REGULAMENT-CADRU din 6 august 2024 de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar
Aprobat prin ORDINUL nr. 5.726 din 6 august 2024, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 795 din 12 august 2024.
Capitolul IV Comitetul de parinti
Art. 162
(1) In unitatile de invatamant, la nivelul fiecarei grupe/clase, se infiinteaza si functioneaza comitetul de parinti.
(2) Comitetul de parinti se alege, prin majoritate simpla a voturilor, in fiecare an, in adunarea generala a parintilor/reprezentantilor legali, convocata de educatoare/invatator/institutor/profesorul pentru invatamantul prescolar sau primar/profesorul diriginte care prezideaza sedinta.
(3) Convocarea adunarii generale pentru alegerea comitetului de parinti are loc in primele 15 zile calendaristice de la inceperea cursurilor anului scolar.
(4) Comitetul de parinti pe grupa/clasa se compune din 3 persoane: un presedinte si 2 membri. In prima sedinta dupa alegere, membrii comitetului decid responsabilitatile fiecaruia, pe care le comunica educatorului/educatoarei/profesorului pentru educatie timpurie/profesorului pentru invatamant prescolar/profesorului pentru invatamant primar/profesorului diriginte.
(5) Comitetul de parinti pe grupa/clasa reprezinta interesele parintilor sau ale reprezentantilor legali ai beneficiarilor primari ai clasei in adunarea generala a parintilor/reprezentantilor legali, in consiliul profesoral, in consiliul clasei si in relatiile cu echipa manageriala.
Art. 163 Comitetul de parinti pe grupa/clasa are urmatoarele atributii:
a) pune in practica deciziile luate de catre adunarea generala a parintilor/reprezentantilor legali beneficiarilor primari clasei. Deciziile se iau cu majoritatea simpla a voturilor parintilor/reprezentantilor legali;
b) sustine organizarea si desfasurarea de proiecte, programe si activitati educative extrascolare la nivelul grupei/clasei si al unitatii de invatamant;
c) sustine organizarea si desfasurarea de programe de prevenire si combatere a violentei, de asigurare a sigurantei si securitatii, de combatere a discriminarii si de reducere a absenteismului in mediul scolar;
d) poate sustine activitatile dedicate intretinerii, dezvoltarii si modernizarii bazei materiale a grupei/clasei si a unitatii de invatamant prin actiuni de voluntariat;
e) sprijina conducerea unitatii de invatamant si educatorul/educatoarea/profesorul pentru educatie timpurie/invatatorul/ institutorul/profesorul pentru invatamant anteprescolar/prescolar/primar/profesorul diriginte si se implica activ in intretinerea, dezvoltarea si modernizarea bazei materiale a grupei/clasei si a unitatii de invatamant, conform hotararii adunarii generale;
f) sustine organizarea si desfasurarea de activitati de consiliere si orientare socioprofesionale;
g) se implica in asigurarea securitatii copiilor/beneficiarilor primari in cadrul activitatilor educative, extrascolare si extracurriculare.
Art. 164 Presedintele comitetului de parinti pe grupa/clasa reprezinta interesele parintilor/reprezentantilor legali in relatiile cu consiliul reprezentativ al parintilor/reprezentantilor legali si asociatia de parinti si, prin acestea, in relatie cu conducerea unitatii de invatamant si alte foruri, organisme si organizatii.
Art. 165
(1) In baza hotararii adunarii generale, comitetul de parinti poate decide sa sustina, inclusiv financiar prin asociatia de parinti cu personalitate juridica, cu respectarea prevederilor legale in domeniul financiar, intretinerea, dezvoltarea si modernizarea bazei materiale a unitatii de invatamant si a grupei/clasei. Hotararea comitetului de parinti nu este obligatorie.
(2) Sponsorizarea unei grupe/clase de catre un operator economic/persoane fizice se face cunoscuta comitetului de parinti. Sponsorizarea nu atrage dupa sine drepturi suplimentare pentru copii/elevi/parinti sau reprezentanti legali.
(3) Este interzisa si constituie abatere disciplinara implicarea copiilor/beneficiarilor primari sau a personalului din unitatea de invatamant in strangerea si/sau gestionarea fondurilor.
