avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 413 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... FISE POST
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

FISE POST

Buna seara!!
Am si eu nevoie de niste fise de post. Cine ma poate ajuta???
Ptr.
-sef serviciu comert cu amanuntul si ridicata
-FISA POSTULI CONDUCATOR AUTO
-FISA POSTULUI INSPECTOR RESURSE UMANE
-FISA POSTULUI CONTABIL SEF
-FISA POSTULUI DIRECTOR ECONOMIC
-FISA POSTULUI ECONOMIST
-FISA POSTULUI ADMINISTRATOR
-FISA POSTULUI CASIER
-FISA POSTULUI ELECTRICIAN
-FISA POSTULUI SEF SERVICIU DEPARTAMENT ECONOMICO-FINANCIAR
-FISA POSTULUI PAZNIC
-FISA POSTULUI TEHNICIAN MERCEOLOG
-FISA POSTULUI DIRECTOR COMERCIAL
-FISA POSTULUI VANZATOR
-FISA POSTULUI GESTIONAR
Denumirea postului: strungar
Codul COR:
Titularul postului:

Scopul postului ,activitati principale si responsabilitati :
Munca de strungar de metale este de a fabrica piese rotative.

ATRIBUŢIILE POSTULUI
- sa citeasca si sa foloseasca schitele si alte documente de acest gen si sa stabileasca cum se executa munca: adica sa selecteze viteza, ustensilele si materialele, uneltele de fixat si piesele de lucru,
- sa regleze dispozitivele masinii,
- sa prelucreze cu masina piese de diferite forme si marimi aducându-le la dimensiunile, acuratetea si finisajul de suprafata specificate,
- sa efectueze taieturi fine,
- sa întretina si sa mânuiasca masinile unelte.

DESFASURAREA ACTIVITATII
- ateliere si fabrici cu specific tehnologic sau în ateliere mici si service unde se lucreaza în zgomot, cu grasimi si cu alte substante murdare.

RESPONSABILITÃŢILE POSTULUI DE MUNCÃ
În raport cu aparatura şi materialele utilizate:
- strunguri conventionale si cu control numeric,
- strunguri-revolver,
- masini de alezat si alte masini de acest fel, uneori si sisteme de automate de fabricatie,
- ustensile manuale pentru munca de întretinere uzuala precum si propriile mâini.
Materialele cu care se lucreaza sunt în general tot felul de metale.

CERINTELE POSTULUI
Studii necesare: scoala profesionala sau un curs de calificare în domeniu

APTITUDINI ªI DEPRINDERI NECESARE:
- imaginatie spatiala,
- precizie,
- imaginatie tehnica,
- acuratete
- reactii rapide.

CONDIŢIILE POSTULUI DE MUNCÃ
Program de lucru :


Denumirea postului: Mecanic agricol
Codul COR:
Titularul postului:

Scopul postului ,activitati principale si responsabilitati :

- asigură supravegherea, întretinerea, reparatiile curente şi reparaţiile capitale a maşinilor şi echipamentelor agricole, aflate în dotarea tuturor organizatiilor care desfăsoară activităti agricole.

Competenţe fundamentale
• Comunicarea interactivă la locul de muncă
• Munca în echipă
Competenţe generale la locul de muncă
• Aplicarea NPM şi NPSI
• Aprovizionarea locului de muncă cu materiale, semifabricate, S.D.V-uri
• Întocmirea documentelor de evidenţă şi de raportare a activităţii
• Perfecţionarea profesională
• Planificarea activităţii proprii şi organizarea locului de muncă
Competenţe specifice
• Analiza documentaţiei tehnice
• Efectuarea reviziilor tehnice periodice a maşinilor agricole
• Realizarea reparaţiilor capitale a maşinilor agricole
• Realizarea reparaţiilor curente a maşinilor agricole
• Supravegherea şi întreţinerea tehnică periodică a maşinilor

Comunicarea interactivă la locul de muncă

1. Culegerea de informaţii de la celelalte posturi de lucru
1.1. Informaţiile cerute sunt relevante pentru activitatea desfăşurată
1.2. Culegerea de informaţii se face astfel încât să se asigure menţinerea continuităţii în desfăşurarea fluxului tehnologic
1.3. Sursele de informare sunt identificate şi utilizate corect

2. Oferirea de informaţii altor posturi de lucru
2.1. Informaţiile solicitate sunt oferite prompt şi corect
2.2. Transmiterea informaţiilor se face prin mijloace specifice
2.3. Terminologia de specialitate este utilizată corect pentru transmiterea informaţiilor

Munca în echipă
1. Identificarea rolurilor specifice muncii în echipă

1.1. Rolurile sunt identificate pe baza informaţiilor specifice, disponibile despre lucrare
1.2. Atribuţiile specifice sunt preluate în funcţie de indicaţiile şefului direct (şef fermă, şef atelier, şef echipă)
1.3. Propunerile de îmbunătăţire a activităţii în echipă sunt communicate cu promptitudine şi claritate

2. Efectuarea muncii în echipă
2.1. Condiţiile de lucru pentru desfăşurarea normală a activităţii sunt asigurate prin contribuţie specifică
2.2. Formele de comunicare în echipă sunt în funcţie de activităţile specifice
2.3. Sarcinile sunt rezolvate printr-un proces agreat şi acceptat de toţi membrii echipei
2.4. Munca în echipă este efectuată cu respectarea drepturilor celorlalţi membrii ai echipei la opinie
2.5. Participă alături de membrii echipei la activităţile, manevrele şi manipulările ce se execută în grup, conform rolului său specific
2.6. Încadrarea activităţilor echipei în normele de lucru şi de timp se face prin respectarea rolurilor specifice şi a responsabilităţilor individuale ale membrilor echipei

Tipul lucrării: supraveghere, întreţinere, reparaţii curente şi capitale a maşinilor agricole.
Tipul maşinilor agricole: tractoare, combine, maşini de recoltat, grape, agregate cu discuri etc.

