De la 1 ianuarie 2022, PFA-urile și profesioniștii vor fi administrați de organul fiscal din zona domiciliului fiscal al persoanelor fizice, conform unui ordin publicat joi în Monitorul Oficial de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Planurile de debirocratizare ale Guvernului, ce au fost publicate luni de Ministerul Economiei, cuprind mai multe măsuri fiscale importante pentru companii. Printre altele, vorbim de simplificarea înființării firmelor și a documentelor ce țin de folosirea caselor de marcat, de eliminarea anumitor obligații pe care le au cei cu multe puncte de lucru sau sedii secundare, dar și a unor amenzi valabile în prezent. Citește articolul
Contribuabilii mijlocii care au sedii secundare trebuie sa se conformeze unor noi reguli referitoare la administrarea sediilor lor, dupa ce un ordin al ANAF a intrat marti in vigoare, modificand reglementarile in acest sens. Citește articolul
Pentru contribuabilii care au sedii secundare, platitor de obligatii fiscale este contribuabilul, cu exceptia impozitului pe venitul din salarii, pentru care platitor de impozit este sediul secundar obligat sa se inregistreze fiscal ca platitor de salarii si de venituri asimilate salariilor. Citește articolul