avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 745 soluții astăzi
Acasă Subiect: administrarea contribuabililor mijlocii
Subiect: administrarea contribuabililor mijlocii
ACCES PREMIUM

UPDATE De-acum, dacă listele firmelor se schimbă în timpul anului, eventualele plăți eronate către trezorerii sunt redirijate automat timp de trei luni

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
8 August 2024 | 0 | 2846 | Timp de citire: 2 min.

Regulile pentru administrarea contribuabililor mari și mijlocii au fost gândite pe ideea că actualizarea listelor acestora se face de pe un an pe altul. Totuși, deoarece actualizarea listelor e necesară uneori în timpul anului, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a stabilit recent, printr-un nou ordin, că eventualele plăți eronate către trezorerii vor fi redirijate automat timp de trei luni de la schimbarea competenței de administrare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Patru chestiuni de verificat înainte de o actualizare a listelor contribuabililor

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
28 Iunie 2024 | 0 | 1100 | Timp de citire: 2 min.

În mod normal, listele contribuabililor sunt actualizate o dată pe an - în decembrie, cu aplicabilitate de la 1 ianuarie. În acest an, însă, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a ales să facă și o actualizare importantă chiar la mijlocul anului. Iată cam ce verificări-standard ar fi de făcut într-o asemenea împrejurare. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Măsură oficială

UPDATE La 1 iulie apar noi modificări la listele contribuabililor, a stabilit ANAF. Peste o mie de firme trec din lista celor mari în lista celor mijlocii

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Aprilie 2024 | 0 | 18100 | Timp de citire: 2 min.

Lista marilor contribuabili urmează să fie „scurtată”, de la 1 iulie 2024, cu peste 1.000 de poziții, conform unui ordin oficializat recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Modificarea a fost operată de autorități pentru optimizarea activității de administrare a marilor contribuabili și vine după ce Agenția făcuse lunile trecute o reclasificare aplicabilă de la 1 ianuarie 2024. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Reclasificarea firmelor, stabilită de ANAF: Listele companiilor mari și mijlocii sunt valabile din ianuarie 2024

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
1 Ianuarie 2024 | 1 | 30614 | Timp de citire: 2 min.

Listele contribuabililor mari și mijlocii, care sunt valabile de la 1 ianuarie 2024, au fost publicate recent pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), după ce regulile administrării acestora fuseseră modificate. Reclasificarea firmelor și includerea lor într-o categorie sau alta are implicații mai ales din perspectiva obligației de a face raportările SAF-T. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Exclusiv ANAF se pregătește de actualizarea listelor contribuabililor, care trebuie făcută până pe 10 decembrie

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
28 Septembrie 2023 | 1 | 11485 | Timp de citire: 2 min.

Actualizarea listelor contribuabililor trebuie făcută anual până la începutul lunii decembrie, conform regulilor în vigoare. În acest sens, reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) ne-au spus că, în prezent, fac pregătiri pentru actualizarea așteptată peste aproximativ două luni și un pic. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE SAF-T: Tabloul companiilor care trebuie să depună declarația 406 începând din 2023, definitivat în sfârșit

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
19 Decembrie 2022 | 0 | 13393 | Timp de citire: 2 min.

Tabloul contribuabililor mijlocii care trebuie să înceapă în ianuarie 2023 raportarea fișierului SAF-T a fost definitivat de Fisc cu doar câteva săptămâni înainte de finalul anului 2022. Însă nu trebuie să uităm că există și unele companii mari pentru care această obligație intervine, cu întârziere, tot de anul viitor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Administrarea contribuabililor mijlocii: De-acum, și aceștia pot primi pe e-mail documentele pe care le cer la Fisc

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
5 Mai 2017 | 0 | 1205 | Timp de citire: 3 min.

O nouă procedură de administrare și monitorizare a contribuabililor mijlocii a intrat joi în vigoare, odată cu publicarea unui act al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) în Monitorul Oficial. Printre altele, noile prevederi stabilesc pașii de urmat în ceea ce privește înregistrarea fiscală, administrarea grupului fiscal unic, obligații declarative, solicitarea și comunicarea documentelor  sau soluționarea deconturilor de TVA cu opțiune de rambursare. Spre exemplu, contribuabililor mijlocii le pot fi comunicate de-acum documentele solicitate, la cerere, și prin intermediul e-mailului, variantă deja posibilă, de luna trecută, pentru contribuabilii mari.  Citește articolul