avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 769 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Asociatie administrata dupa bunul plac si dupa interese
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Asociatie administrata dupa bunul plac si dupa interese

Incerc de aproximativ doi ani sa conving membrii asociatiei sa intram in programul guvernamental de reabilitare termica derulat prin primarie, dar nimeni din bloc nu vroia. In septembrie 2009, Adunare Generala fulger! Presedintele si administratorul prezinta o oferta de reabilitare pe cont propriu. De programul Primariei nici nu au vrut sa auda, din contra l-au denigrat din toate puterile. Desi cunosc foarte bine derularea programului (prin natura serviciului meu) nu au vrut sa ma asculte. Atunci pe loc, au convins lumea sa semneze pentru reabilitare pe cont propriu, prezentand si niste liste cu costuri aproximative, calculate in functie de suprafata exterioara a fiecarui apartament (care cata mp de perete are pe exterior). Am spus ca nu este corect si ca trebuie impartit pe cota indiviza. Nici vorba, nu au stat de vorba cu mine. S-a incheiat contractul si in cateva zile a inceput lucrarea. Trebuie sa mentionez faptul ca apartamentul meu este pe capat de bloc, 4 camere, am pereti pe trei laturi ale blocului, iar administratorul si presedintele locuiesc pe scara din mijloc tot la 4 camere, cu o suprafata ceva mai mare decat a mea, ei platind insa jumatate din suma care mi-ar fi revenit mie. Dupa mai multe discutii cu presedintele si administratorul, (a se citi cearta si insulte incasate), am depus o adresa la Primaria - serviciul Asociatii de locatari prin care solicitam un solutionarea problemei. Neprimind raspuns de la Primarie, in a 45-a zi de la Ad.Gen am contestat Hotararea in instanta. Rezultat:
1. Primaria s-a miscat mai incet, dar finalmente a declansat un control general, al carui rezultat a fost constatarea faptului ca nu se tine nici un fel de registru (ceva cu fond de rulment in creion...), repartizarea cheltuielilor nu se face, corect, nu s-a depus nici o situatie a soldurilor (activ/pasiv) vreodata, etc., etc. S-a cerut conformarea in 30 de zile
2. In instanta procedura curge, dar curge extrem de incet (prima infatisare 27 ianuarie, urmatoarea 24 martie...)
Ce a urmat: presedintele a demisionat, administratorul a demisionat. Dupa discutii administratorul s-a intors ca sa-si termine treaba nefacuta colicitata de primarie :trebuie sa intocmeasca toate registrele retroactiv, habar nu are, nu stiu cum sa scanez un model sa va atasez opera lui de arta, iar situatia soldurilor nu a reusit sa o faca (nu intelege ce inseamna activ si pasiv si neavand registre nu stie sa calculeze corect soldurile)
Pe mine m-au ales deocamdata vicepresedinte, nimeni nu vrea sa fie presedinte (maine am convocat adunarea generala pentru alegerea presedintelui pentru ca expira cele 90 de zile in care poate exista un vicepresedinte.
Lumea nu mai vrea sa continue reabilitarea (s-a facut fata blocului dinspre strada, acum ar trebui sa facem spatele), sumele au fost adunate aiurea, fara o lista de plata afisata, ar trebui sa le reampartim pe cota parte dar nimeni nu vrea (cativa cred ca m-ar linsa pentru tot tapajul pe care l-am facut). Cu blocul reabilitat pe jumatate nu stiu daca mai putem intra in programul primariei(?). Apropo, cartea constructiei nu mai exista....
Deci..... ce ma sfatuiti sa fac??????????????
Adevarata problema este ca treaba este lasata neterminata, cu bani multi, banuiesc, dati de unii dintre proprietari, astfel incat o noua reabilitare, sa zicem facuta cu primaria...este aproape imposibila. Cel putin mie asa mi se pare. Dificultatea solutiei vine si din aceea ca proprietarii probabil nu doresc sa ia treaba de la inceput si s-o faca cum trebuie, pana la sfarsit.
Ar trebui sa va cautati in bloc niste oameni destoinici cu care sa purtati discutii asupra rezolvarii acestei probleme inedite si grotesti.
.....................
Problema Dv. este exemplificatoare pentru modul in care o conducere de asociatie iresponsabila poate aduce necazuri mari atat proprietarilor, cat si asociatiei in intregul ei. Si de aici concluzia ca atunci cand este vorba de lucrari importante trebuie mare atentie si din partea proprietarilor de a nu se lasa manipulati si de a a se gandi bine inainte de a vota o solutie.
Concurs de iresponsabilitate reciproc asumata,care in final ,datorita diferendelor ,
in parte justificate datorita sumelor financiare,urmare lipsei documentelor de garantie,se va solutiona in instanta
Perceperea de sume financiare fara eliberarea de documente justificative ,
respectiv neinregistrarea succesiv si cronologic a activitatilor financiar contabile desfasurate cu ocazia executarii anveloparii,in maniera expusa de dvs atesta existenta de elemente si indicii temeince de evaziune fiscala
Atat semnatarii primului contract cat mai ales maniera de percepere sume financiare in afara unui deviz estimativ,fara eliberare chitante distinct inregistrate,
denota starea de necunoastere a dispozitiilor in vigoare si a consecintelor pe care si le asuma persoanele implicate
elga50 a scris:

Aveti la Documentatie specifica asociatiei de proprietari - topic in fruntea sectiunii noastre, un model de situatie a soldurilor. I-o puteti face chiar Dv., pentru verificare si sa constatati care e situatia financiara de la acest moment a asociatiei.

