Cei care pretind succesul garantat în ștergerea datelor de la Biroul de Credit își induc adesea în eroare clienții, întrucât ștergerea acelor date nu este întotdeauna posibilă, ci doar în câteva situații. Pentru a nu cheltui bani în zadar, e recomandat să ne adresăm cu cererile de ștergere direct băncilor sau instituțiilor financiar-nebancare (IFN), singurele care pot modifica sau șterge datele respective, fără să apelăm la intermediari. Unele dintre contractele semnate cu astfel de intermediari conțin clauze extrem de dezavantajoase pentru clienți, prin care aceștia ajung să fie obligați în instanță la plata unor comisioane. Citește articolul
Concilierea cu banca pe tema unor probleme ce țin de derularea unui împrumut se face prin Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Practica de până acum la CSALB arată ștergeri uriașe de datorii, ceea ce înseamnă că, dacă reușește să convingă banca să intre în mecanismul de conciliere, consumatorul poate avea numai de câștigat. Sunt totuși unele tipuri de credite sau probleme din relația cu banca ce nu pot face obiectul concilierii la CSALB. Citește articolul
Băncile și instituțiile financiare nebancare (IFN) trebuie să ne anunțe cu privire la transmiterea datelor noastre la Biroul de Credit, cu atât mai mult atunci când e vorba de transmiterea unor date negative. Dacă ne trezim raportați la Biroul de Credit, chiar cu date inexacte, putem sesiza aceste nereguli băncilor, pentru corectare/ștergere, iar, în subsidiar, Autorității de Protecția Datelor (ANSPDCP). Citește articolul
Banca ne prelucrează datele personale și tot o prelucrare este și transmiterea datelor la Biroul de Credit. Prelucrările se fac, de când cu Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), în temeiul interesului legitim, nicidecum în temeiul consimțământului clienților. Informarea cu privire la prelucrarea datelor prin raportarea restanțelor la Biroul de Credit ar trebui să beneficieze de o informare specială, potrivit specialiștilor, așa cum se întâmpla și în vechea legislație. Citește articolul
Biroul de credit este o ”sperietoare” pentru clienții din sistemul bancar pentru că instituția deține date despre comportamentul lor de plată: dacă și-au plătit la timp ratele, dacă au sume restante de achitat sau cât au întarziat cu plățile. Aceste informații pot fi șterse din istoricul Biroului de credit, însă numai în anumite condiții, derivate inclusiv din noile reglementări privind protecția datelor personale impuse de GDPR. Citește articolul
Putem adresa o întrebare Biroului de Credit, fie direct, fie prin bancă, de pildă, pentru a afla dacă ne prelucrează datele personale și cam ce date ne prelucrează. Responsabilul cu protecția datelor de la Biroul de Credit ne-a prezentat, de curând, ce trebuie să știm despre accesul la aceste date și cum putem să aflăm ce date ne sunt prelucrate, în contextul Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). Citește articolul
Fără ca banca să fie de acord, nu se poate obține ștergerea datelor de la Biroul de Credit la cerere, a explicat pentru redacția noastră responsabilul cu protecția datelor al entității. Lămurirea vine în contextul în care numeroase voci din spațiul public au susținut ideea că, de când cu noile reglementări pe protecția datelor ( de la 25 mai), românii care se regăsesc în sistemului Biroului de Credit pot să obțină automat ștergerea datelor doar pentru că fac o cerere în acest sens. Citește articolul