Aplicarea NPM şi NPSI
1. Aplicarea NPM
1.1. Legislaţia şi normele de protecţia muncii sunt însuşite şi aplicate în conformitate cu specificul locului de munca
1.2. Însuşirea clară şi corectă a procedurilor de protecţia muncii este asigurată prin participarea la instructajul periodic
1.3. Echipamentul de protecţie este identificat corect şi rapid în conformitate cu procedurile specifice din regulamentul în vigoare
1.4. Echipamentul de protecţie este întreţinut şi păstrat în conformitate cu procedura specifică locului de muncă
1.5. Măsurile de prim ajutor sunt însuşite corect în vederea acţionării cu competenţă, în caz de accident

2. Aplicarea NPSI
2.1. Activitatea la locul de muncă se desfăşoară în condiţii de securitate, respectând normele PSI
2.2. Procedurile PSI sunt însuşite prin participarea la instructajele periodice şi aplicaţiile practice
2.3. Echipamentele şi dotările de stingere a incendiilor sunt identificate corect şi rapid, conform normativelor de acţionare

3. Raportarea pericolelor care apar la locurile de muncă
3.1. Pericolele potenţiale sunt identificate rapid şi cu atenţie pe întreaga perioadă a desfăşurării activităţii şi sunt raportate prompt persoanelor abilitate, conform procedurilor specifice fiecărui loc de muncă
3.2. Starea tehnică a echipamentelor de protecţie şi de stingere a incendiilor este verificată periodic, în conformitate cu normele specifice şi raportată persoanelor abilitate

4. Aplicarea procedurilor de urgenţă şi de evacuare
4.1. Accidentul apărut este semnalat prin contactarea cu promptitudine a persoanelor din serviciile abilitate, conform procedurilor specifice
4.2. Primul ajutor este acordat rapid şi corect în conformitate cu tipul accidentului produs
4.3. Măsurile de urgentă şi de evacuare sunt aplicate rapid şi cu luciditate, în ordine, respectând procedurile specifice locului de muncă
4.4. Se utilizează echipamentul de intervenţie conform normelor de protecţie şi igiena muncii, ca şi a celor de PSI

Echipamente de stingere a incendiilor : hidranţi, extinctoare, lopeţi, găleţi, nisip, maşini stingere incendii.
Sisteme de avertizare: luminoase, sonore, sisteme de comunicaţii.

Aprovizionarea locului de muncă cu materiale, semifabricate, S.D.V-uri

1. Stabilirea necesarului de materiale, semifabricate, S.D.V-uri
1.1. Necesarul de materiale şi semifabricate este stabilit corect pe baza normelor tehnologice corespunzătoare lucrărilor programate a fi executate.
1.2. Necesarul de materiale şi semifabricate este stabilit pentru fiecare comandă în conformitate cu programarea făcută.
1.3. Necesarul de S.D.V-uri specifice este stabilit pe baza normelor de consum S.D.V pentru fiecare operaţie planificată a fi executată.
1.4. Procurarea materialelor, semifabricatelor, S.D.V-urilor

2. Recepţia materialelor, semifabricatelor, S.D.V-urilor
2.1. Recepţia calitativă şi dimensională a materialelor şi semifabricatelor se realizează pe baza normelor tehnologice şi a documentelor de însoţire.
2.2. Recepţia S.D.V-urilor se verifică în conformitate cu normele metodologice şi a specificaţiilor tehnice ale furnizorului.

3. Manipularea şi transportul materialelor, semifabricatelor şi S.D.V-urilor
3.1. Manipularea şi transportul materialelor şi a semifabricatelor se face manual sau cu mijloace adecvate tipului acestora.
3.2. Manipularea şi transportul S.D.V-urilor se face în conformitate cu prescripţiile metodologice şi ale furnizorului.
3.3. Manipularea şi transportul materialelor, semi-fabricatelor şi S.D.V-urilor se face în condiţii de siguranţă, cu respectarea NMP şi NPSI specifice.
3.4. Transportul şi manipularea materialelor, semifabricatelor şi S.D.V-urilor se face în timpul prevăzut în planificarea făcută pentru a se asigura continuitatea şi fluenţa procesului de prelucrare pe strung.

4. Depozitarea materialelor, semifabricatelor şi S.D.V-urilor
4.1. Depozitarea materialelor şi semifabricatelor se face numai după sortarea acestora pe tipuri, după destinaţia tehnologică şi în funcţie de prescripţiile furnizorului.
4.2. Depozitarea S.D.V-urilor se face în conformitate cu indicaţiile furnizorului şi cu prescripţiile şi normele metodologice.
4.3. Depozitarea materialelor, semifabricatelor şi S.D.V-urilor se face în spaţii special amenajate (marcate).
4.4. Depozitarea materialelor, semifabricatelor şi S.D.V-urilor se face în condiţii de siguranţă, cu respectarea normelor specifice de NPM şi NPSI.

