3. Gradul de uzură se determină prin măsurători directe şi indirecte ( comparare şi vizualizare )
1.4. Identifică şi elimină cauzele care provoacă uzura anormală a frezelor

2. Alege metoda de ascuţire
2.1. Metoda de ascuţire se alege în baza documentaţiei de execuţie
2.2. Stabilirea metodei de ascuţire se face în funcţie de materialul de prelucrat ( semifabricat) cât şi de calităţile materialului din care este realizată freza
2.3. Metoda de ascuţire se alege în funcţie de dimensiunile şi tipul frezei ce urmează a fi utilizată

3. Realizează profilul / geometria frezei
3.1. Ascuţirea sculelor de frezat se face conform metodei alese
3.2. Profilul frezei se realizează respectând condiţiile de bazare specifice operaţiilor de ascuţire
3.3. Realizează profilul frezei respectând succesiunea fazelor de execuţie
3.4. Profilul frezei se realizează în funcţie de geometria piesei ce urmează a fi prelucrată
3.5. Profilul frezei se realizează pe maşini speciale de ascuţit

4. Verifică profilul frezei
4.1. Profilul frezei se identifică din documentaţia tehnică
4.2. Stabileşte metoda de verificare funcţie de tipul frezei şi dotarea tehnică
4.3. Verifică profilul prin metode specifice fiecărui tip de freză conform procedurilor de control

Pregătirea lichidului de răcire-ungere

1.Stabileşte reţetele de preparare a lichidului de răcire - ungere
1.1.Lichidul de răcire - ungere se prepară în funcţie de reţeta stabilită prin documentaţie
1.2.Reţeta de preparare a lichidului de răcire - ungere trebuie să fie în funcţie de natura materialului supus prelucrării
1.3.Lichidul de răcire - ungere nu trebuie să aibă influenţe dăunătoare asupra sănătăţii lucrătorilor sau asupra liantului corpului abraziv
1.4.La stabilirea reţetelor de preparare se vor avea în vedere măsuri de prevenire a poluării mediului înconjurător
1.5.Prepararea lichidului de răcire - ungere se poate face de fiecare lucrător în parte sau centralizat pe unitate

2.Verifică sistemul de răcire - ungere
2.1.Verificarea parametrilor de ungere-răcire se face conform instrucţiunilor cuprinse în cartea tehnică a maşinii
2.2.Verificarea se face pe elemente componente şi întreg ansamblu de răcire - ungere
2.3.Verificarea se face periodic şi de câte ori apar situaţii neconforme
2.4.Situaţiile neconforme sunt remediate prompt de către lucrător sau personalul abilitat pentru acest tip de lucrări

Prelucrarea filetelor prin frezare

1. Alege metoda de frezare a filetelor
1.1. Identifică caracteristicile şi tipul filetului ce urmează a se executa în baza documentaţiei
1.2. Determină metoda de frezare în funcţie de tipul şi precizia filetului

2. Execută filete prin frezare
2.1. Aplică procedurile de lucru stabilite prin documentaţia tehnică de execuţie a filetelor prin frezare
2.2. Pregăteşte S.D.V.-urile necesare realizării filetelor prin frezare
2.3. Stabileşte regimul optim de aşchiere
2.4. Verifică starea de funcţionalitate al utilajului prin probe de mers în gol şi acţionări repetate
2.5. Determină sistemul de bazare a semifabricatului în funcţie de caracteristicile acestuia
2.6. Execută reglajul iniţial al maşinii de filetare prin frezare corespunzător caracteristicilor semifabricatului
2.7. Corectează reglajul iniţial şi îl întreţine pe toată durata efectuării operaţiei

3. Controlează filetele executate prin frezare
3.1. Identifică metoda de verificare a filetelor executate prin frezare corespunzător filetului realizat
3.2. Stabileşte elementele de măsurat la filetele executate prin frezare conform procedurilor de control
3.3. Pregăteşte A.M.C.-urile necesare verificării filetelor

Recuperarea materialelor rezultate din prelucrare

1. Colectarea materialelor
1.1. Colectarea materialelor se face pe sortimente şi dimensiuni
1.2. Colectarea materialelor se face în recipiente aflate în dotarea locului de muncă
1.3. Utilizează dispozitive speciale de colectare sau cele din dotarea maşinii unelte
1.4. Colectarea se execută respectând N.P.M. şi P.S.I. precum şi legislaţia în vigoare privind poluarea mediului înconjurător

