Buna ziua,
Un mic scenariu real:
Un imobil cu 4+1, avand 17 camere pe nivel ( foste camine de nafamilisti actualmente locuinte in proprietate ). La spatiul comun ( toalete ) anumite persoane de-a lungul timpului au inchis unele toalete ( fara a detine aviz favorabil sau autorizatie ). Deoarece mai fiind o singura toaleta care nu intruneste conditiile de igiena necesara, un alt locatar mutat acum 2 ani in acest5 imobil, a solicitat condicerii Asoc de propr luarea masurilor de reparare, intretinere si reamenajare a acestor spatii, insa s-a primit un refuz clar. Respectiva persoana, ion aceste conditii a dorit sa isi amenajeze o toaleta in incaperea respectivului spatiu ( exista spatiu disponibil pentru amenajarea de toalete pentru mai multi locatari ), insa nu a putut obtine semnaturi de la toti locatarii, in soecial de la cei situati la etajul inferior si de la unii dintre cei care totusi si-au amenajat fara autorizatie. La spatiu destinat bailor, majoritatea locatarilor si-au amenajat in camera de locuit aceste utilitati ( toaleta, baie, bucatarie ) ramanand in folosinta comuna doar anumiti locatari. Conditiile de igiena si de contorizare a consumului de apa rece si calda la aceste spatii este dezastruos si neclar organizat, fapt care a fost discutat in sedinta a asoc de proprietari pentru repararea si igienizarea acestor spatii, insa locatari care FOLOSESC acest spatiu, refuza si conditioneaza efectuarea acestor lucrari doar daca la cheltuielile aferente PARTICIPA TOTI LOCATARII. Acei locatari care nu folosesc aceste spatii. argumenteaza ca desi este vorba despre un spatiu comun, nu pot fi obligati la plata reparatiilor si amenajarea acestora, pentru motivul ca ei au amenajat si investit in spatiile pe care le folosesc. Care poate fi varianta legala, tinand cont ca cea prin clarificare amiabila nu a fost si nu poate face obiectul unei analiza, datorita relei cuviinte. Se stie ca Conducerea asoc de propr. este obligata sa ia masuri pentru repararea si intretinerea spatiilopr comune. Va multumesc.
As dori sa stiu care este persoana indreptatita conform legii sa conduca sedinta unei Adunari generale a As de Proprietari, ce se intelege prin „„ Cheltuielile Asociatiei de Proprietari „„, care ar fi aceste cheltuieli, asupra carora Comitetul Asoc poate sa aplice procentul de 0,2 % penalizari pentru restantieri ( in afara de penalizarile aplicate Asociatiei de catre terti ), care ar fi procedura legala care trebuie urmata in cazul nerespectarii dreptului de proprietate asupra partilor comune. Si ultima problema ar fi, in momentul in care dintr-un nr de 75 de membri proprietari participa doar 12 membrii, si dupa cea de a doua organizare a adunarii generale se iau diverse hotarari, este obligata conducerea Asoc de proprietari sa aduca la cunostinta membrilor ( care nu au fost prezenti la adunarea generala ). problemelor discutate prin afisare la avizierul asociatiei sau părin orice alta modalitate? Va multumesc
Cel mai recent răspuns:
elga50 , moderator
03:39, 11 Martie 2010