- tipuri de S.D.V-uri : scule pentru filetare, scule pentru găurire, pietre de polizor;
- materiale şi semifabricate, tablă, diverse profile mecanice, electrozi de sudură, carbid, piese de schimb, subansambluri, ansambluri, agregate diverse.

Munca se desfăşoară în echipă sau individual .

Întocmirea documentelor de evidenţă şi de raportare a activităţii

1. Identificarea datelor şi documentelor
1.1. Documentele care trebuie întocmite, completate sunt identificate corect în raport cu tipul activităţii
1.2. Datele ce vor fi consemnate în documente sunt identificate correct în funcţie de tipul de document întocmit
1.3. Sursele de date sunt identificate şi selectate în raport cu natura datelor de consemnat

2. Întocmirea_completarea documentelor de evidentă
2.1. Cantităţile de materii prime, materiale, SDV- uri, semifabricate aprovizionate şi de produse finite predate sunt consemnate corect
2.2. Maşinile şi echipamentele agricole intrate pentru întreţinere sau reparaţii, precum şi starea lor tehnică sunt consemnate corect.
2.3. Predarea-primirea utilajelor la sfârşitul_începutul schimbului este consemnată în documentul specific
2.4. Eventualele neconcordanţe_neconformităţi de ordin calitativ sau de timp de preluare_prelucrare_predare sunt consemnate corect şi, după caz, explicate cu claritate
2.5. Starea tehnică a maşinilor agricole după întreţinere sau reparaţii este consemnată în documentele specifice
2.6. Documentele de evidenţă sunt întocmite_completate conform normelor interne

3. Întocmirea rapoartelor de activitate
3.1. Datele consemnate sunt relevante pentru activitatea raportată
3.2. Rapoartele sunt întocmite concis şi lizibil
3.3. Rapoartele întocmite sunt complete.
3.4. Dacă este cazul sunt făcute sugestii pertinente privind îmbunătăţirea activităţii consemnate
3.5. Modul de întocmire a rapoartelor şi periodicitatea acestora sunt în conformitate cu normele interne specifice

Perfecţionarea profesională

1. Identificarea necesarului de instruire şi autoinstruire
1.1. Necesarul instruirii şi autoinstruirii este stabilit pe baza cerinţelor locului de muncă
1.2. Necesarul de instruire şi autoinstruire este stabilit pe baza autoevaluării
1.3. Autoevaluarea se realizează corect şi cu discernământ

2. Identificarea surselor de informare
2.1. Sursele de informare identificate şi selectate corespund necesarului de instruire / autoinstruire
2.2. Selectarea publicaţiilor de specialitate care prezintă interes se va face cu discernământ

3. Autoinstruirea
3.1. Autoinstruirea se realizează pe baza literaturii de specialitate
3.2. Materialele de specialitate selectate sunt consultate periodic sau ori de câte ori este nevoie
3.3. Timpul alocat studiului_informării este stabilit astfel încât să fie suficient înregistrării informaţiilor noi şi însuşirii noilor cunoştinţe profesionale

Surse de informare :
• publicaţii de specialitate (cărţi, reviste, pliante) ;
• expoziţii, târguri, simpozioane ;
• cărţile tehnice ale maşinilor editate de fabricanţi ;
• cataloage de materiale, scule, aparate de măsură şi control, echipamente specifice editate de fabricant ;

Planificarea activităţii proprii şi organizarea locului de muncă

1. Identificarea obiectivelor de planificat
1.1. Documentaţia tehnică disponibilă este analizată pentru a se stabili posibilitatea realizării practice în raport cu condiţiile tehnice existente
1.2. Etapele, fazele şi secvenţele de realizare a obiectivelor sunt stabilite în funcţie de planul de producţie, de tipul lucrării şi de termenul final

2. Stabilirea şi alocarea resurselor
2.1. Resursele de materiale şi SDV-uri sunt stabilite corect în funcţie de tipul lucrării şi de perioada de timp alocată_afectată finalizării lucrării
2.2. Repartizarea lucrărilor pe locuri de muncă se face în conformitate cu obiectivele stabilite, cu caracteristicile specifice ale utilajelor, instalaţiilor şi anexelor şi în funcţie de starea lor tehnică momentană
2.3. Timpul necesar realizării fiecărei etape intermediare este stability astfel încât să se respecte termenul final planificat

3. Planificarea activităţii
3.1. Planificarea activităţii şi a succesiunii fazelor de lucru este făcută în funcţie de timpul total alocat realizării
3.2. Planificarea activităţilor se face în funcţie de tipul activităţilor de realizat supraveghere, întreţinere şi reparaţii curente sau capitale a maşinilor sau echipamentelor agricole.
3.3. Planificarea necesarului de materiale şi SDV-uri, programe pe faze de lucru se realizează astfel încât să se asigure încadrarea în normele de consum specifice
3.4. Planificarea activităţii proprii se face având în vedere utilajele, instalaţiile, echipamentele, SDV-urile de care se dispune, ca şi de starea lor tehnică momentană
3.5. Planificarea activităţii este făcută, avându-se în vedere şi eventualele situaţii, care ar putea afecta încadrarea în termenul final preconizat