2. Evacuarea materialelor
2.1. Stabileşte modul de manipulare a materialelor rezultate din frezare în funcţie de natură, dimensiune şi formă
2.2. Utilizează echipamentul prevăzut pentru manipularea materialelor rezultate din frezare
2.3. Identifică sistemul de transport a materialelor rezultate din frezare în funcţie de dotarea tehnică a locului de muncă
2.4.Foloseşte mijloacele de transport specifice fiecărui tip de material rezultat din frezare
2.5. Identifică modul de depozitare a materialelor rezultate din frezare conform regulamentelor de organizare internă
2.6. Depozitează materialele conform instrucţiunilor stabilite în locuri special amenajate
2.7. Evacuarea se face la timp pentru a se asigura condiţii optime desfăşurării activităţii de baza

Stabilirea metodei de frezare

1. Identifică profile de executat
1.1. Profilul se identifică prin analizarea şi însuşirea documentaţiei tehnice
1.2. Verifică posibilităţile de realizare a profilului identificat funcţie de

2. Stabileşte tipul frezei
2.1. Tipul frezei se stabileşte în funcţie de geometria piesei de executat
2.2. Freza se alege funcţie de natura materialului de prelucrat
2.3. Tipul de freză se stabileşte corespunzător calităţii suprafeţei

3. Alege metoda de frezare
3.1. Metoda de frezare trebuie să asigure prelucrarea la parametrii impuşi prin documentaţia de execuţie
3.2. Metoda de frezare se alege în funcţie de profilul piesei
3.3. La alegerea metodei de frezare se va avea în vedere sistemul de bazare şi prinderea specific maşinii pe care se face prelucrarea
3.4.Alege varianta optimă privind metoda de lucru

Sunt necesare cunoştinţe privind :
- forma, dimensiuni şi tipuri de freze
- metode de frezare
- proceduri de lucru
- principiile de funcţionare ale maşinilor de frezat
- proceduri de control

CONDIŢIILE POSTULUI DE MUNCÃ
FISA DE POST STRUNGAR
Organizatia: SC ……………. SRL
Denumirea postului: strungar
Codul COR:
Titularul postului:

Scopul postului ,activitati principale si responsabilitati :
Munca de strungar de metale este de a fabrica piese rotative.

ATRIBUŢIILE POSTULUI
-sa citeasca si sa foloseasca schitele si alte documente de acest gen si sa stabileasca cum se executa munca: adica sa selecteze viteza, ustensilele si materialele, uneltele de fixat si piesele de lucru,
-sa regleze dispozitivele masinii,
-sa prelucreze cu masina piese de diferite forme si marimi aducându-le la dimensiunile, acuratetea si finisajul de suprafata specificate,
-sa efectueze taieturi fine,
-sa întretina si sa mânuiasca masinile unelte.

DESFASURAREA ACTIVITATII
- ateliere si fabrici cu specific tehnologic sau în ateliere mici si service unde se lucreaza în zgomot, cu grasimi si cu alte substante murdare.

RESPONSABILITÃŢILE POSTULUI DE MUNCÃ
În raport cu aparatura şi materialele utilizate:
-strunguri conventionale si cu control numeric,
-strunguri-revolver,
-masini de alezat si alte masini de acest fel, uneori si sisteme de automate de fabricatie,
-ustensile manuale pentru munca de întretinere uzuala precum si propriile mâini.
Materialele cu care se lucreaza sunt în general tot felul de metale.

CERINTELE POSTULUI
Studii necesare: scoala profesionala sau un curs de calificare în domeniu
APTITUDINI ªI DEPRINDERI NECESARE:
-imaginatie spatiala,
-precizie,
-imaginatie tehnica,
-acuratete
-reactii rapide.

CONDIŢIILE POSTULUI DE MUNCÃ

Alte discuții în legătură

Fise post si ns protectia muncii ContSters58051 ContSters58051 va rog daca ma poate ajuta si pe mine cineva cu fisele de post ptr. : -tamplar universal -muncitor necalificat in tamplarie aluminiu -lacatus -taietor ... (vezi toată discuția)
Fisa post daal daal Va rog am si eu nevoie de \"FISA POSTULUI pentru VOPSITOR AUTO\" adresa mea de e-mail: office@justclassics.ro Va multumesc anticipat. Daniel (vezi toată discuția)
Fisa postului pentru asflatator si dulgher SilviaNedelcu SilviaNedelcu Buna ziua, ma intereseaza si pe mine fisa postului pentru asfaltator, dulgher si pavator. Daca ma puteti ajuta, va rog sa l trimiteti pe adresa de e-mail: ... (vezi toată discuția)