Capitolul V CONSILIUL REPREZENTATIV AL PARINTILOR/REPREZENTANTILOR LEGALI / ASOCIATIA DE PARINTI
Art. 166
(1) La nivelul fiecarei unitati de invatamant functioneaza consiliul reprezentativ al parintilor/reprezentantilor legali.
(2) Consiliul reprezentativ al parintilor/reprezentantilor legali din unitatea de invatamant este compus din presedintii comitetelor de parinti.
(3) Consiliul reprezentativ al parintilor/reprezentantilor legali este o structura fara personalitate juridica a carei activitate este reglementata printr-un regulament adoptat prin hotararea adunarii generale a presedintilor comitetelor de parinti pe grupa/clasa din unitatea de invatamant, care nu are patrimoniu, nu are buget de venituri si cheltuieli, nu are dreptul de a colecta cotizatii, donatii si a primi finantari de orice fel de la persoane fizice sau juridice. Se poate implica in activitatile unitatii de invatamant prin actiuni cu caracter logistic - voluntariat.
(4) La nivelul fiecarei unitati de invatamant se poate constitui asociatia de parinti, in conformitate cu legislatia in vigoare privind asociatiile si fundatiile, care reprezinta drepturile si interesele parintilor/reprezentantilor legali din unitatea de invatamant, membri ai acesteia.
Art. 167
(1) Consiliul reprezentativ al parintilor/reprezentantilor legali isi desemneaza presedintele si 2 vicepresedinti ale caror atributii se stabilesc imediat dupa desemnare, de comun acord intre cei 3, si se consemneaza in procesul-verbal al sedintei.
(2) Consiliul reprezentativ al parintilor/reprezentantilor legali se intruneste in sedinte ori de cate ori este necesar. Convocarea sedintelor consiliului reprezentativ al parintilor/reprezentantilor legali se face de catre presedintele acestuia sau, dupa caz, de unul dintre vicepresedinti.
(3) Consiliul reprezentativ al parintilor/reprezentantilor legali desemneaza reprezentantii parintilor/reprezentantilor legali in organismele de conducere si comisiile unitatii de invatamant.
(4) Consiliul reprezentativ al parintilor/reprezentantilor legali este intrunit statutar in prezenta a doua treimi din numarul total al membrilor, iar hotararile se adopta prin vot deschis, cu majoritatea simpla a voturilor celor prezenti. In situatia in care nu se intruneste cvorumul, sedinta se reconvoaca pentru o data ulterioara, fiind statutara in prezenta a jumatate plus 1 din totalul membrilor.
(5) Presedintele reprezinta consiliul reprezentativ al parintilor/reprezentantilor legali in relatia cu alte persoane fizice si juridice.
(6) Presedintele prezinta, anual, raportul de activitate al consiliului reprezentativ al parintilor/reprezentantilor legali.
(7) In situatii obiective, cum ar fi calamitati, intemperii, epidemii, pandemii, alte situatii exceptionale, sedintele consiliului reprezentativ al parintilor/reprezentantilor legali se pot desfasura online, prin mijloace electronice de comunicare, in sistem de videoconferinta.
