In baza art.149 alin.5 din O.G 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, va comunicam ca s-a luat masura indisponibilizarii sumelor existente, precum si cele viitoare provenite din incasarile zilnice in conturile in leisi valuta deschise la :
--banca X
--banca Y
precum si orice sume reprezentand vanituri si disponibiulitati banesti ,titluri de valoare sau alte bunuri mobile necorporale,detinutesi/sau datorate ,cu orice titlu ,dumneavoastra de catre:
-casa judeteana de pensii si alte drepturi de asigurari sociale
Asa arata scrisoarea primita de mine luni.
M-am dus la finante sa vb cu cel care a intocmit scrisoarea si am primit urmatorul raspuns: in urma procedurii de insolventa a SRL-ului infiintat de dumneavoastra s-a dat o sentinta prin care se cere raspunderea personala pentru suma de mai sus.
Acum sa va povestesc cum am ajuns aici:
Sunt o pensionara de 62 de ani si in 2005 am infiintat un S.R.L pentru fiul meu (acesta nu putea infiinta un srl deoarece deja figura ca admin si asociat in alt srl care avea probleme cu fiscul pentru neplata unor amenzi).Imediat ce au iesit actele de la registrul comertului i-am facut o procura generala acestuia prin care il mandatam sa administreze cum crede de cuviinta , obligatiile care decurg din asta revenindu-i lui.
Vazand ca afacerea se cam clatina,am hotarat sa ma retrag din societate si sa o numesc in locul meu pe nora mea (in 2007 august),tocmai in ideea de a nu avea de a face cu organele fiscale.
Nu am semnat niciodata nici un act in numele societatii in afara de actele de constituire .
Cu toate acestea, ma trezesc acum cu instiintare de poprire (singurul meu venit fiind pensia)
Am cateva intrebari ,sper sa ma puteti lamuri:
--d c mi se cere mie raspunderea personala si nu fiului meu sau norei mele?
-- mai pot face cumva contestatie la acea sentinta din 2008 (precizez ca pana acum nu am stiut nimic despre aceasta procedura de insolventa a societatii, nu am primit nici o somatie, nici o instiintare, nici o sentinta, ....intrucat locuiesc la alta adresa decat cea la care figura societatea, si oricum sunt mereu plecata de acasa in sezonul lucrarilor agricole la casa de la tara)
-- repr organului fiscal mi-a explicat ca procedura de insolventa a fost demarata la cererea unor creditori prin intermediul unui lichidator dar nu mi-a spus ce reprezinta efectiv aceasta suma si in contul cui se duc--poate stiti dumneavoastra?
-- ce specializare trebuie sa aiba avocatul in acest caz ca sa stiu ce sa caut?
Nu stiu daca m-am exprimat destul de clar...sper sa intelegeti....astept urgent raspunsuri sui va multumesc anticipat.
Poate e cineva pe acest forum care s-a aflat in situatia mea si ma poate ajuta.
Intrucat un avocat mi-a cerut 250 lei numai ca sa ma insoteasca la arhiva si sa studieze dosarul, am considerat ca este prea mult si am decis sa ma duc singura .
Mi-a explicat totusi avocatul ca o sentinta comerciala nu mai poate fi atacata pe motive de fond ci numai pe motive de forma.
Ati putea sa-mi explicati ce sunt acelea vicii de fond si ce sunt acelea vicii de forma? Astfel as putea concluziona singura, cu dosarul in fata, daca se merita sa intreprind ceva in acest sens sau nu.
Oricum....pentru cine este interesat....daca mai sunt pensionari in aceasta situatie....va spun ce am facut:
---de la casa de pensii am luat o adeverinta in care scrie ca au luat cunostinta de poprire si si s-a luat masura retinerii din pensie conform codului muncii.
--- cu aceasta adeverinta m-am dus la ANAF si am solicitat scrisoare de ridicare poprire pentru CEC ( astfel incat CEC-ul sa nu-mi blocheze contul )
--- de asemenea am solicitat o astfel de scrisoare si pentru BCR unde am in derulare un credit de consum , pentru ca in caz contrar riscam ca atunci cand depuneam banii pentru rata acestia sa retina banii in contul popririi si nu in contul creditului
--- in paralel , am fost in audienta la directorul casei de pensii si am facut cerere pentru diminuarea cuantumului de poprire ( 30% din venit) si am justificat cererea cu copii dupa contractele de credit pe care le am in derulare, astfel incat ,suma ratelor lunare ,impreuna cu suma poprita in contul fiscului, sa nu depaseasca jumatate din pensie.
Astfel, am reusit sa intind achitarea acestui debit pe 2 ani.
Am ramas placut surprinsa cat de dragute au fost toate functionarele pe la care am trecut ca sa dau de capat acestei probleme ( doamna de la ghisel ''plati pensii'', juristul casei de pensii, directorul casei de pensii, inspectorul de la ANAF de la biroul sechestru persoane fizice, juristul din cadrul aceluiasi birou)
In doar 2 zile am facut toate aceste demersuri, nu m-au purtat de la un ghiseu la altul, nu mi-au spus ''reveniti maine sau poimaine''.
Daca reusesc sa anulez totusi aceasta sentinta....ar fi ideal.
Un sfat universal valabil:NICIODATA NU IGNORATI NICI O HARTIUTA , SCRISORICA, CITATIE SAU ALTE INSCRISURI OFICIALE pentru ca ,mai devreme sau mai tarziu va ajung din urma si poate fi prea tarziu pentru a mai rezolva ceva.
Un sfat universal valabil:NICIODATA NU IGNORATI NICI O HARTIUTA , SCRISORICA, CITATIE SAU ALTE INSCRISURI OFICIALE pentru ca ,mai devreme sau mai tarziu va ajung din urma si poate fi prea tarziu pentru a mai rezolva ceva.
Un mare adevar ati grait
mai mult nici nu pot sa comentez