4. Organizarea locului de muncă
4.1. Asigurarea condiţiilor de lucru se face în conformitate cu operaţiile planificate pentru execuţie
4.2. Pregătirea utilajelor, echipamentelor şi instalaţiilor din dotarea atelierelor pentru lucru se face în baza planificării operaţiilor de executat
4.3. Pregătirea maşinilor şi echipamentelor agricole pentru realizarea operaţiilor de întreţinere sau reparaţii se face în conformitate cu normele şi normativele specifice.
4.4. Aparatura de măsură şi control este pregătită în conformitate cu precizia planificată pentru fiecare operaţie executată
4.5. Pregătirea utilajelor, instalaţiilor şi echipamentelor la sfârşitul schimbului de lucru se face corespunzător instrucţiunilor de lucru, în vederea continuării în schimbul următor a lucrărilor şi operaţiilor

Analiza documentaţiei tehnice

1. Stabilirea tipului de documentaţie necesara
1.1. Documentaţia tehnică/tehnologică necesară este stabilită în baza tipului de lucrări şi de operaţii programate pentru execuţie.
1.2. Ordinea de execuţie a operaţilor de prelucrare pe strung se stabileşte pe baza documentaţiei selectate.
1.3. Ordinea şi frecvenţa de măsurare şi control a pieselor, subansamblurilor şi agregatelor reparate, în fazele intermediare se stabileşte pe baza documentaţiei selectate.

2. Stabilirea etapelor procesului de prelucrare
2.1. Semifabricatele necesare sunt selectate în funcţie de tipul lucrării şi operaţiunile planificate.
2.2. Materialele şi semifabricatele sunt stabilite corect, din punct de vedere al formei şi dimensiunilor, funcţie de prescripţiile tehnologice pentru fiecare lucrare, din documentaţia selectată.
2.3. SDV-urile sunt stabilite corect pentru fiecare operaţie, atât din punct de vedere al tipului, cât şi al numărului, în funcţie de indicaţiile din documentaţia tehnologică selectată.

Efectuarea reviziilor tehnice periodice a maşinilor agricole

1. Identificarea reviziilor tehnice periodice recomandate
1.1. Stabilirea reviziilor tehnice care urmează a fi înfăptuite se face pe baza recomandărilor constructorului/furnizorului maşinilor agricole.
1.2. Reviziile tehnice pentru diversele maşini agricole se stabilesc pe baza normativelor şi a procedurilor specifice ale organizaţiei posesoare.
1.3. Reviziile tehnice ale maşinilor agricole sunt prevăzute în planurile de lucru ale organizaţiei.
1.4. Periodicitatea realizării reviziilor tehnice este stabilită în concordanţă atât cu recomandările constructorului/furnizorului cât şi cu cele din normativele specifice din domeniu.

2. Realizarea reviziilor tehnice
2.1. Reviziile tehnice periodice se execută în conformitate cu procedurile specifice recomandate fie de constructor/furnizor, fie de normativele din domeniu.
2.2. Reviziile tehnice periodice asigură verificarea, reglarea, strângerea, ungerea subansamblurilor, ansamblurilor şi agregatelor componente ale maşinilor, instalaţiilor, echipamentelor.
2.3. Realizarea reviziilor tehnice se face în conformitate cu planul de operaţii.
2.4. Normele de consum de materiale şi manoperă pentru fiecare tip de revizie tehnică sunt în conformitate cu normativele specifice din domeniu şi cu procedurile organizaţiei.

În cursul evaluării se va urmării felul în care candidatul respectă condiţiile prescrise pentru realizarea reviziilor
tehnice periodice ale maşinilor agricole.

Realizarea reparaţiilor capitale a maşinilor agricole

1. Evaluarea stării tehnice a maşinilor agricole
1.1. Evaluarea stării tehnice a maşinilor agricole, care urmează a fi supuse reparaţiilor capitale se face în atelierul de reparaţii prin metode şi procedee specifice.
1.2. Evaluarea stării tehnice a maşinilor agricole se poate face direct, prin observare, fără demontare sau prin demontarea diverselor agregate şi subansambluri componente şi verificare a stării de funcţionare a fiecărui component.
1.3. Starea tehnică a maşinilor agricole se verifică în condiţiile respectării NPM generale şi specifice.

2. Pregătirea maşinilor agricole pentru reparaţia capitală (Rk)
2.1. Pregătirea maşinilor agricole pentru reparaţia capitală se face după proceduri specifice fiecărui tip de maşină agricolă.
2.2. Maşinile agricole sunt pregătite pentru reparaţia capitală în conformitate cu prescripţiile din documentaţiile tehnice.
2.3. Maşinile agricole sunt pregătite pentru reparaţia capitală (Rk) în ateliere de reparaţii specializate.
2.4. Maşinile agricole se pregătesc pentru reparaţia capitală (Rk) la termenele planificate prin planurile de lucru ale organizaţiei.

3. Realizarea reparaţiilor capitale (Rk)
3.1. Reparaţiile capitale se fac la termenele planificate.
3.2. Reparaţiile capitale (Rk) ale maşinilor agricole se fac după prevederi specifice fiecărui tip de maşină,
3.3. Reparaţiile capitale se fac prin demontarea agregatelor şi ansamblurilor componente şi înlocuirea şi repararea pieselor, agregatelor şi ansamblurilor uzate sau defecte.
3.4. Agregatele, ansamblurile şi subansamblurile maşinilor agricole sunt reparate, prin înlocuirea pieselor uzate sau defecte sau se înlocuiesc complet.
3.5. Normele de consum pentru materiale şi manoperă pentru reparaţiile capitale sunt cele prezentate în documentaţiile tehnice specifice sau în normativele din domeniu.

