avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 631 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... raspunderea producatorului
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

raspunderea producatorului

Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema:
In baza unui contract de vanzare cumparare am vandut o anumita cantitate de tigla la o firma de constructii care a montat tigla pe cateva blocuri, in 2006. Luna trecuta, in urma unei vijelii a cazut cateva tigle pe doua masini aflate in parcare. Firma constructoare ne-a trimis o adresa prin care a invocat obligatia noastra de garantie asupra produselor si implicit suportarea, ca furnizor al tiglei, a prejudiciului creat prin avarierea celor doua masini.Mentionam ca nu noi suntem producatorii tiglei, noi doar am comercializat-o. Intrebarea mea este: Cine va raspunde pentru prejudiciul creat? Care este temeiul legal prin care raspunde direct producatorul si nu furnizorul?
Motivul invocat de constructor a fost proasta calitate a tiglei care s-a deteriorat foarte repede, desi noi consideram ca montajul defectuos a fost motivul pentru care tiglele au cazut.
Multumesc si astept sfaturile dvs.!
Cel mai recent răspuns: BX , utilizator 14:29, 23 Aprilie 2010
Binenteles, inclusi Lege nr. 449/2003, ambele actualizate in 2008.
Variantele actualizate le gasiti la urmatorul link

[ link extern ]
Buna ziua din nou
Am revenit cu aceasta problema pentru ca, clientul final ne-a transmis noua factura de reparatie a masinii avariate, invocand faptul ca noi ar trebui sa o platim pentru ca el are contract cu noi si nu cu producatorul de tigla.
Intrebarea mea este: este corect daca cerem noi un raspuns oficial de la producator din care sa reiese care a fost cauza situatiei create (din punctul lor de vedere-care sigur va fi montajul necorespunzator) pe care sa o transmitem si noi la randul nostru clientului care ne-a sesizat si apoi sa cerem eventual si o expertiza tehnica?
Dar acum vine o alta intrebare: cine va plati expertiza? Si daca noi, cum ne putem recupera banii daca reiese ca montajul necorespunzator a fost cauza producerii avariei.
Multumesc si astept cu interes parerile dvs.!
Da, trebuia sa informati producatorul de la primirea reaclamatiei.
Este responnsabilitatea lui sa solicite expertiza daca e cazul.
Si in cazul in care cauza a fost montajul necorespunzator, trebuie sa o platim noi si noi sa ne recuperam banii de la clientul final care a facut reclamatia? (care este si montatorul tiglelor!!!!)
Ma intereseaza ce temei legal putem invoca noi pentru a iesi din aceasta problema pentru a-i lasa pe producator si pe clientul final sa-si rezolve problema?
Multumesc!
In calitate de comerciant sunteti doar intermediar.
Trebuie sa anuntati producatorul care va constata daca montatorul tiglelor a respectat sau nu instructiunile de montare.

Alte discuții în legătură

Neprimire factura fiscala oper2011 oper2011 Cum pot obtine factura fiscala pentru montajul tiglei pe acoperis, acum cca. 1 an ? I-am dat banii montatorului exact așa cum mi-a facut oferta pentru ... (vezi toată discuția)
Buna ziua Vlad1991 Vlad1991 Buna,Am o problema foarte mare daca m-ar putea ajuta cu niste sfaturi.. Povestea incepe asa.Acum 1 luna de zile mi-am pus la tara o centrala pe lemne au venit ... (vezi toată discuția)
Buna ziua, mi-a montat o firma un aparat de aer conditionat destul ... Lorelai8 Lorelai8 Buna ziua, mi-a montat o firma un aparat de aer conditionat destul de maricel (are cam 55 kg; sta si putin inclinat); stau la etajul 10 si aparatul e montat ... (vezi toată discuția)