avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 723 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Conflict de munca?
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Conflict de munca?

Sunt o profana in ale dreptului si am nevoie de ajutor. Va rog mult sa-mi acordati un pic din timpul dumneavoastra.Situatia mea este urmatoarea: sunt medic rezident, incadrata la SCJU Constanta din 1 martie 2006. Am nascut pe data de 22 martie 2006, iar intre 1 martie si 3 mai am fost in concediu de maternitate si am beneficiat de indemnizatie de maternitate, de 85% din salariul de baza.

Am aflat de pe un forum ca am dreptul la plata, de catre unitatea angajatoare, pentru o perioada de cel putin 6 saptamani, a diferentei dintre salariul de baza si indemnizatia de maternitate. Am adresat o cerere directorului, prin care ceream acest drept, invocand:

- art.66, art.100 şi art. 3 din Contractul colectiv de muncă unic la nivel naţional, pe anii 2005 – 2006
- art.238, art.239 şi art.241 din Codul Muncii.

Jurista spitalului a dat aviz negativ, pe motiv ca dreptul acesta nu e prevazut de contractul colectiv de munca la nivel de unitate. Un raspuns scris nu am primit nici de la jurista, nici de la director, desi au trecut mai mult de 30 zile de la inregistrarea cererii mele (din cunostintele mele, termen legal pentru a raspunde unei cereri).

Am intrebat si la MMSSF si raspunsul primit a fost de asemenea negativ:

Referitor la adresa dvs. prin care solicitaţi relaţii privind acordarea de către Spitalul Judeţean de Urgenţă Constanţa a diferenţei dintre salariul de bază şi indemnizaţia de maternitate, vă facem cunoscut următoarele: