Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema:
In baza unui contract de vanzare cumparare am vandut o anumita cantitate de tigla la o firma de constructii care a montat tigla pe cateva blocuri, in 2006. Luna trecuta, in urma unei vijelii a cazut cateva tigle pe doua masini aflate in parcare. Firma constructoare ne-a trimis o adresa prin care a invocat obligatia noastra de garantie asupra produselor si implicit suportarea, ca furnizor al tiglei, a prejudiciului creat prin avarierea celor doua masini.Mentionam ca nu noi suntem producatorii tiglei, noi doar am comercializat-o. Intrebarea mea este: Cine va raspunde pentru prejudiciul creat? Care este temeiul legal prin care raspunde direct producatorul si nu furnizorul?
Motivul invocat de constructor a fost proasta calitate a tiglei care s-a deteriorat foarte repede, desi noi consideram ca montajul defectuos a fost motivul pentru care tiglele au cazut.
Multumesc si astept sfaturile dvs.!
Buna ziua din nou
Am revenit cu aceasta problema pentru ca, clientul final ne-a transmis noua factura de reparatie a masinii avariate, invocand faptul ca noi ar trebui sa o platim pentru ca el are contract cu noi si nu cu producatorul de tigla.
Intrebarea mea este: este corect daca cerem noi un raspuns oficial de la producator din care sa reiese care a fost cauza situatiei create (din punctul lor de vedere-care sigur va fi montajul necorespunzator) pe care sa o transmitem si noi la randul nostru clientului care ne-a sesizat si apoi sa cerem eventual si o expertiza tehnica?
Dar acum vine o alta intrebare: cine va plati expertiza? Si daca noi, cum ne putem recupera banii daca reiese ca montajul necorespunzator a fost cauza producerii avariei.
Multumesc si astept cu interes parerile dvs.!
Si in cazul in care cauza a fost montajul necorespunzator, trebuie sa o platim noi si noi sa ne recuperam banii de la clientul final care a facut reclamatia? (care este si montatorul tiglelor!!!!)
Ma intereseaza ce temei legal putem invoca noi pentru a iesi din aceasta problema pentru a-i lasa pe producator si pe clientul final sa-si rezolve problema?
Multumesc!
In calitate de comerciant sunteti doar intermediar.
Trebuie sa anuntati producatorul care va constata daca montatorul tiglelor a respectat sau nu instructiunile de montare.
Buna ziua
Vlad1991
Buna,Am o problema foarte mare daca m-ar putea ajuta cu niste sfaturi..
Povestea incepe asa.Acum 1 luna de zile mi-am pus la tara o centrala pe lemne au venit ... (vezi toată discuția)