Prin Decizia nr. 109 / 09.02.2010 pronuntata in dosarul nr. 3324D/2009, Curtea Constitutionala a ADMIS EXCEPTIA DE NECONSTITUTIONALITATE A DISPOZITIILOR O.U.G. nr. 159/2008 pentru modificarea si completarea Legii nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat.
:hammer:Asta inseamna ca a picat si ultima tentativa a domnilor avocati din baroul lui Zamfirescu de a incerca sa elimine baroul lui Bota!
Nu pot decat sa rad fiindca doveste neputinta lor!
B-)
Nici ICCJ n-avea rol legislativ si cu toate acestea a resuscitat niste norme abrogate considerand "fara echivoc faptul ca au supravietuit dispozitiilor de abrogare normele care reglementau acordarea sporului ..." :) (RIL dec 21/2008).
Altfel spus, raspunsul "corect" la intrebarea daca reintra sau nu ceva in vigoare este: Cine intreaba? :" B-) (pentru ca de motivat se poate motiva oricum).
Andreea
e vorba de Decizia CCR 62/2007 care explica pe indelete si corect mecanismul.
Pe de alta parte adeptii teoriei contrare reintrarii in vigoare a actului abrogat de actul neconstitutional, se intemeiaza pe teoria vidului juridic. Acestia sustin ca dupa declararea necosntitutionalitatii unui act care abroga un act normativ, acel act normativ nu reintra in vigoare ci se formeaza un asa numit vid de reglementare. Teoria este foarte slaba desigur deoarece prin formarea asa zisului vid juridic, actul abrogat (de actul declarat neconstitutional) nu reincepe sa-si produca efectele. Deci practic vidul juridic nu ar insemna altceva decat ca decizia CCR nu urmeaza a produce nici un fel de efecte( si deci teoria vidului juridic nu este decat o forma mai elevata de a refuza reintrarea in vigoare a actului abrogat de un act neconstitutional). Deasemenea, adeptii aceleiasi teorii sustin ca reintrarea in vigioare a actului ar transforma CCR intr-un legislator pozitiv. Se ignora insa ca actul de legiferare este esentialmente un act de creatie legislativa, de identificare a a solutiilor care sa corespunda necesitatilor sociale, de asumare a unei raspunderi politice. Or CCR nu face nici unul din aceste lucruri pronuntand o decizie. Faptul ca efectele acestei decizii repun in vigoare un act, nu transforma CCR in legislator pozitiv. Activitatea de legiferare pozitiva se raporteaza in timp la momentul creatiei actului si nu la momentul efectelor; adica nu esti legislator pozitiv doar pentru ca prin efectele Deciziei pe care o ia CCR, un act normativ reintra in vigoare.Legislator pozitiv te numesti atunci cand creezi acte conform realitatilor si nevoilor sociale. Or CCR nu creaza acte normative ci doar decide asupra efectelor acestora.Ar mai fi multe de spus.
Buna ziua
Este important sa analizam toate aspectele pentru a vedea care este "starea" actuala a legii.
As dori sa analizam si urmatorul aspect: prin ordonanta de urgenta s-au modificat anumite articole din lege.
In momentul in care discutam despre legea 51 inainte de a fi declarata OUG neconstitutionala, articolul 16 trebuia analizat asa cum era el modificat. Deci in cazul in care se dorea admiterea in profesie trebuia respectat textul de lege modificat si completat (de observat ca marea majoritate a programelor de suport legislativ - INDACO de exemplu prezentau legea asa cum este ea modificata). Deci in cazul admiterii se aplica textul din lege modificat, ordonanta avand doar rolul de a-l completa sau actualiza asa cum au dorit guvernantii si UNBR.
Dupa declararea neconstitutionalitatii articolul din lege nu se mai poate aplica. Consider, iar daca gresesc doresc sa ma combateti, ca in acest moment nu exista o reglementare a procesului de accedere in profesie, si nu poate fi vorba de aplicarea vechii formulari, pentru ca a fost atacat ca fiind neconstitutional un articol din lege modificat prin OUG. Sunt pertinete si consideratiile dumneavoastra de pana acum dar cred ca trebuie sa analizam si acest aspect.
Ce mai trebuie observat: forma publicata de UNBR nu cuprinde dispozitiile art 16 nemodificate. SI ei stiu de ce.