Consiliul Uniunii Europene a adoptat Regulamentul privind infrastructura pentru combustibili alternativi (RICA), care se va aplica direct în toate statele membre, deci inclusiv în România. Printre altele, regulamentul impune ca, până în 2025, pe drumurile principale să fie amplasate stații de încărcare pentru autoturismele electrice la fiecare 60 km, iar până în 2030, pentru camioane. De asemenea, tot până în 2030, mașinile pe hidrogen ar trebui să aibă astfel de stații de încărcare la fiecare 200 de kilometri. Citește articolul
O prestație unică și complexă compusă din punerea la dispoziție a echipamentelor de reîncărcare pentru vehicule electrice și din operațiuni accesorii reprezintă o livrare de bunuri, din perspectiva legislației TVA, reiese dintr-o decizie recentă a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Deși vorbim de o speță din Polonia, hotărârea este importantă inclusiv pentru contribuabilii români. Citește articolul
Multe autorități publice, precum Parlamentul, Guvernul sau consiliile locale, urmau să fie obligate să asigure spații și facilități pentru reîncărcarea mașinilor electrice. Însă proiectul de lege ce conținea propunerile a fost respins definitiv miercuri de parlamentari și nu se poate aplica. Citește articolul
Firmele care au sediul social sau punctele de lucru în localităţi cu cel puţin 50.000 de locuitori, precum şi primăriile şi instituţiile publice din aceste oraşe pot obţine o finanţare de până la 900.000 de lei, reprezentând cel mult 80% dintre cheltuielile eligibile, pentru instalarea unor puncte de încărcare a maşinilor electrice. De altfel, perioada de depunere a cererilor de finanţare pentru acest program, denumit de autorităţi ,,Infrastructură de alimentare verde’’, se încheie astăzi, în condiţiile în care termenul-limită a fost prelungit cu o lună. Citește articolul