4. Efectuarea rodajului după reparaţia capitală (Rk)
4.1. Reparaţiile capitale (Rk) sunt încheiate printr-o operaţie de rodaj, care cuprinde probe funcţionale, reglaje de finisare şi eventuale remedieri.
4.2. Operaţiile de rodaj se execută pe instalaţii specifice (bancuri de probă) sau direct în teren.
4.3. Operaţiile de rodaj se execută prin proceduri specifice fiecărui tip de maşină.
4.4. Probele funcţionale ale subansamblurilor, ansamblurilor şi agregatelor se realizează pe bancuri de probă după prevederi specifice.
4.5. Reglajele de finisare şi eventualele remedieri se fac pe baza testării funcţionării pe bancurile de probă.
4.6. Rodajul în teren se face după terminarea probelor funcţionale pe bancurile de probă.
4.7. Durata de rodaj, distanţele de parcurs, sarcinile de încărcare pe durata rodajului sunt în conformitate cu prescripţiile tehnice şi cu procedurile organizaţiei.
4.8. Remedierile şi finisările finale se fac după evaluarea rezultatelor testării în rodaj.
4.9. Verificările şi controlul reparaţiei după rodaj se realizează fie după recomandările constructorului, atunci când acestea există, fie după

Realizarea reparaţiilor curente a maşinilor agricole

1. Estimarea periodică a stării tehnice a maşinilor agricole
1.1. Estimarea stării tehnice a maşinilor se face periodic, în conformitate cu procedurile specifice ale organizaţiei şi cu instrucţiunile tehnice de lucru.
1.2. Starea tehnica a masinilor agricole este identificata ªI pe baza informaţiilor referitoare la perioada de funcţionare anterioară.
1.3. Starea tehnică a maşinilor, instalaţiilor şi echipamentelor agricole este verificată direct, prin metode specifice, corespunzătoare fiecărui tip de maşină.
1.4. Starea tehnică a maşinilor, instalaţilor şi echipamentelor agricole se

2. Realizarea reparaţiilor curente
2.1. Defecţiunile/disfuncţionalităţile constatate în timpul verificării stării tehnice a maşinilor, instalaţiilor şi echipamentelor agricole sunt remediate prin repararea acestora.
2.2. Reparaţiile curente asigură funcţionarea normală a maşinilor agricole, atât prin verificarea, strângerea, reglarea, ungerea agregatelor, ansamblurilor şi subansamblelor componente cât şi prin înlocuirea pieselor ansamblurilor, agregatelor defecte, constatate în timpul verificării stării tehnice.
2.3. Reparaţiile curente se fac ori de câte ori starea tehnică a maşinilor agricole le impun.
2.4. Reparaţiile curente se fac în conformitate cu prescripţiile din documentaţiile tehnice ale constructorului/furnizorului, cu cele din normativele şi instrucţiunile de lucru specifice fiecărui tip de maşină agricolă.

Supravegherea şi întreţinerea tehnică periodică a maşinilor agricole

1. Realizarea controlului periodic al maşinilor agricole
1.1. Periodicitatea controlului maşinilor , instalaţiilor şi echipamentelor agricole se stabileşte în funcţie de recomandările constructorului /furnizorului.
1.2. Periodicitatea controlului se fixează în funcţie de prescripţiile normativelor şi procedurile specifice ale organizaţiei.
1.3. Controlul periodic al maşinilor echipamentelor şi instalaţiilor agricole se realizează conform prescripţiilor constructorului/furnizorului şi a instrucţiunilor tehnice specifice.

2. Realizarea operaţiilor de întreţinere periodică a maşinilor agricole
2.1. Operaţiile de întreţinere periodică a maşinilor, instalaţiilor şi echipamentelor sunt prevăzute/recomandate în documentaţiile tehnice ale constructorului/furnizorului sau în normativele şi instrucţiunile tehnice de întreţinere utilajelor şi ale organizaţiei.
2.2. Operaţiile de întreţinere periodică asigură funcţionarea normală a maşinilor, instalaţiilor şi echipamentelor agricole.
2.3. Realizarea corespunzătoare a operaţiilor periodice de întreţinere asigură menţinerea şi funcţionarea la parametrii normali a maşinilor agricole pe întreaga perioadă de serviciu/de utilizare a acestora.
2.4. Realizarea operaţiilor de control şi de întreţinere periodică a maşinilor, instalaţiilor şi echipamentelor agricole este prevăzută în planurile de lucru ale organizaţiei