Art. 168 Consiliul reprezentativ al parintilor/reprezentantilor legali are urmatoarele atributii:
a) propune unitatilor de invatamant discipline si domenii care sa se studieze prin curriculumul la decizia elevului din oferta scolii, inclusiv din oferta nationala;
b) sprijina parteneriatele educationale intre unitatile de invatamant si institutiile/organizatiile cu rol educativ din comunitatea locala;
c) sustine unitatile de invatamant in derularea programelor de prevenire si de combatere a absenteismului si a violentei in mediul scolar;
d) promoveaza imaginea unitatii de invatamant in comunitatea locala;
e) se ocupa de conservarea, promovarea si cunoasterea traditiilor culturale specifice minoritatilor in plan local, de dezvoltarea multiculturalitatii si a dialogului cultural;
f) sustine unitatea de invatamant in organizarea si desfasurarea tuturor activitatilor;
g) sustine conducerea unitatii de invatamant in organizarea si in desfasurarea consultatiilor cu parintii sau reprezentantii legali, pe teme educationale;
h) colaboreaza cu institutiile publice de asistenta sociala/educationala specializata, directiile generale de asistenta sociala si protectia copilului, cu organele de autoritate tutelara sau cu organizatiile nonguvernamentale cu atributii in acest sens, in vederea solutionarii situatiei beneficiarilor primari care au nevoie de ocrotire;
i) sustine unitatea de invatamant in activitatea de consiliere si orientare socioprofesionala sau de integrare sociala a absolventilor;
j) propune masuri pentru scolarizarea beneficiarilor primari din invatamantul obligatoriu si incadrarea in munca a absolventilor;
k) se implica direct in implementarea activitatilor din cadrul parteneriatelor ce se deruleaza in unitatea de invatamant, la solicitarea cadrelor didactice;
l) sprijina conducerea unitatii de invatamant in asigurarea sanatatii si securitatii beneficiarilor primari;
m) are initiative si se implica in imbunatatirea calitatii vietii copiilor/beneficiarilor primari, in buna desfasurare a activitatii in internate si in cantine;
n) sustine conducerea unitatii de invatamant in organizarea si desfasurarea programului "Scoala dupa scoala".
Art. 169
(1) Consiliul reprezentativ al parintilor/reprezentantilor legali din unitatea de invatamant poate face demersuri privind atragerea de resurse financiare, care vor fi gestionate de catre unitatea de invatamant, constand in contributii, donatii, sponsorizari etc. din partea unor persoane fizice sau juridice din tara si din strainatate care vor fi utilizate pentru:
a) modernizarea si intretinerea patrimoniului unitatii de invatamant, a bazei materiale si sportive;
b) acordarea de premii si de burse beneficiarilor primari;
c) sprijinirea financiara a unor activitati extrascolare;
d) acordarea de sprijin financiar sau material copiilor care provin din familii cu situatie materiala precara;
e) alte activitati care privesc bunul mers al unitatii de invatamant sau care sunt aprobate prin hotarare de catre adunarea generala a parintilor/reprezentantilor legali pe care ii reprezinta.
(2) Consiliul reprezentativ al parintilor/reprezentantilor legali colaboreaza cu structurile asociative ale parintilor/reprezentantilor legali la nivel local, judetean, regional si national.
Certificatul de mostenitor nu este actul prin care ea a devenit proprietar pe cota parte, inseamna ca nu a fost finalizata succesiunea, nu s-a dezbatut iesirea din indiviziune. Puteti dezbate partajul succesoral la notar, sa cedati partea din apartament contra unei sulte. Vanzarea prin executare silita a unei cote parti inseamna ca cel care cumpara va deveni proprietar a cotei-parti si va avea dreptul sa locuiasca cu bunica in acelasi apartament.
Trebuie discutat si raportul dintre efectul juridic al actelor semnate la varsta aceasta, daca nu cumva trebuia asistata de un reprezentant al Directiei de Asistenta Sociala... etc.
Vedeti si art 1156 Cod Civil
Trebuie vazute actele despre care vorbiti. In ce localitate se afla imobilul si debitorul executarii? Valoarea cotei-parti din imobil ar putea acoperi suma poprita?
Cum se numeste actul prin care s-a dezbatut mostenirea? Apartamentul are carte funciara? Este notata poprirea in cartea funciara?
Ar mai fi si varianta unui act de donatie a cotei-parti aferente.
-ELLA-
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Locuintele expertizate tehnic în condiţiile legii şi încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasele II, III si IV pot fi asigurate.
LEGE nr. 212 din 12 iulie 2022 privind unele masuri pentru reducerea riscului seismic al cladirilor
Art. 1. (2) Stabilirea riscului seismic pentru o anumita cladire se face prin incadrarea acesteia in una dintre urmatoarele patru clase de risc:
a) Clasa de risc seismic RsI, din care fac parte cladirile cu susceptibilitate de prabusire, totala sau partiala, la actiunea cutremurului de proiectare corespunzator starii limita ultime;
b) Clasa de risc seismic RsII, din care fac parte cladirile susceptibile de avariere majora la actiunea cutremurului de proiectare corespunzator starii limita ultime, care pune in pericol siguranta utilizatorilor, dar la care prabusirea totala sau partiala este putin probabila;
c) Clasa de risc seismic RsIII, din care fac parte cladirile susceptibile de avariere moderata la actiunea cutremurului de proiectare corespunzator starii limita ultime, care poate pune in pericol siguranta utilizatorilor;
d) Clasa de risc seismic RsIV, din care fac parte cladirile la care raspunsul seismic asteptat sub efectul cutremurului de proiectare, corespunzator starii limita ultime, este similar celui asteptat pentru cladirile proiectate pe baza reglementarilor tehnice in vigoare.
LEGE nr. 260 din 2008 privind asigurarea obligatorie a locuintelor impotriva cutremurelor, alunecarilor de teren si inundatiilor
Art. 3 (6) Locuintele situate în clădirile expertizate tehnic în conditiile legii de către experti tehnici atestati si încadrate prin raport de expertiza tehnica în clasa I de risc seismic nu se asigura pentru niciunul dintre riscurile prevazute de prezenta lege, pana la data receptiei la terminarea lucrarilor de consolidare a cladirilor.
-ELLA-
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Buna dimineata!
Puteti incepe demersul pentru consolidarea casei prin solicitarea emiterii Certificatului de urbanism de la primarie. Pentru consolidarea unui imobil nu este obligatoriu acordul vecinilor, iar in situatia in care s-ar impune acordul lor, instanta de judecata poate suplini acordul vecinilor pentru consolidare deoarece consolidarea este de interes national.
Daca, prin Certificatul de urbanism nu se precizeaza necesitatea acordului vecinilor, inseamna ca nu vi-l cere nici pentru Autorizatia de construire.
Legea 212/2022
Art. 1. – (1) Reducerea riscului seismic al cladirilor constituie o actiune complexa, de interes national, in contextul atenuarii efectelor unui potential dezastru provocat de cutremure si se realizeaza prin luarea unor masuri de interventie la cladirile existente care prezinta niveluri insuficiente de protectie la actiuni seismice, degradari sau avarieri in urma unor actiuni seismice.
(2) Stabilirea riscului seismic pentru o anumita cladire se face prin incadrarea acesteia in una dintre urmatoarele patru clase de risc:
a) Clasa de risc seismic RsI, din care fac parte cladirile cu susceptibilitate de prabusire, totala sau partiala, la actiunea cutremurului de proiectare corespunzator starii limita ultime;
b) Clasa de risc seismic RsII, din care fac parte cladirile susceptibile de avariere majora la actiunea cutremurului de proiectare corespunzator starii limita ultime, care pune in pericol siguranta utilizatorilor, dar la care prabusirea totala sau partiala este putin probabila;
c) Clasa de risc seismic RsIII, din care fac parte cladirile susceptibile de avariere moderata la actiunea cutremurului de proiectare corespunzator starii limita ultime, care poate pune in pericol siguranta utilizatorilor;
d) Clasa de risc seismic RsIV, din care fac parte cladirile la care raspunsul seismic asteptat sub efectul cutremurului de proiectare, corespunzator starii limita ultime, este similar celui asteptat pentru cladirile proiectate pe baza reglementarilor tehnice in vigoare.
Art. 3.
(1) Proprietarii cladirilor, persoane fizice sau juridice si asociatiile de proprietari, precum si persoanele juridice care au in administrare cladiri, au urmatoarele obligatii:
a) sa asigure urmarirea comportarii in exploatare a cladirilor din proprietate sau administrare, in conditiile legi, in vederea identificarii din timp a unor degradari care conduc la diminuarea aptitudinii la exploatare;
b) sa asigure expertizarea tehnica, de catre experti tehnici atestati pentru cerinta fundamentala rezistenta mecanica si stabilitate, a cladirilor existente cu vulnerabilitate seismica identificata ca urmare a evaluarii vizuale rapide, in vederea incadrarii in clasa de risc seismic si fundamentarii masurilor de interventie;
c) sa asigure transmiterea concluziilor raportului de expertiza tehnica si a incadrarii cladirii in clasa de risc seismic catre autoritatile administratiei publice locale competente, precum si catre Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara, in termen de 30 de zile de la data primirii raportului de expertiza tehnica, in vederea asigurarii monitorizarii actiunilor pentru reducerea riscului seismic, respectiv notarii in partea a III-a a cartii funciare a imobilului a clasei de risc seismic in care a fost incadrata cladirea existenta;
d) sa aprobe decizia de interventie si sa asigure continuarea actiunilor definite la art. 5, in functie de concluziile fundamentate prin raportul de expertiza tehnica.
(5) Proprietarii/Administratorii cladirilor prevazuti la alin. (1) raspund in conditiile legii, material, contraventional si civil, dupa caz, pentru nerealizarea masurilor de interventie dispuse prin prezenta lege.
(6) Etapele de realizare a evaluarii vizuale rapide se detaliaza in cadrul Metodologiei de evaluare vizuala rapida, aprobate prin ordin al ministrului dezvoltarii, lucrarilor publice si administratiei.
(7) Proprietarii cladirilor, persoane fizice sau juridice si asociatiile de proprietari, precum si persoanele juridice care au in administrare cladiri pot solicita efectuarea expertizei tehnice a cladirilor existente de catre experti tehnici atestati pentru cerinta fundamentala rezistenta mecanica si stabilitate, independent de parcurgerea etapei de evaluare vizuala rapida prevazuta la alin. (1) lit. b).
Art. 5. Pentru cladirile expertizate tehnic si incadrate in clasa de risc seismic RsI prin raport de expertiza tehnica, indiferent de forma de proprietate, destinatie, categorie si clasa de importanta, proprietarii cladirilor, persoane fizice sau juridice, asociatiile de proprietari, persoanele juridice care au in administrare cladiri, precum si conducatorii institutiilor publice si detinatorii cu orice titlu de cladiri de interes si utilitate publica vor proceda, in realizarea obligatiilor care le revin conform legii civile si calitatii in constructii, pentru punerea in aplicare a solutiei de interventie prevazute la art. 7 alin. (2), astfel:
a) realizarea proiectarii lucrarilor de interventii de catre persoane fizice sau juridice autorizate si verificarea proiectelor de catre verificatori tehnici atestati, in termen de 2 ani de la data primirii notificarii incadrarii in clasa de risc seismic RsI a cladirii expertizate;
b) inceperea executiei lucrarilor de interventii de catre persoane juridice care au responsabili tehnici cu executia autorizati, in termen de 2 ani de la data receptiei proiectului tehnic de executie a lucrarilor de interventii in scopul cresterii nivelului de siguranta la actiuni seismice a cladirii existente la minimul acceptat conform P100-3 in vigoare la data receptiei proiectului tehnic.
Art. 6.
(1) Pe intreaga durata a derularii actiunilor privind reducerea riscului seismic al cladirilor existente, cuprinzand expertizarea tehnica, proiectarea si executia lucrarilor de interventii, proprietarii si asociatiile de proprietari, persoane fizice sau juridice, vor beneficia de consiliere si asistenta din partea compartimentelor de specialitate din cadrul primariilor.
Buna dimineata!
Competenta eliberarii Certificatului de urbanism pentru zona de protectie a monumentelor istorice (reglementata de art 59 din Legea 422/2001) revine primariei de sector, in temeiul Legii nr. 50/1991.
Art. 59 din Legea 422/2001
Pana la instituirea zonei de protectie a fiecarui monument istoric potrivit art. 9 se considera zona de protectie suprafata delimitata cu o raza de 100 m in localitati urbane, 200 m in localitati rurale si 500 m in afara localitatilor, masurata de la limita exterioara, de jur-imprejurul monumentului istoric.
