avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 910 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... firma fara a obtine aprobarea asoc de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

firma fara a obtine aprobarea asoc de proprietari

Buna ziua
As dori sa aflu ce masuri se pot lua impotriva unui proprietar sau a firmei careia acesta i-a inchiriat un apartament. Proprietarul nu locuieste in imobil,dar a inchiriat apartamentul unei firme . Obiectul contractului il constituie luarea in chirie de catre locatar al imobilului situat in Str.Bocsa nr 3 et 3 ap 15 sect 2 buc,constatnd in apartamet de 93 m2. Firma isi desfasoara activitatea la orele cand locatarii se odihnesc,circulatia in bloc facandu-se fara utilizarea interfonului .Din neglijenta celor care lucreaza acolo au fost degradate in urma ninsorii apartamentele situate la nivel inferior.Daca discuti cu proprietarul ,afirma ca a inchiriat unui locatar ,desi obiectul contractului este in propreitarul respectiv si aceasta firma.In orice caz ,nu are nici un aviz din partea Asociatiei de Proprietari sau Presedintelui .Ce articol de lege se poate aplica ? Va multumim anticipat.
Ultima modificare: Luni, 29 Martie 2010
doinailiescu, utilizator
@doinailiescu
Interesul Dv. este ca aceasta firma sa nu functioneze acolo. Pai atunci faceti reclamatie la Registrul Comertului in sensul ca firma NU lucreaza cu autorizatie in acea locatie si ca asociatia de proprietari nu este de acord cu functionarea acelei firme in blocul Dv.. Aceasta este calea pentru a sesiza autoritatile pentru o activitate ilegal desfasurata.
In Legea 230/2007 de infiintare, organizare si functionare a asociatiilor de proprietari, acestia au niste obligatii:
Art. 14. - Proprietarul este obligat sa mentina proprietatea sa individuala, apartament sau spatiu cu alta destinatie decat aceea de locuinta, in stare buna, pe propria cheltuiala. Niciun proprietar nu poate incalca, afecta sau prejudicia dreptul de proprietate comuna sau individuala a celorlalti proprietari din condominiu.
................
Art. 17. - Daca proprietarul unui apartament ori spatiu sau oricare alta persoana care actioneaza in numele sau provoaca daune oricarei parti din proprietatea comuna sau unui alt apartament ori spatiu, respectivul proprietar sau respectiva persoana are obligatia sa repare stricaciunile ori sa plateasca cheltuielile pentru lucrarile de reparatii.
Art. 18. - In cazurile in care in cladirile de locuinte unul dintre proprietari sau chiriasi impiedica, cu buna-stiinta si sub orice forma, folosirea normala a cladirii de locuit, creand prejudicii celorlalti proprietari ori chiriasi, dupa caz, proprietarii sau reprezentantul legal al acestora pot solicita instantei sa hotarasca masurile pentru folosirea normala a cladirii, precum si plata daunelor.


Va multumesc,asta doream sa aflam.
da, am vazut,am in fata actul aditional la contractul de inchiriere nr.din data de ...incheiat intre proprietar si Firma ,numele firmei si adresa;probabil aici este un punct de lucru .Contractul se refera clar la firma ,stipuleaza conditiile de inchiriere ,iar data expirarii era de 18.01.2010.Doar ca firma functioneaza in continuare,deci contractul a fost prelungitAcest 'chirias" cum il denumiti dvs.a recunoscut in fata comitetului asoc .de proprietari ca a inchiriat pt firma lui.Contractul contine:partile contractante respectiv propreitarul si firma cu numele...(am inteles ca exista un regulament si-mi cer scuze ca nu l-am abordat) .,obiectul contractului,durata si pretul si modalitatiile de plata.
pentru ca o firma sa aiba sediul social intr-un apartament, ii sint necesare atit acordul asociatiei de locatari/proprietari, cit si acordul vecinilor direct afectati. fara aceste acorduri nu i se elibereaza certificatul de inmatriculare la RC. pentru a functiona acolo, cred ca regulile sint mult mai stricte, dar nu le cunosc.
cred ca firma in cauza, ori a folosit acorduri false, ori a spaguit pe cineva la registrul comertului.
asa cum v-a recomandat si elga50, puteti face reclamatie la registrul comertului care i-a eliberat acel certificat, cerind anularea acestuia si sanctionarea administratorului firmei, cerind in acelasi timp si o copie a acordurilor pe care cei direct afectati si asociatia i le-au dat pentru a face reclamatie si la politie pentru fals si uz de fals, fapte care sint sanctionate penal
Asta-i punctul slab la romani,ca suntem toleranti si nu cunoastem legile.Referirea o fac la intreaga asoc de proprietari plus administrator ,care-i reprezentat tot de o firma. Nu cunoastem legile,nu avem timp ,dar cand ne confruntam cu realitatea nu stim incotro sa ne indreptam. O autorizatie are,pentru sediul central dar nu si pentru cel de aici. Acum te lupti cu proprietarul si cu reprezentatl firmei sau patron ce o mai fi, pentru inundatii,zgomot etc. Si in ciuda acestora lucrurile se perpetueaza si se degradeaza. Noi nu am vazut nici un certificat ,intamplator am aflat numele firmei ,cand ne-a prezentat contractul de inchiriere .Nu apare nicaieri numele firmei ,nici pe usa nici pe cutia postala.Blocul este mic si ar fi sarit in ochi.Cert este ca proprietarul a stiut ce face!!Se vede clar si dupa chiria pe care o incaseaza lunar la cursul bancii ...in ziua platii.
Multumesc tuturor pentru rabdare si intelegere ! Paste Fericit tuturor!!!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Sediu de firma in bloc de locuinte anamarinescu anamarinescu as dori sa stiu daca exista vreo prevedere legala privind interzicerea sau limitarea existentei sediilor de firme in blocurile de locuit si daca nu, care ar fi ... (vezi toată discuția)
Schimbare destinatie locuinta kokonut kokonut Buna seara! Am si eu o intrebare legata de schimbarea destinatiei locuintei. Am o locuinta la et.1, am facut toate demersurile in vederea schimbarii ... (vezi toată discuția)
Functionarea firmei in bloc ContSters61389 ContSters61389 Sunt presedintele unei asociatii de proprietari. Unul dintre proprietari a inchiriat apartamentul unei firme, ca punct de lucru, in urma cu 5 ani, avand ... (vezi toată discuția)