Cunoştinţe necesare:
• etapele fluxului tehnologic ;
• modul de utilizare a aparatelor de comunicare ;
• terminologia de specialitate ;
• schema organizatorică şi rapoartele ierarhice şi funcţionale ;
• tehnologia de specialitate - mecanica agricolă, construcţia şi funcţionarea utilajelor, caracteristicile SDV-urilor,
• instalaţii şi echipamente din dotarea atelierelor;
• construcţia şi funcţionarea diverselor maşini agricole;
• documentaţia lucrării şi normele specifice de lucru ;
• legislaţie a muncii ;
• NPM generale şi specifice fiecărui loc de muncă ;
• norme PSI ;
• mod de utilizare a echipamentelor PM şi PSI ;
• sisteme de siguranţă şi de protecţie ale utilajelor folosite ;
• caracteristicile fizico-chimice ale materialelor cu care lucrează.
• mecanică agricolă, construcţia şi funcţionarea maşinilor agricole;
• desen tehnic ;
• tehnologii de lucru şi norme de consum pentru semifabricate şi S.D.V-uri .
• tipurile de documente utilizate ;
• modul de întocmire_completare a documentelor de evidenţă şi a rapoartelor de lucru;
• anumite capitole de matematică : geometrie plană şi în spaţiu, trigonometrie;
• SDV-uri şi materialele specifice;
• tehnologiile specifice de lucru pentru supraveghere, întreţinere sau reparaţie maşini agricole.
• funcţionarea utilajelor, instalaţiilor, echipamentelor din dotarea atelierelor de reparaţii;
• funcţionarea şi construcţia diferitelor tipuri de maşini şi echipamente agricole;
• norme de lucru şi de consum ;
• proceduri şi tehnici de asigurare a reviziilor tehnice.

CONDIŢIILE POSTULUI DE MUNCÃ
salut
as dori si eu cateva fise de post daca se poate
-electrician auto
-subinginer electromecanic
-operator calculator
-maistru mcanic
-laborant determinari fizico mecanice
tehnician agronom cercetare
sef ferma agricola
Va rog sa nu uitati de mine
puteti trimite pe adresa: renata_bortis@yahoo.com
fara a ma trimite pe indaco, ma poti ajuta cu fise de post pt:
confectioner-asamblor articole din textile-cor-828602
agent vanzari-341904
director
montator subansamble828701
contabil 343302
firma specializata pe confectii si comercializare jaluzele.
multumiri anticipate
pt adifirst
DENUMIREA POSTULUI: CONTABIL
RELAŢII IERARHICE: se subordonează Contabilului-ªef
RELAŢII DE COLABORARE: cu personalul de execuţie al firmei
RELAŢII DE REPREZENTARE: reprezintă firma faţă de persoanele cu care intră în contact în interes de serviciu.

ACTIVITÃŢI PRINCIPALE:
1. ASIGURÃ EVIDENŢA CONTABILÃ A STOCURILOR, RELAŢIILOR CU TERŢII, A TREZORERIEI ªI EVIDENŢA VENITURILOR ªI CHELTUIELILOR
2. ÎNTOCMEªTE ªI VERIFICÃ SITUAŢIILE ªI RAPOARTELE FINANCIAR-CONTABILE

ATRIBUŢII PRINCIPALE (şi sarcini aferente):
1. Asigură evidenţa contabilă a stocurilor, a relaţiilor cu terţii, a trezoreriei şi evidenţa veniturilor şi cheltuielilor
 Contabilizează facturile emise pentru clienţii interni
 Înregistrează încasările şi plăţile în lei conform extrasului de cont
 Operează încasările şi plăţile în numerar conform registrului de casă
 Operează avansurile din trezorerie conform deconturilor
 Înregistrează facturi de prestaţii furnizori interni
 Înregistrează intrări de marfă în baza documentelor primite de la magazie (facturi interne, facturi externe, DVI şi NIR)
2. Întocmeşte situaţii şi rapoarte financiar-contabile şi verifică corelarea acestora
 Întocmeşte săptămânal lista facturilor emise şi neîncasate şi lista avansurilor disponibile în lei
 Întocmeşte balanţe de verificare pentru clienţi
 Întocmeşte liste de avansuri din trezorerie

RESPONSABILITÃŢILE POSTULUI:
Legat de activităţile specifice, răspunde de:
 operarea zilnică a facturilor emise, a încasărilor pe facturi şi în avans
 operarea zilnică a facturilor de la furnizori pt. prestaţii diverse, precum şi a plăţilor către aceştia
 verificarea zilnică a soldurilor din bancă, casă şi avansuri din trezorerie în lei
 încadrarea corectă a documentelor contabilizate pe venituri şi cheltuieli
Legat de disciplina muncii, răspunde de:
 Îmbunătăţirea permanentă a pregătirii sale profesionale şi de specialitate
 Păstrarea confidenţialităţii informaţiilor şi a documentelor legate de firmă
 Utilizarea resurselor existente exclusiv în interesul firmei
 Respectarea prevederilor normativelor interne şi a procedurilor de lucru privitoare la postul său
 Adoptă permanent un comportament în măsură să promoveze imaginea şi interesele firmei
 Se implică în vederea soluţionării situaţiilor de criză care afectează firma
AUTORITATEA POSTULUI:
 Are acces la date financiare ale firmei
 Solicită şi utilizează echipamentele/consumabilele puse la dispoziţie de firmă

SPECIFICAŢIILE POSTULUI

NIVEL DE STUDII: - medii economice
- cursuri de Finanţe-Contabilitate finalizate cu atestat
EXPERIENŢÃ:
ÎN SPECIALITATE: min. 3 ani
PE POST: 1 an

CUNOªTINŢE NECESARE:
 Contabilitate românească
 Utilizare programe de contabilitate
 Operare MS Office (Excel, Word )

APTITUDINI ªI DEPRINDERI NECESARE:
 de calcul
 de comunicare
 de planificare şi organizare a activităţilor specifice

CERINŢE PENTRU EXERCITARE:
 inteligenţă
 atenţie concentrată
 initiaţivă
 plăcere pentru lucrul cu cifre
 putere de concentrare
 rezistenţă la stres

CARACTERISTICI DE PERSONALITATE: rigoare, exactitate, conformism, corectitudine, spirit practic, amabilitate, perseverenţă.


