Cei care pretind succesul garantat în ștergerea datelor de la Biroul de Credit își induc adesea în eroare clienții, întrucât ștergerea acelor date nu este întotdeauna posibilă, ci doar în câteva situații. Pentru a nu cheltui bani în zadar, e recomandat să ne adresăm cu cererile de ștergere direct băncilor sau instituțiilor financiar-nebancare (IFN), singurele care pot modifica sau șterge datele respective, fără să apelăm la intermediari. Unele dintre contractele semnate cu astfel de intermediari conțin clauze extrem de dezavantajoase pentru clienți, prin care aceștia ajung să fie obligați în instanță la plata unor comisioane. Citește articolul
Concilierea cu banca pe tema unor probleme ce țin de derularea unui împrumut se face prin Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Practica de până acum la CSALB arată ștergeri uriașe de datorii, ceea ce înseamnă că, dacă reușește să convingă banca să intre în mecanismul de conciliere, consumatorul poate avea numai de câștigat. Sunt totuși unele tipuri de credite sau probleme din relația cu banca ce nu pot face obiectul concilierii la CSALB. Citește articolul