Cunosc modelul din 1969/2007. Administratorul, dupa ce primaria l-a somat, a hotarat cu greu sa intocmeasca acest document. Vineri 26 februarie mi l-a prezentat spre semnare. Normal, inainte de a semna, am dorit sa verific acest document.
Sold registru de casa era cel din 31 decembrie 2009 - s-a putut verifica.
Sold banci era o suma, rotunda (2400 lei). Am solicitat extrasul de cont la 31 decembrie, nu exista, iar pe extrasul de vineri era o suma mai mare. Mi s-a raspuns ca 2400 este suma depusa in fondul de rulment, restul inseamna dobanzi , care nu se cuprind in aceasta situatie. Am intrebat logic: de ce ? Raspuns:pai banii aia sunt inca in banca, nu i-am scos aici in casa#-o Pai da nu este un venit al nostru? sunt in banca, dar sunt in contul nostru, ne apartin.. Raspuns categoric: NU!
Sume neincasate pentru lista de plata curenta: administratorul a trecut sumele care, la data de azi nu sunt incasate din lista lunii decembrie. Pai cum stimate Dle administrator, daca registrul de casa il iei la 31 decembrie, la acea data, facturile pe decembrie nu sunt inca sosite, nicidecum afisate !!! Trebuie luata lista de noiembrie, din care sume neincasate la 31 decembrie. Raspuns: pai atunci de ce scrie situatia la 31 decembrie?Nu se include toata luna decembrie?
Sold fond rulment> s-a insris o suma care reprezinta total fond rulment pe bloc minus 2400 lei in banca . Pai de ce? Pentru ca restul sunt in banca nu-i am la mine si i-am trecut in partea stanga... In plus, fondul de rulment nu este intreg, pentru ca s-au platit toate facturile, chiar daca inca nu s-a incasat tot (deci ar trebui un sold corect, cel existent la nivel de bloc minus cat s-a luat pentru sumele necesare achitarii facturilor, dar administratorul nu conduce un registru al fondului de rulment in care sa existe tot timpul un sold crect)
Sold fond reparatii> nu se cunoaste exact, nu exista un registru. Se stie cati bani s-au strans (alta porcarie: 10 lei/apart de trei luni incoace la scara 1,3,4, 20 lei/ap la scara 2 de vreun an si 25 lei/ap la scara 5 de un an jumate, din care s-au achizitionat diverse chestii - 1 usa termopan la scara 5, un geam termopan la scara 2, nu sunt scazute din fond .....:stunned:)...
In concluzie, nu am semnat situatia, Luni 1 martie a predat-o nesemnata nici de cenzor, nici de vicepresedinte.
Ce pot sa spun? Singurul cuvant care imi vine in minte este dezastru.
Ca nu stia sa faca o balanta nu e chiar un capat de tara, ca poate invata, dar sa nu aiba evidenta miscarii banilor de colo-colo...... e jale mare!
...................
Trebuie sa reconstituiti toate evidentele pentru ca altfel poate persista in eroare si sa va treziti ca lipsesc bani din gestiune.
Deci, in situatia asta, revin cu intrebarea: cum pot regla sumele platite deja pentru anvelopare, cu sumele care mai trebuie platite pentru a finaliza aceasta actiune, astfel incat ele sa fie corect impartite pe cote indivize ?

Dupa ce am masurat tot blocul in ianuarie cu constructorul, am gandit un tabel in excel, care contine toate apartamentele (50), cotele indivize ale lor, suma totala pe bloc (toata suprafata!!!, fara a scadea nici o bucatica), care se imparte pe apartamente in functie de cote. Dupa aceea, la fiecare apartament se scade suma care a platit-o deja, ramanand dferenta de plata pentru a finaliza tot blocul. De aici incepe distractia.
Unii si-au izolat peretii din balcoane in anii trecuti, nu mai vor sa plateasca pentru acele portiuni, deci se scade acea suprafata inmultita cu 64 lei/mp (cu atat lucreaza constructorul conform contract) dar se adauga obligatoriu contravaloarea tencuielii decorative (pentru a pastra culoarea unitara pe tot blocul).
Un apartament doreste izolarea doar pe latura unde sunt dormitoarele, restul nu, pentru ca nu au bani - se aplica aceeasi regula. (desi ar putea fi obligati, prin instanta, sa se supuna hotaririi majoritatii...:))
Un apartament nu vrea sa izoleze deloc, pentru ca nu are bani (o doamna in varsta, cu pensie foarte mica). In cazul acesta, daca aplic regula de mai sus (din cat i-ar reveni conf cotei scad suprafata exterioara a ei, rezulta ca tot mai are de plata aproximativ 300 lei, ceea ce mi se pare corect, pentru ca blocul are si spatii comune, pe care dansa le utilizeaza. Cu toate acestea, dansa nu vrea sa plateasca nimic, pentru ca zice ca ea nu izoleaza nimic!
Deci, e corect rationamentul, sau aveti o propunere mai corecta?

Alte discuții în legătură

Divizare asociatie de proprietari alinutza81_23_11 alinutza81_23_11 Asociatia de Proprietari din care fac parte , doreste sa se divida, astfel ca o scara se va constitui in Asociatie de Proprietari separata . Am inteles ca ... (vezi toată discuția)
Cum schimbam presedintele comisiei de cenzori si administratorul? cristina-ionescu cristina-ionescu Buna ziua, Blocul in care stau se confrunta cu diverse probleme si as vrea sa fac ceva in privinta aceasta pentru ca nu prea are cine. Sa incep cu ... (vezi toată discuția)
Acoperisul, parte comuna ivanvintilica ivanvintilica Buna seara. Locuiesc intr-un bloc cu 140 apartamente pe o scara cu P+4 etaje.Ocup un apartament la etajul4. Problema mea este ca izolatia de sus s-a deteriorat ... (vezi toată discuția)