Denumire post: Agent Comercial/Vânzări (cod ref. ACV)
Locul desfăşurării muncii: conform dispoziţiilor angajatorului
Departament: Vânzări/Comercial
Subordonare: Directorului de departament
Supervizare: Nu este cazul.
• Relaţii funcţionale: cu angajaţii departamentelor marketing, distribuţie şi service, pentru armonizarea fluxului operaţional.
• Scopul postului: titularul postului are rolul de a asigura prezentarea, promovarea şi vânzarea produselor în conformitate cu standardele şi politicile comerciale ale companiei.

Activităţi principale:
• administrarea şi dezvoltarea portofoliului de clienţi şi de furnizori autohtoni şi străini;
• prezentarea, promovarea şi vânzarea produselor în conformitate cu standardele şi politicile comerciale ale companiei;
• urmărirea realizării planului de vânzări lunar, trimestrial, anual;
• participarea la negocieri, întocmirea contractelor, monitorizarea derulării şi finalizării acestora.

Sarcini şi îndatoriri specifice:
• stabileşte şi participă la întâlnirile cu clienţii şi/sau cu furnizorii;
• întocmeşte documentaţia premergătoare întâlnirilor;
• redactează rapoartele şi procesele-verbale după întâlniri;
• întocmeşte documentele comerciale;
• înregistrează la zi mişcările de stocuri în fişele de magazie şi le predă departamentului contabilitate.

Responsabilităţi ale postului:
• răspunde pentru calitatea aprovizionării clienţilor;
• răspunde de urmărirea încasării sumelor datorate de către clienţi şi de transmiterea documentelor de vânzare;
• este responsabil de întocmirea documentelor de transport-marfă conform normativelor;
• răspunde pentru modul în care se eliberează marfa (doar pe baza documentelor fiscale).

Autoritatea postului:
• participă activ la planificarea şi implementarea strategiei de vânzări;
• asistă directorul comercial la întâlniri şi negocieri;
• urmăreşte derularea şi finalizarea contractelor.

Cerinţe specifice postului (specificaţii):
• studii superioare de specialitate;
• experienţă de minim 2 ani într-un post similar din vânzări;
• capacitate foarte bună de comunicare şi relaţionare cu clienţii, atenţie distributivă, simţ pentru detaliul semnificativ, capacitate rapidă de decizie;
• personalitate energică, gândire pozitivă, amabilitate şi eficienţă;
• fără obligaţii personale majore (studii în desfăşurare, probleme personale consumatoare psihic, alte activităţi profesionale paralele etc.);
• cunoştinţe avansate de limba engleză;
• cunoştinţe operare PC (Windows, Microsoft Word şi Excel, Internet);
• permis de conducere categoria B.

Deplasări
• Frecvenţa: des
• Condiţii asigurate: diurnă, cazare, transport

Relaţiile cu alte departamente:
• descrise în Regulamentul de organizare şi funcţionare şi în Regulamentul de ordine interioară

Condiţii de muncă:
- munca este atât de birou, cât şi de teren;
- program normal de lucru, uneori prelungit.

Salarizare: Salariul brut lunar, la care se adaugă sporurile negociate.

Facilităţi: telefon mobil, maşină de serviciu, computer personal.

Sancţiunile aplicate pentru nerespectarea sarcinilor de serviciu conform rigorilor prevăzute în fişa de post sunt descrise pe larg în Regulamentul intern (ROI).

Denumirea postului: Confecţioner - Îmbrăcăminte
Relaţii ierarhice: se subordonează şefului de atelier/ echipă
Relaţii de colaborare: cu personalul de execuţie din atelier/ secţie, conform organigramei

Scopul postului: asigură asamblarea semifabricatelor, urmărind procesul tehnologic până la executarea finală a produsului
Atribuţiile principale şi sarcinile specifice:
 Aplicarea corectă a documentaţiei tehnice(fişa tehnică a produsului, fişa de program, procesul tehnologic, fişa tehnologica pe operaţie, fişa tehnică a utilajului, produsul etalon):
- Respectarea/reglarea parametrilor de lucru conform documentaţiei tehnice ;
- Executarea operaţiilor conform documentaţiei tehnice.
 Croirea reperelor articolelor de îmbrăcăminte:
- Pregăteşte materialele pentru croire (operaţii de calcare,control, şpănuire, şablonare, verificare cantitativă şi calitativă);
- Execută croirea reperelor în sisteme de croire simplă sau combinată.
 Prelucrarea manuală sau mecanică a reperelor: însemnarea, îndoirea marginilor, bordarea,executarea penselor, cutelor.
 Asamblarea reperelor pe maşini simple sau automate speciale
 Finisarea produselor:Execută operaţii de coasere a butonierelor ,cheiţelor,nasturilor, etc.

