Firmele și operatorii economici din sectorul HoReCa vor trebui să completeze, în scopul accesării granturilor oferite de Guvern, care să le acopere, parțial, pierderile suferite în 2020, din cauza pandemiei, atât un raport de expertiză contabilă ori un raport de audit, în funcție de situație, cât și un raport sinteză, ca anexă la raportul inițial. Ambele vor trebui certificate de un expert contabil sau un auditor financiar. Vă prezentăm, concret, toate aspectele importante, disponibile la acest moment, legate de documentele menționate, esențiale în cadrul procedurii de implementare a schemei de ajutor de stat pentru HoReCa. Citește articolul
Guvernul a rămas „dator” firmelor din sectorul HoReCa cu o linie de finanțare care să le ajute să acopere măcar în parte pierderile masive suferite în contexul pandemiei COVID-19. A venit, pe 31 decembrie, cu o ordonanță pentru acordarea unor granturi, dar care va fi modificată în curând. Printre altele, firmelor li se cer două chestiuni specifice finanțărilor mari: certificarea pierderilor reclamate și un audit extern. Chiar dacă e puțin probabil ca înscrierile să demareze într-o lună de zile, există inclusiv o șansă ca suma maximă stabilită inițial ca ajutor să poată fi și de două ori mai mare. Citește articolul