Industria bancară din România a primit de puțină vreme un nou set de reguli de bună practică, o parte a acestora concentrându-se pe relația băncilor cu persoanele ce au contractat credite și au dificultăți financiare sau reprezintă chiar cazuri sociale. Astfel, toate instituțiile de credit din România vor trebui să fie mult mai implicate decât până acum în informarea persoanelor care doresc să ia un credit de la acestea și să găsească, în cazul în care cel împrumutat are dificultăți în a returna creditul, soluții împreună cu acesta. Citește articolul
Să zicem că un debitor a înregistrat o întârziere mai mare de 30 de zile la plata ratelor de credit şi a fost înscris în evidenţele Centralei Riscului de Credit (CRC). Ulterior, acesta a plătit datoriile restante, fapt pentru care doreşte să fie ştearsă, din evidenţele CRC, informaţia cu privire la existenţa pe parcursul derulării raporturilor contractuale a întârzierii la plată. Ar putea el să obțină acest lucru? Citește articolul
Bancile furnizeaza la Biroul de Credit informatii despre comportamentul de plata al clientilor: daca si-au platit la timp ratele, daca au sume restante de achitat sau cat au intarziat cu platile. Totusi, ce se intampla in cazul in care bancile transmit informatii eronate la Biroul de Credit, iar un client se trezeste ca restant, cand, de fapt, a platit exemplar ratele? AvocatNet.ro explica ce este de facut intr-o asemenea situatie. Citește articolul