Atribuţii privind respectarea normelor de sănătate şi securitate în muncă, de prevenire şi stingere a incendiilor:
- însuşirea şi aplicarea corectă a legislaţiei, normelor generale şi specifice de sănătate şi securitate în muncă şi a diferitelor proceduri în conformitate cu specificul locului de muncă;
- participarea la instruirea periodică privind sănătatea şi securitatea în muncă, prevenirea şi stingerea incendiilor;
- desfăşurarea activităţii la locul de muncă respectând normele de sănătate şi securitate în muncă, normele P.S.I, regulile de sănătate şi igienă individuală la locul de muncă;
- utilizarea utilajelor de lucru cu respectarea instrucţiunilor de folosire şi a normelor specifice de securitate a muncii;
- utilizarea, întreţinerea, păstrarea şi depozitarea echipamentului de protecţie în conformitate cu procedurile specifice locului de muncă;
- cunoaşterea factorilor de risc şi a bolilor profesionale specifice locului de muncă;
- identificarea pericolelor care apar la locul de muncă şi raportarea acestor pericole persoanei competente să ia măsuri, conform procedurilor specifice locului de muncă;
- acordarea primului ajutor rapid şi corect în conformitate cu tipul accidentului produs;
- respectă procedurile de urgenţă şi de evacuare: semnalează eventualele accidente prin contactarea cu promptitudine a persoanelor din serviciile abilitate, conform procedurilor specifice; contactează serviciile de urgenţă corespunzătoare în cazul unui accident
semnalat; cunoaşte şi aplică procedurile de urgenţă şi evacuare, atunci când este nevoie; utilizează echipamentul de intervenţie conform normelor de securitate şi sănătate în muncă şi a normelor P.S.I.; respectă întocmai planul de evacuare a fabricii în caz de urgenţă.

Responsabilităţile postului:
Legat de activităţile specifice, răspunde de:
- calitatea lucrărilor efectuate la locul de muncă şi se preocupă permanent de îmbunătăţirea lor;
- executarea corectă şi în termenele stabilite a confecţionării produsului;
- păstrarea în bună stare a materialelor de lucru, utilizarea şi întreţinerea utilajelor conform parametrilor de funcţionare.
Legat de disciplina muncii, răspunde de :
- îmbunătăţirea permanentă a pregătirii sale profesionale şi de specialitate;
- păstrarea confidenţialităţii informaţiilor şi a documentelor legate de firmă;
- păstrarea în bune condiţii a utilajelor şi utilizarea resurselor existente exclusiv în interesul firmei;
- respectă prevederile normativelor interne şi procedurile de lucru privitoare la postul său;
- respectă normele de sănătate, securitate şi igienă în muncă, normele de prevenire şi stingere a incendiilor şi acţiune în caz de urgenţă, normele de protecţie a mediului înconjurător;
- utilizarea, păstrarea şi întreţinerea echipamentelor de protecţie şi a echipamentelor de
intervenţie în caz de urgenţă.

Autoritatea postului:
- Utilizează materiale şi echipamente puse la dispoziţie de firmă
Utilajele folosite: maşini de cusut simple, maşini de cusut automate, maşini de cusut speciale.

Condiţiile de muncă:
Munca se desfăşoară în ateliere de croitorie/ în fabrici de confecţii.
Munca se desfăşoară în ture.
Manevrele se execută manual şi / sau automatizat, individual/ în echipă.
Mediul de lucru este poluat fonic.

Specificaţiile postului:
 Nivel de studii: liceu sau şcoală profesională în domeniu sau curs de calificare
 Cursuri de pregătire
 Experienţă:
- în specialitate: …
- pe post: minim ….. pe post asemănător
 Cunoştinţe necesare:
a) specifice domeniului de lucru:
proceduri specifice de croire şi confecţionare, modalităţi de ambalare, pliere şi etichetare, tipuri de utilaje, modul de folosire al dispozitivelor specifice, etape de lucru şi norme de timp alocate fiecăreia.
b) în domeniul sănătăţii şi securităţii în muncă:
- legislaţia generală şi specifică privind: sănătatea şi securitatea în muncă, prevenirea şi stingerea incendiilor, regulile de sănătate şi igienă specifice locului de muncă;
- simbolurile de avertizare a pericolelor la locul de muncă
- echipamentul de protecţie specific;
- echipamentul de stingere a incendiilor;
- planul de evacuare al atelierului, fabricii;
- procedurile de urgenţă, de prim ajutor şi de evacuare.

 Caracteristici de personalitate, aptitudini şi deprinderi necesare :
- capacitatea de a selecta, structura şi utiliza informaţiile din documentaţia tehnică;
- îndemânare, precizie şi rigurozitate în efectuarea operaţiilor specifice;
- capacitatea de selectare a detaliilor;
- atenţie deosebită în verificarea detaliilor;
- acurateţe maximă necesară realizării detaliilor;
- bune abilităţi de lucru în echipă;
- comunicare interactivă la locul de muncă;
- planificarea activităţii şi a timpului de muncă;
- disponibilitate de a lucra în ture.

Alte discuții în legătură

Fise post si ns protectia muncii ContSters58051 ContSters58051 va rog daca ma poate ajuta si pe mine cineva cu fisele de post ptr. : -tamplar universal -muncitor necalificat in tamplarie aluminiu -lacatus -taietor ... (vezi toată discuția)
Fisa post daal daal Va rog am si eu nevoie de \"FISA POSTULUI pentru VOPSITOR AUTO\" adresa mea de e-mail: office@justclassics.ro Va multumesc anticipat. Daniel (vezi toată discuția)
Fisa postului pentru asflatator si dulgher SilviaNedelcu SilviaNedelcu Buna ziua, ma intereseaza si pe mine fisa postului pentru asfaltator, dulgher si pavator. Daca ma puteti ajuta, va rog sa l trimiteti pe adresa de e-mail: ... (vezi toată discuția)