Cei care pretind succesul garantat în ștergerea datelor de la Biroul de Credit își induc adesea în eroare clienții, întrucât ștergerea acelor date nu este întotdeauna posibilă, ci doar în câteva situații. Pentru a nu cheltui bani în zadar, e recomandat să ne adresăm cu cererile de ștergere direct băncilor sau instituțiilor financiar-nebancare (IFN), singurele care pot modifica sau șterge datele respective, fără să apelăm la intermediari. Unele dintre contractele semnate cu astfel de intermediari conțin clauze extrem de dezavantajoase pentru clienți, prin care aceștia ajung să fie obligați în instanță la plata unor comisioane. Citește articolul
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a concluzionat recent că scoring-ul efectuat pentru aprobarea unui credit cade sub incidența art. 22 din GDPR, constând într-o decizie bazată exclusiv pe prelucrarea automată. Ca regulă generală, persoana vizată de prelucrări are dreptul de a nu face obiectul unei atare decizii, cu excepția situației în care, printre altele, își dă acordul expres pentru acest lucru. Totodată, în mod particular, când vorbim de insolvența persoanei fizice, entitățile private care se ocupă de calcularea acestor scoruri pentru clienții băncilor nu pot stoca datele pe termene mai lungi decât cele legale stabilite pentru registrele publice. Citește articolul
Băncile și instituțiile financiare nebancare (IFN) trebuie să ne anunțe cu privire la transmiterea datelor noastre la Biroul de Credit, cu atât mai mult atunci când e vorba de transmiterea unor date negative. Dacă ne trezim raportați la Biroul de Credit, chiar cu date inexacte, putem sesiza aceste nereguli băncilor, pentru corectare/ștergere, iar, în subsidiar, Autorității de Protecția Datelor (ANSPDCP). Citește articolul
Banca ne prelucrează datele personale și tot o prelucrare este și transmiterea datelor la Biroul de Credit. Prelucrările se fac, de când cu Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), în temeiul interesului legitim, nicidecum în temeiul consimțământului clienților. Informarea cu privire la prelucrarea datelor prin raportarea restanțelor la Biroul de Credit ar trebui să beneficieze de o informare specială, potrivit specialiștilor, așa cum se întâmpla și în vechea legislație. Citește articolul
Putem adresa o întrebare Biroului de Credit, fie direct, fie prin bancă, de pildă, pentru a afla dacă ne prelucrează datele personale și cam ce date ne prelucrează. Responsabilul cu protecția datelor de la Biroul de Credit ne-a prezentat, de curând, ce trebuie să știm despre accesul la aceste date și cum putem să aflăm ce date ne sunt prelucrate, în contextul Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). Citește articolul
Cum este posibil să iei un credit doar cu buletinul? Ei bine, este destul de simplu. Dacă ești angajat sau pensionar, și veniturile tale sunt declarate la ANAF, atunci poți merge la bancă să soliciți un credit doar cu buletinul. Și... ce crezi? Îl poți obține, însă nu este atât de simplu până la final. Citește articolul
Biroul de credit este o ”sperietoare” pentru clientii din sistemul bancar pentru ca institutia detine date despre comportamentul lor de plata: daca si-au platit la timp ratele, daca au sume restante de achitat sau cat au intarziat cu platile. Afla din articolul urmator cand poti fi raportat la Biroul de Credit, dar si cum poti afla ce informatii au relatat bancile despre tine. Citește articolul
Bancile furnizeaza la Biroul de Credit informatii despre comportamentul de plata al clientilor: daca si-au platit la timp ratele, daca au sume restante de achitat sau cat au intarziat cu platile. Totusi, ce se intampla in cazul in care bancile transmit informatii eronate la Biroul de Credit, iar un client se trezeste ca restant, cand, de fapt, a platit exemplar ratele? AvocatNet.ro explica ce este de facut intr-o asemenea situatie. Citește articolul