Art. 3 din Legea nr. 50/1991
(1) Constructiile civile, industriale, agricole, cele pentru sustinerea instalatiilor si utilajelor tehnologice, pentru infrastructura de orice fel sau de oricare alta natura se pot realiza numai cu respectarea autorizatiei de construire, precum si a reglementarilor privind proiectarea si executarea constructiilor, pentru:
b) lucrari de construire, reconstruire, extindere, reparare, consolidare, protejare, restaurare, conservare, precum si orice alte lucrari, indiferent de valoarea lor, care urmeaza sa fie efectuate la toate categoriile de monumente istorice prevazute de lege - monumente, ansambluri, situri - inclusiv la anexele acestora, identificate in acelasi imobil - teren si/sau constructii, la constructii amplasate in zone de protectie a monumentelor si in zone construite protejate, stabilite potrivit legii, ori la constructii cu valoare arhitecturala sau istorica deosebita, stabilite prin documentatii de urbanism aprobate;
Art. 10 Autorizatiile de construire/desfiintare in vederea executarii lucrarilor de constructii in zonele asupra carora este instituit un anumit regim de protectie prevazut in documentatiile de amenajare a teritoriului sau documentatiile de urbanism aprobate sau stabilite prin acte normative se emit numai cu conditia obtinerii in prealabil a avizelor si acordurilor specifice din partea autoritatilor care au instituit respectivele restrictii, dupa cum urmeaza:
a) pentru lucrari de constructii care se executa la toate categoriile de monumente istorice prevazute de Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, conform Listei monumentelor istorice actualizata, inclusiv la anexele acestora identificate in acelasi imobil - teren si/sau constructii, in zona de protectie a monumentelor istorice si in zone construite protejate, la constructii amplasate in zone de protectie a monumentelor si in zone construite protejate, stabilite potrivit legii, ori la constructii cu valoare arhitecturala sau istorica deosebita, stabilite prin documentatii de urbanism aprobate, autorizatiile de construire/desfiintare se emit cu avizul conform al autoritatii administratiei publice centrale ori judetene, dupa caz, competenta in domeniul protejarii patrimoniului cultural;
Art. 4
(1) Autorizatiile de construire se emit de presedintii consiliilor judetene, de primarul general al municipiului Bucuresti, de primarii municipiilor, sectoarelor municipiului Bucuresti, ai oraselor si comunelor pentru executarea lucrarilor definite la art. 3, dupa cum urmeaza:
c) de primarul general al municipiului Bucuresti, dupa solicitarea de catre acesta a avizului primarilor sectoarelor municipiului Bucuresti, pentru:
1. executarea lucrarilor de constructii pentru investitii ce se realizeaza pe terenuri care depasesc limita administrativ-teritoriala a unui sector si/sau care se realizeaza in extravilan;
2. lucrari de construire, reconstruire, extindere, reparare, consolidare, protejare, restaurare, conservare, precum si orice alte lucrari, indiferent de valoarea lor, care vor fi executate la: cladiri, constructii sau parti din constructii impreuna cu instalatiile, componentele artistice, parte integranta din acestea, impreuna cu terenul aferent delimitat topografic, inclusiv la anexele acestora, precum si alte constructii, identificate in cadrul aceluiasi imobil, clasate individual ca monument potrivit Legii nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, imobile teren si/sau constructii, identificate prin numar cadastral, amplasate in zone construite protejate stabilite potrivit legii, cladiri cu valoare arhitecturala sau istorica deosebita, stabilite prin documentatii de urbanism aprobate, imobile teren si/sau constructii, identificate prin numar cadastral, cuprinse in parcelarile incluse in Lista monumentelor istorice;
d) de primarii sectoarelor municipiului Bucuresti, pentru lucrarile care se executa in teritoriul administrativ al sectoarelor, cu exceptia celor prevazute la lit. c), inclusiv monumente istorice din categoria ansamblurilor si siturilor;
Buna seara!
Primaria Municipiului Bucuresti a lansat Programul Municipal de Restaurare a imobilelor monumente istorice ..... de pe teritoriul Municipiului Bucuresti [ link extern ]
Buna seara!
Ati avansat demersurile pentru expertiza?
In ce an a fost realizata expertiza in baza careia cladirea a fost incadrata in clasa II-a de risc seismic? Detineti copia expertizei ?
Puteti solicita AMCCRS reexpertizarea cladirii daca normativul care a stat la baza expertizei initiale nu mai este in vigoare, ultima actualizare a normativului a fost realizata in anul 2019, P100-3/2019.
Pentru expertizarea cladirii condominiu este nevoie de acordul tuturor proprietarilor. [ link extern ]